سه شنبه 20 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه محسن رضايی به علی لاريجانی: بايد قوی ترين و کارآمدترين افراد کشور وارد دولت شوند، ايلنا

- ميثاقی را با آقای رييس جمهور منعقد سازيد که عرصه اقتصاد را با تنش مواجه نشود در غير اين صورت، سياستهای کلی اصل ۴۴ و اهداف چشم انداز ايران ۱۴۰۴ با مشکل مواجه خواهند شد


محسن رضايی در نامه ای خطاب به علی لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکيد بر نقش مهم مجلس در تعيين وزراء و تشکيل دولت ، نکاتی را خاطر نشان ساخت.
به گزارش ايلنا در متن نامه دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام آمده است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی
برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاريجانی
رياست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحيت؛
نظر به نزديکی زمان انتخاب وزراء و تشکيل دولت دهم و نقش مهمی که مجلس محترم شورای اسلامی طی سی سال گذشته بر عهده داشته و با عنايت به اينکه همواره تشکيل دولت، برآيند آراء رييس جمهور و مجلس بوده، نکانی قابل توجه است :
۱-عرصه سياست ايران طی سی سال پس از انقلاب و بلکه صد سال اخير ، عرصه متلاطم ، پر تنش و همراه با تغيير و تحولات بوده است و احتمالا طی سالهای آينده نيز همين گونه خواهد بود، اگر قرار شود که اين تنش ها به حوزه های اقتصادی نيز کشيده شود، ( همانطور که تاکنون بوده ) بی ثباتی در اقتصاد را در پی خواهد داشت ، ( يکی از دلايلی که اينجانب طرح فدرال اقتصادی را مطرح کردم تفکيک و جدا سازی اقتصاد از سياست و عدم سرايت اين تنشها به اقتصاد بود ).
به هر حال تا پياده شدن طرح های اساسی از قبيل اين ايده ، مجلس بايد برای جلوگيری از انتقال تنشهای سياسی به حوزه اقتصاد ، چاره اساسی بينديشد و لازمه اين کار آن است که ميثاقی را با آقای رييس جمهور منعقد سازيد که عرصه اقتصاد را با تنش مواجه نسازند. در غير اين صورت، سياستهای کلی اصل ۴۴ و اهداف چشم انداز ايران ۱۴۰۴ با مشکل مواجه خواهند شد.
۲- کشور ما برای شتاب بخشيدن به توسعه ، به يک دولت کار آمد و متعهد نيازمند است. لذا بايد قويترين و کارآمدترين افراد کشور ، وارد دولت شوند تا بتوانند به ملت ايران و نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند. در غير اينصورت تشکيل يک دولت ضعيف که تنها ويژگی اعضاء آن ، هماهنگی با رييس دولت باشد خلاف مصالح ملی و عقلانيت است و پيامدهای آن ممکن است جبران ناپذير باشد.
۳-پرسنل و منابع انسانیِ وزارتخانه های امور خارجه، اطلاعات و دفاع از سرمايه های راهبردی و کليدی يک حکومت هستند و در هيچ کجای دنيا ، حتی رهبران کشورها به خود حق نمی دهند دفعتاً به تغيير و تحولاتی در آنها دست بزنند و يا به اخراج و بازنشسته کردن اجباری پرسنل نهادهای مذکور، اقدام کنند چراکه اگر چنين اقداماتی صورت گيرد، انواع سوء ظن ها در کشور شکل خواهد گرفت.
مناسب است از آقای دکتر احمدی نژاد بخواهيد که پرسنل با تجربه و قديمی و متخصص اين وزارتخانه ها به خصوص وزارت اطلاعات که از افراد انقلابی و دارای کارنامه درخشانی در عرصه دفاع از انقلاب و امنيت کشور هستند را حفظ کنند و نقل و انتقال پرسنل اين مجموعه ها بر اساس قواعد و مقررات مرسوم در همان وزارتخانه ها صورت پذيرد.
و من ا... التوفيق
محسن رضايی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016