پنجشنبه 19 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس نهاد رهبری در دانشگاه تهران: برخورد با فرماندهان اغتشاشات برای حفظ آرامش دانشگاه‌ها ضروری است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: برای حفظ آرامش دانشگاه‌ها، برخورد با فرماندهان، طراحان و مباشران اغتشاشات ضروری است.

ابراهيم کلانتری رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس با بيان اينکه اکنون فضای آرام و منطقی را در دانشگاه تهران و کوی دانشگاه شاهد هستيم، اظهار داشت: مطمئناً در آغاز سال تحصيلی جو روانی و برنامه‌ريزی برای به هم ريختن جو آرام دانشگاه‌ها وجود دارد که بعيد می‌دانم اين جو روانی بتواند فضای دانشجويی را ملتهب کند چرا که هوشياری دانشجويان و اساتيد دانشگاه هرگونه برنامه برای آشوب در دانشگاه را خنثی می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: قاطبه دانشجويی بايد جدی‌ و همه جانبه در حوزه آموزشی و پژوهشی وارد شده و فرصت‌های علمی را از دست ندهند و به دور از فضاهای ساختگی و تشنج‌‌های سياسی سال تحصيلی جديد را شروع کنند.
رئيس نهاد نمايندگی ولی فقيه در دانشگاه تهران با بيان اينکه آرامش جامعه در گرو برخورد با هرگونه تخلف است، تصريح کرد: برخورد با کسانی که می‌خواهند نظام را به چالش بکشند و فضای عمومی جامعه را متشنج کنند لازم است چراکه که اين فرد به نظام و خون شهدا ظلم کرده و برخورد با او يک خواست عمومی است.
کلانتری اضافه کرد: همچنين با فردی که به ظاهر خواسته از نظام طرفداری کند و جامعه را به التهاب کشيده و به عنوان دفاع از نظام دانشجويان بسيجی، نخبه و بی‌گناه ما را مورد ضربه و شتم قرار داده‌ است، نيز بايد برخورد شود چراکه هر دو گروه نظام را به چالش کشيده و تشنج به وجود آوردند بنابراين اين برخورد قانونی برای فضای دانشگاه مفيد بوده و جلوی التهاب را می‌گيرد.
کلانتری در پايان تاکيد کرد: همان‌طور که مقام معظم‌ رهبری در ديدار با اساتيد و دانشجويان نيز تاکيد کردند بايد با هر متخلف و قانون شکنی برخورد شود چراکه همين شبهات و قانون‌شکنی‌ها مقدمه التهاب می‌شود لذا برخورد با فرماندهان، طراحان و مباشران اغتشاش در هر گروهی بايد انجام گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016