پنجشنبه 1 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هزيمت انقلاب مخملی، داريوش سجادی

داريوش سجادی
اصولگرايان چاره ای ندارند تا به لوازم نبردی که خود مختصات آن را عاشورائی و رقبايشان را مخملی يا يزيدی تعريف کرده اند، متعهد بمانند و بديهی ترين برآمد اين مختصات مفروض دانستن تعلق ۱۴ ميليون نفر از شهروندان ايرانی به سپاه جور است که مطابق نتايج اعلام شده از انتخابات با "سپاه يزيد" بيعت کرده اند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وجه تسميه رويکرد اصلاح طلبان در انتخابات اخير رياست جمهوری، تحت عنوان «انقلاب مخملی» هر اندازه به زعم اصلاح طلبان منسوب به اين گزاره قبيح باشد نمی توان منکر يک حُسن آن شد و آن قوت اين گزاره در شفاف کردن عرصه منازعه سياسی ايران در فردای ۲۲ خرداد است. چنين شفافيتی نيز مديون مساعی جميله روزنامه اصولگرای کيهان بوده که با شدت و جديت کوشيد ذيل سلسله مقالات: «چگونه پروژه جامعه مدنی مُبدل به مبارزه مدنی شد» و استناد به مقالات نشريات و موسسات آمريکائی از قبيل مصاحبه نشريه «فارين پاليسی» با پاول رابرتس، معاون اسبق وزارت خزانه داری آمريکا و ادعای وی مبنی بر کمک مالی بنياد ملی دمکراسی به اصلاح طلبان برای راه اندازی انقلاب مخملی در ايران و يا اتکای بر ادعای موسسه آمريکائی سابان مبنی بر طراحی انقلاب مخملی اصلاح طلبان قبل از انتخابات رياست جمهوری، افشاگر توطئه اصلاح طلبان در ايجاد چنان انقلابی نرم در ايران باشد.

لذا با فرض صحت ادعای روزنامه کيهان در اين نکته نمی توان ترديد داشت که با سرکوب آن انقلاب مخملين از طريق بازداشت گسترده چهره های شاخص اصلاح طلب و مهار تظاهرات پياده نظام اصلاح طلبان در سطح تهران، اينک اصلاح طلبان چاره ای جز تسليم نداشته و هر اندازه تلخ اما صادقانه بايد بپذيرند در مصاف با اصولگرايان شکست خورده اند.

اما پذيرش اين شکست با عنايت به زمين مبارزه ای که پيشتر کيهان ترسيم گر آن بوده، بمعنای پذيرش شکست در صحنه انتخابات نيست بلکه ناظر بر شکست در صحنه جنگ بين دو جبهه حق و باطلی است که به حول قوه الهی با هزيمت اصلاح طلبان مختومه شد.

مختصات اين آوردگاه نيز قبل از آنکه توسط اصلاح طلبان و در پشت درب های بسته پنتاگون و CIA و کاخ سفيد تعريف شود، يک ماه پيشتر از ۲۲ خرداد و در «مسجد سیّد» شهر اصفهان و با مساعی جميله مدير مسئول روزنامه اصولگرای کيهان طراحی و ارائه شد.

آوردگاهی که مطابق بيانات مدير مسئول روزنامه کيهان طی جلسه سخنرانی هفتم خرداد در «مسجد سیّد» حکايت از عرصه عاشورا و روياروئی لشکر يزيديان با سپاه حسين ابن علی داشت.

نبردی تاريخی که برخلاف عاشورای نخست، اين بار يزيد و يزيديان منسوب به اصلاح طلبی محکوم به شکستی محتوم در مقابل حسينيان منسوب به اصولگرائی اند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حسين شريعتمداری:
بايد مواظب بود که آنهائی که در بدر با قرآن جنگيدند در صفين همين قرآن را بر سر نيزه نکنند. می توان اين افراد را به آسانی شناخت. مديرمسئول روزنامه کيهان با اشاره به برخی کانديداها حاضر در انتخابات و طرفدا‌ران آنها گفت: تو شال سبز می بندی؟ شال سبز که مقدس تر از قرآن نيست. قرآن را هم بر سر نيزه کردند، بايد ديد ماهيت امر چيست و بايد ديد آيا تابلوها با ماهيت کار سازگار است يا خير؟ وی با بيان اينکه زمان بسيار حساسی است و دشمن خارجی با همه توان به ميدان آمده و کار به نقطه حساس رسيده است، تصريح کرد: دشمن خيال جمع داشته باشد که ديگر مالک بر نمی‌گردد، صحنه عاشوراست ولی اين بار قرار نيست حسين شهيد شود بلکه زمان هلاکت يزيدها و عمرسعد هاست.۷خرداد۸۸ مسجد سيد ـ اصفهان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همه شواهد و قرائن نيز ناظر بر صحت پيش بينی مدير مسئول کيهان است و اصلاح طلبان گريزی از اين واقعيت ندارند تا بپذيرند شکست خوردند.

اينک با چنان فتح عظيم و تاريخی اين بر عهده فاتحين است تا تکليف آخرين فراز از آن نبرد تاريخی را نيز روشن کنند و آن فرجام «۱۴ ميليون» سرباز به اسارت گرفته شده لشکر يزيديان است.

اصولگرايان چاره ای ندارند تا به لوازم نبردی که خود مختصات آن را عاشورائی و رقبايشان را مخملی يا يزيدی تعريف کرده اند، متعهد بمانند و بديهی ترين برآمد اين مختصات مفروض دانستن تعلق ۱۴ ميليون نفر از شهروندان ايرانی به سپاه جور است که مطابق نتايج اعلام شده از انتخابات با «سپاه يزيد» بيعت کرده اند!


داريوش سجّادی
يکم مرداد ۸۸

http://kayhannews.ir/880424/14.HTM#other1402
http://kayhannews.ir/880424/14.HTM#other1401
http://www.noandish.com/com.php?id=27544


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016