جمعه 23 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ لاريجانی به کروبی: ما کسانی نيستيم که با چند موضع تند شما مسير خود را عوض کنيم، ايرنا

علی لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخير مهدی کروبی که رد آزار جنسی در بازداشتگاهها توسط وی را شتابزده خوانده است، تصريح کرد: اعلام نتيجه کار کميته ويژه در اين زمينه شتابزه نبوده است.

به گزارش ايرنا ، متن کامل پاسخ علی لاريجانی به دبيرکل حزب اعتماد ملی به اين شرح است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


" از جنابعالی مطالبی در سايتها منتشر شد که نمی دانم چقدر درست است ولی چون تکذيب نفرموديد بايد حمل به صحت نمود. مبنی بر اينکه : "رييس مجلس بدون بررسی و شتابزده اصل ماجرا را تکذيب کرده و می توانستند با من تماس بگيرند و يا کميته مجلس را بفرستند تا مستندات خود را ارايه نمايم و اين موضع شتابزده تحت فشار صورت گرفته، زيرا اين بزرگواران (لاريجانی و بروجردی) نگران آن هستند که به سرنوشت ديگر دوستان خود در گذشته دچار شوند چرا که آقای لاريجانی نگران آن است که به سرنوشت دکتر حداد گرفتار شود و او را از رياست مجلس حذف کنند و آقای بروجردی نگران سرنوشت افروغ است..."

برای بنده تعجب آور است که شما از اظهار کميته مجلس چون خلاف دعاوی شما بود برآشفته شديد. مگر کميته تحقيق مجلس بايد همه ادعاهای مطروحه در کشور را تاييد کند تا شما آرام بگيريد و در غير اين صورت کميته عجله کرده و شتابزده عمل نموده است!
اگر دقت می فرموديد بنده عرض کردم اين سنخ اطلاعات از يکماه پيش در سايتها مطرح بود و اطلاعاتی هم به ما رسيده بود. کميته به همه اين موارد در طول اين مدت رسيدگی نمود و بيش از صد مورد يا به کميته مراجعه و يا کميته به آنها مراجعه نموده بود. توجه داريد به دليل اهميت موضوع دو کميته موازی هم کار را دنبال کردند لذا مطالبی که شما مطرح کرديد به خلاف آنچه ما را متهم نموديد به هيچ وجه شتابزده نبوده و کميته نتيجه بررسيهای خود را اعلام کرد.
البته کميته از جنابعالی تقاضا نمود اگر اطلاعاتی داريد ارايه بفرماييد الان که شما می گوييد مستنداتی داريد به کميته يا به اينجانب اعلام کنيد تا رسيدگی شود ولی متوجه باشيد اين روش، اتهام زدن به اينجانب يا کميته يا رييس کميسيون امنيت ملی مجلس آقای بروجردی که اينها تحت فشار يا ترس از موفقيت اين اقدام را کردند روش پسنديده ای نيست و نوعی فرار به جلو محسوب می شود . چون دقيقاً همين حرفها را می توان نسبت به جنابعالی زد که تحت القائات ديگران اين مطالب را می گوييد.
اگر واقعاً قصد اصلاح امور داريد و اشکالاتی مشاهده کرده ايد (که در بررسيهای کميته هم برخی اشکالات آمده بود و پيگيريهای جدی در اين زمينه به عمل آمد) می توانيد مطالب را منعکس کنيد.
فرموده ايد کاش رييس مجلس قبل از اعلام نظر کميته با من تماس می گرفت. بله اگر جنابعالی علنی موضع نمی گرفتيد و قبلاً طی تماسی به کميته موضوع را می فرموديد قطعاً با شما تماس می گرفتند ولی ظاهراً شما نيازی به اين امر نديديد و اعلام موضع کرديد. اگر بحث شتابزدگی در ميان باشد اين اقدام شما شتابزده بود که قبل از رسيدگی در مرجعی يا قوه قضاييه و يا مجلس اعلام موضع کرديد.
برخلاف تصور جنابعالی حتماً مطلعيد که ما هم کسانی نيستيم که با چند موضع نيشدار و تند شما مسير خود را عوض کنيم. قطعاً مسائل پيش آمده را بر مبنای عدالت دنبال می کنيم و خوب است همگان به بررسی کميته تحقيق مجلس تن دهند نه اينکه اگر خلاف نظر آنها نتيجه ای حاصل شد اصل کميته را زير سئوال ببرند و جوسازی نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016