جمعه 23 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قربانيان تجاوزهای جنسی حاضرند در مجلس صحبت کنند، گفتگوی راديو بين المللی فرانسه با اکبر اعلمی

ناصر اعتمادی - برنامه چشم انداز - پس از آنکه رئيس مجلس ايران، علی لاريجانی، تجاوز جنسی به دستگيرشدگان رويدادهای جاری ايران را در زندان های اين کشور تکذيب کرد، "خبر آنلاين"، خبرگزاری نزديک به علی لاريجانی از قول برخی نمايندگان مهدی کروبی نوشت : اگر مجلس جلسۀ غيرعلنی و غيررسمی تشکيل بدهد همۀ کسانی که به مهدی کروبی گفته اند که در زندان به آنان تجاوز جنسی شده حاضرند در مقابل نمايندگان مجلس از رفتارهايی که با آنان در زندان شده، سخن بگويند. از اکبر اعلمی نمايندۀ پيشين مجلس پرسيده ايم که واکنش مجلس به اين پيشنهاد چه بايد باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اکبر اعلمی: قبل از اينکه به سئوال شما پاسخ بدهم بايد بگويم که من با اينکه موضوعی به شکل غيرعلنی و غيررسمی مطرح بشود چندان موافق نيستم. چون مسأله يا اتهام تجاوز جنسی به زندانيان در سطح بسيار گسترده ای مطرح شده و افکار عمومی منتظر اين است که صحت و سقم ادعای آقای کروبی روشن بشود. اگر ادعای آقای کروبی مقرون به صحت باشد اين يک فاجعه و يک جنايت بسيار بزرگ است و در واقع حُکم آتشی را دارد که بر خرمن انقلاب افتاده و مسئوليت آن هم متوجۀ همۀ مقامات است : از رهبری گرفته تا رياست جمهوری، مقامات قوۀ قضائيه، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، فرمانده نيروی انتظامی، رئيس سازمان زندان ها... و خلاصه همه مقاماتی که به صورت مستقيم و غيرمستقيم با دستگيری ها و زندان ها ارتباط دارند. اما، چنانچه خبر کذب باشد مسئوليت آن بر عهده کسی است که خبر را منتشر کرده است. از منظر حقوقی، ارايه دليل و بیّنه بر عهدۀ مدعی است و قهراً آقای کروبی به عنوان روحانی و کسی که بارها نمايندۀ مجلس بوده و دو دوره نيز رياست آن را برعهده داشته به اين امر واقف است و نمی تواند بدون مدرک و شواهد لازم چنين ادعايی را مطرح بکند. الان توپ در زمين آقايانی است که مدعی هستند که اظهارات آقای کروبی کذب است. تصور می کنم که نقداً بهترين مکانی که تبانی برای لوث کردن اين موضوع را از بين می برد مجلس است. از آنجا که رئيس مجلس اظهارات آقای کروبی را تکذيب کرده، بهتر است در اولين فرصت جلسه ای را در مجلس برای استماع نظر آقای کروبی و شهود ايشان تشکيل بدهد. البته، آنچه بيشتر مورد نظر آقايان است جلسۀ غيرعلنی است. در هر حال، عدم پيگيری مجلس به منزلۀ مُهر تأئيد زدن به همۀ ادعاهای آقای کروبی است و در چنين صورتی بايد تمام مقام های مسئول از مسئوليت های خود استعفا بدهند يا خلع بشوند و کسانی هم که مرتکب چنين فاجعه ای شده اند حتماً بايد به مکافات جنايات خودشان برسند.

[برای شنيدن اين گفتگو، اينجا را کليک کنيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016