شنبه 30 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار باراک اوباما: جهان نظاره گر ايران است، راديو فردا

آقای اوباما در گفت و گو با شبکه تلويزيونی سی بی اس گفت که «حکومت ايران بايد اين (تظاهرات) را که جهان شاهد آن است به رسميت بشناسد.


باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا، روز جمعه گفت که از «فحوا و لحن» اظهارات رهبر جمهوری اسلامی بسيار نگران است و نسبت به برخورد با تظاهر کنندگان در ايران هشدار داد.

آقای اوباما در گفت و گو با شبکه تلويزيونی سی بی اس گفت: «حکومت ايران بايد اين (تظاهرات) را که جهان شاهد آن است به رسميت بشناسد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته رييس جمهور آمريکا، «اينکه آنها (حکومت ايران) چگونه با مردمی که تلاش می کنند صدايشان شنيده شود برخورد و رفتار می کنند» اين علامت را می دهد که «ايران چگونه هست و چگونه نيست.»

واکنش آقای اوباما ساعاتی پس از آن بيان شد که آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، از تظاهر کنندگان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری خواست تا به اعتراض های خود پايان دهند و تهديد کرد که مسئوليت عواقب اين راهپيمايی ها و خونريزی ها با کسانی است که آن را برگزار می کنند.

رهبر ايران به صراحت هر گونه تغيير در نتيجه انتخابات که مخالفان خواهان ابطال آن هستند را مردود شمرد و گفت که ديدگاه ها و نظرات محمود احمدی نژاد به او نزديک تر است.

به گفته وزارت کشور جمهوری اسلامی، آقای احمدی نژاد با کسب ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار رای برنده انتخابات رياست جمهوری شده است. اين در حالی است که مير حسين موسوی و مهدی کروبی می گويند در اين انتخابات «تقلب» های گسترده ای صورت گرفته و نتايج آن «مضحک» است.

در همين حال، رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد ، نيز در اظهار نظری، اعتراض های اخير در خيابان های تهران را رخدادی «فوق العاده و شجاعانه» خواند و گفت که اين رويداد بسياری را غافلگير کرد.

آقای گيبس روز جمعه خطاب به خبرنگاران گفت: «من فکر می کنم شما شاهد موردی فوق العاده هستيد. من مطمئنم که هيچ کسی حتی يک هفته پيش انتظار نداشت تصاوير شجاعانه ای را ببيند که ما اکنون نظاره گر آن هستيم.»

اشاره سخنگوی کاخ سفيد به تظاهرات ميليونی هواداران نامزدهای اصلاح طلب در اعتراض به نتايج انتخابات دهم رياست جمهوری است که از روز شنبه خيابان های تهران را فرا گرفته است.

تظاهر کنندگان خواستار ابطال اين انتخابات شده و شعار سر می دهند که«رای ما کجاست؟» مقام های ايران و در راس آنها، آيت الله خامنه ای به صراحت ابطال انتخابات را رد کرده و تنها می گويند حاضرند تعدادی از صندوق های رای را با حضور نمايندگان نامزدها بازشماری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016