سه شنبه 20 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه‌۲۰۲ نماينده به ‌احمدی نژاد: اعضای دولت بايد تجربه و تخصص کافی داشته باشند، مهر

۲۰۲ نفر از نمايندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ‌ای به رئيس جمهور تاکيد کردند: همکاران شما در دولت بايد ضمن احترام عملی به اسلام، ‌قانون اساسی و ولايت فقيه، توان و ظرفيت ايمانی، ‌انقلابی، ‌تجربه و تخصص کافی برای کمک به رئيس جمهور در انجام ماموريت‌ها را داشته باشند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، متن اين نامه که توسط جاسم ساعدی، عضو هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز سه شنبه قرائت شد، به اين شرح است: انتصاب جنابعالی با رای قاطع ملت بزرگ ايران برای دهمين دوره رياست جمهوری و تنفيذ آن از سوی مقام معظم رهبری امانت عظيمی است که شما پاسداری از آن را با سوگند خود در مقابل قرآن کريم، رياست محترم قوه قضائيه، ‌اعضای شورای نگهبان و نمايندگان مجلس شورای اسلامی متعهد شديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شکر و سپاس در برابر اين نعمت و توفيق انجام شايسته اين مسئوليت بزرگترين افتخار در زندگی يک مسلمان متعهد و خدوم به اسلام است.

ما نمايندگان مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبريک مجدد خدمت شما،‌ آرزوی توفيق جنابعالی در انجام اين ماموريت خطير را از خداوند متعال مسئلت می‌نمائيم.

همکاران شما در دولت که به زودی معرفی خواهند شد بايستی ضمن التزام عملی به اسلام، ‌قانون اساسی و ولايت فقيه، توان و ظرفيت ايمانی، انقلابی، تجربه و تخصص کافی برای کمک به جنابعالی در انجام ماموريت‌ها را داشته باشند و برای ارتقای سطح کيفی و کمی اجرای برنامه‌های دراز مدت و ميان مدت نظام جمهوری اسلامی ايران و وظايف روزمره و جاری تلاش نمايند، تنها در اين صورت است که با توفيق حضرت باری‌تعالی می‌توانيم اميدوار باشيم که پس از پايئن چهار سال، کارنامه افتخارآميز عملکرد قوه مجريه مايه مباهات همه‌ ملت ايران، مقام معظم رهبری و مديران کشور گردد و به عنوان مقطعی درخشان در تاريخ نظام جمهوری اسلامی ايران به ثبت برسد.

مجلس شورای اسلامی با الگو قرار دادن توصيه‌های مقام معظم رهبری بر اين باور است که در صورت وجود شرايط فوق‌الذکر با وزرای معرفی شده حداکثر همکاری و تلاش را در رای اعتماد به آنها معمول دارد به صورتی که انشاءالله با اطمينان از سابقه ايمانی، انقلابی، تخصصی و تجربه آنها که شرايط اصلی کارآمدی يک مدير در نظام جمهوری اسلامی است، از تمامی ظرفيت خود برای همکاری و حمايت از رئيس جمهور محترم استفاده نمايد.

بديهی است که مجلس شورای اسلامی در بررسی لوايح تقديمی دولت که با رعايت اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز بيست ساله، برنامه توسعه پنج ساله، سياست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و ديگر سياست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تهيه شده باشد، مصمم است حداکثر دقت و همکاری در تصويب آنها را اعمال نمايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016