یکشنبه 25 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در سخنان تلویزیونی اش از معرفی سه وزیر زن در کابینه خبر داد

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم‌ عجل‌ لوليك‌ الفرج‌ والعافيه والنصر واجعلنا من‌ خير اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدين‌ بين يديه

همانطور كه ملت عزيز مي دانند انتخاب همكاران در كابينه يكي از دشوارترين و سنگين ترين مراحل كار رييس جمهور است از بين همه خوبان، برگزيدن يك گروه هماهنگ براي خدمتگزاري به مردم ،كار نسبتاً مشكلي است .

بيش از يك ماه است كه كار فشرده و سنگين و تقريبا شبانه روزي در نهاد رياست جمهوري ، با كمك جمع كثيري از صاحب نظران و همكارن و دلسوزان ادامه دارد، در واقع شروع كار با يك دولت جديد بخش مهمي از توان رييس جمهور را به خود جلب خواهد كرد. مشورت هاي بسيار گسترده اي با نمايندگان محترم، گروه هاي صاحب نظر ، نخبگان و اعضاي خود دولت انجام شد و افراد فراواني معرفي شدند و كار فشرده اي براي شناسايي ، ارزيابي آنان انجام گرفت و در حال انجام است. خيلي روشن است كه با انتخابات دهم به يك دوران جديدي وارد شديم اين دوره جديد شرايط و اقتضائات خود را دارد مسووليت ها و ماموريت هاي جديدي علاوه بر ماموريت هاي مستمر بر عهده دولت و مجموعه قواي خادم كشور نهاده شد.

ما بايد آرايش گروه خدمتگزار در دولت را متناسب با اين شرايط و اقتضائات مجدداً تنظيم كنيم البته دولت نهم دوران سختي را پشت سر گذاشت و خدمات فراواني را ارائه داد كه همين جا مجدداً از همه همكاران عزيزم در دولت صميمانه تشكر مي كنم. البته شرايط به طور كامل عوض شده و به طور طبيعي شاكله دولت دچار تغييرات قابل توجه خواهد شد. اين به معناي آن نيست كه خدمات ناديده گرفته شده است و يا عزيزاني كه در دولت نهم بودند و امروز نيستند ناكارآمد هستند يا دچار نقصي هستند. آنها عزيزاني بسيار دلسوز ، متعهد و كارآمد هستند. يك تيم در صحنه¬اي يك طور بايد آرايش داده شود و در صحنه اي ديگر، آرايش تيم جديد بايد تغيير كند. ما امروز هم در داخل و هم در عرصه بين الملل وارد صحنه جديدي شده ايم و كارها و ماموريت هاي پيچيده تر و سنگين تري امروز بر عهده دولت است. بايد براي پاسخگويي به اين نياز آرايش جديدي بدهيم.

معيارهايي كه براي انتخاب اعضاي كابينه در نظر گرفته شده متعدد است، سرفصل آنها سه عنوان اصلي دارد. ويژگي اول، صلاحيت هاي اخلاقي و تعهد است، كساني كه مي خواهند وارد دولت شوند بايد انسان هاي پاك ، صميمي، پاك دست، مردمي ، دلسوز، متعهد به ارزش ها و اخلاق اسلامي و انساني و پايبند به ارزشهاي الهي و آرماني ملت ايران باشند.

ويژگي دوم كارآمدي است؛ اشخاصي كه به حوزه دولت وارد مي شوند. بايد آشنا به حوزه كاري و كارآمد باشند و بتوانند مسووليت خود را به نحو مناسبي ايفا كنند. ويژگي سوم هم همگرايي و روحيه همكاري است. مجموعه دولت يك تن واحد است همه اعضاي دولت در برابر كل تصميمات كابينه مسوولند يعني در واقع دولت يك هويتي جدا از تك تك حوزه ها ندارد. همكاري، هماهنگي و تعامل سازنده در دولت يك اصل جدي است.

ما اصرار داريم همه پيشنهاداتي كه به ما مي رسد مورد بررسي قرار بدهيم تا مبادا بعدا دچار پشيماني بشويم- البته اين را ملت عزيز مي دانند كه ما در حد توان و تشخيص خود و در دايره مشورت هايي كه نسبتا گسترده است تصميم مي¬گيريم بنابراين تشخيص ها نسبي است، در انتخاب اعضاي كابينه منافع ملت ، جمهوري اسلامي، آينده كشور و عرصه خدمتگزاري هر چه بهتر و والاتر را اصل يك كابينه كارآمدتر پرجوش و خروش تر و مردمي تر قرارداده ايم و سعي كرده¬ايم با اين نگاه انتخاب كنيم .

تعدادي از اعضاي كابينه را الان به جمع بندي قطعي رسيده ايم چون وقتي نمانده است تا آخر وقت چهارشنبه حداكثر سه روز فرصت داريم كه نامه معرفي وزرا را به مجلس محترم ارايه دهيم.

البته ان شاالله به فضل الهي من روز چهارشنبه شب گفتگوي مستقيم با مردم خواهم داشت و كل كابينه را تشريح خواهم كرد و جزيياتي از روند انتخاب تيم هاي دروني و كارگروه هاي داخلي دولت كه بايد هماهنگ باشند تا ماموريت ها را ايفا كنند براي مردم عزيز تشريح خواهم كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چند موردي كه قطعي شده است را الان خدمتتان معرفي مي كنم.

در وزارت صنايع و معادن مهندس محرابيان كارشان را ادامه خواهند داد به عنوان يكي از جواناني كه در دولت بودند و در مجموع موفق عمل كردند.

در وزارت اقتصاد و دارايي، دكتر حسيني از جوانان كابينه هستند و كارشان را ادامه مي دهند
در وزارت رفاه و تامين اجتماعي، خانم آجرلو كه الان نماينده مجلس هستند، معرفي مي شوند.
در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، خانم دكتر دستجردي، ان شاءالله معرفي خواهند شد
در وزارت اطلاعات نيز جناب حجت الاسلام حاج آقا مصلحي معرفي خواهند شد
و در وزارت تعاون آقاي دكتر عباسي همچنان به كار خودشان ادامه خواهند داد.

ان شاءالله از جوانهاي ديگري در كابينه استفاده خواهيم كرد و از خانم هاي ديگري كه تا روز چهارشنبه نهايي خواهد شد و در گفتگوي مستقيم تلويزيوني شرايط و ويژگي هايشان و علت اينكه چرا به عنوان عضوي از كابينه معرفي شده اند ،عرض خواهم كرد .

حداقل يكنفر خانم ديگر به اعضاي كابينه اضافه خواهد شد، البته مجلس محترم هم بايد نظر بدهند اما وظيفه من اين بود كه دايره را باز هم بازتر كنم و ان شاءالله وقتي كل كابينه معرفي شد مردم عزيز خواهند ديد كه تا جايي كه براي يك رييس جمهور امكان داشته، دايره را باز كرديم براي اينكه بتوانيم اشخاص برتر و مناسب تري وارد كابينه شوند و به مثابه يك دست و يك تن واحد ان شاءالله در خدمت مردم عزيز باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016