جمعه 29 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده ولی‌فقيه در دانشگاه خواجه‌‌نصرالدين‌طوسی: وضعيت دانشگاه‌ها به دليل اختلاط‌ جنسيتی افتضاح است! ايلنا

- با اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها مخالفيم
- دختران و پسران جوان دارای غريضه، غضب و شهوت هستند بنابراين هيچ وقت روابط آنها عادی نمی‌شود
- دوجنسيتی بودن دانشگاه‌ها مثال پنبه و آتش است
- دختر با يک لبخند پسر را می‌دزدد!


ايلنا: نماينده ولی‌فقيه در دانشگاه خواجه ‌نصرالدين طوسی که ابداع‌کننده راه‌اندازی مراکز همسريابی در دانشگاه‌ها است با طرح تک‌جنسيتی کردن دانشگاه‌ها موافق است. او معتقد است که تحصيل دانشجويان دختر و پسر به صورت مختلط در دانشگاه‌ها باعث به وجود آمدن دوستی‌هايی می‌شود که عوارض خطرناکی به دنبال دارد و البته اين عوارض اجتناب‌ناپذير است زيرا اگر گوشت را جلوی گربه بيندازی غيرممکن است که گربه گوشت را نخورد.
حجت‌الاسلام فضل‌علی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در رابطه با تک‌جنسيتی شدن دانشگاه‌ها گفت: يک ضرب‌المثل قديمی است که می‌گويد دختر و پسر جوان در کنار يکديگر مثل پنبه و آتش هستند ما اين ضرب‌المثل را قبول داريم و معتقديم پنبه در کنار آتش سالم نمی‌ماند و می‌سوزد بنابراين با اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها مخالفيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با انتقاد از اينکه گروهی معتقدند اگر پسر و دختر در کنار هم تحصيل کنند بر اثر گذشت زمان می‌توانند روابط عادی و معمولی پيدا کنند گفت:‌ دختران و پسران جوان دارای غريضه، غضب و شهوت هستند بنابراين هيچ وقت روابط آنها عادی نمی‌شود.
نماينده ولی‌فقيه در دانشگاه خواجه‌نصير افزود: پيامبر اکرم می‌گويد نگاه به جنس مخالف آن هم در ايام جوانی تيری از تيرهای شيطان است که به خطا نمی‌رود و اين گفته پيامبر يعنی جوان نگاه می‌کند، لذت می‌برد دل و قلبش برده می‌شود و به دنبال رفتن دل و قلب پايش نيز در جهت گناه به حرکت درمی‌آيد.
فضل‌علی اظهار کرد: در چند سالی که در دانشگاه‌های کشور حضور داشته‌ام خاطرات بسيار تلخی از روابط دخترها و پسرها دارم بسيار مشاهده شده است که يک خانواده با هزار اميد و آرزو فرزند خود را به دانشگاه می‌فرستد که درس بخواند، مدرک بگيرد و به شهر خود بازگردد اما اين خانواده‌ها هرگز به آرزوی خود نرسيده‌اند و فرزند آنها در وادی نامناسبی گرفتار آمده است و اينها همه ناشی از دوجنسيتی بودن دانشگاه‌ها است.
او ادامه داد: در دانشگاه‌های دوجنسيتی همه‌چيز از اين آغاز می‌شود که دختر و پسر در يک کلاس کنار يکديگر درس می‌خوانند، دختر با يک لبخند پسر را می‌دزدد و از همين روابط است که به جاهای خطرناک می‌رسند.
نماينده ولی‌فقيه در دانشگاه خواجه ‌نصرالدين طوسی افزود: کسانی که امروز در دانشگاه‌ها تحصيل می‌کنند افرادی هستند که تا ديروز در دبيرستان‌های تک‌جنسيتی مشغول علم‌آموزی بوده‌اند و اکنون که به اوج جوانی و غرور رسيده‌اند در يک فضای آزاد دوجنسيتی قرار می‌گيرند و اين دقيقا مصداق اين است که گوشت را جلوی گربه بيندازی مگر می‌شود گربه گوشت را نخورد؟
فضل‌علی در واکنش به اين گفته خبرنگار ايلنا که با اين توصيف شما از دانشگاه‌ها بايد وضعيت دانشگاه‌ها اسف‌بار باشد گفت:‌وضعيت دانشگاه‌ها افتضاح است ما حتی در دانشگاه‌ها شاهد هستيم که فرزندان خانواده‌های مذهبی هم گرفتار دوستی‌های نامناسب می‌شوند.
او ادامه داد: بالای ۹۰ درصد دخترها و پسرهای جوان چه مذهبی و چه غير مذهبی در دانشگاه‌ها با هم دوست هستند و اين خطر جدی است.
نماينده ولی‌فقيه در دانشگاه خواجه ‌نصرالدين طوسی در پاسخ به اين سئوال که حضرت امام در اوايل انقلاب گفته بودند اگر قرار است بين دخترها و پسرها ديوار بکشيد،‌دانشگاه‌ را تعطيل کنيد گفت: ما نيز با ديوار کشيدن بين دختر و پسر مخالف هستيم. زيرا معتقديم انسان نسبت به آنچه که از آن منع شود ترس بيشتری از آن به خرج می‌دهد منظورمان اين نيست بلکه ما می‌گوييم بايد در رابطه با جداسازی دخترها و پسرها در دانشگاه‌ها کار کارشناسی صورت بگيرد، تحقيقات لازم انجام شود و سپس برای آزمايش اين اقدام در برخی از دانشگاه‌ها عملياتی شود. اگر نتيجه مثبت بود در همه دانشگاه‌ها اجرا شود.
فضل‌علی گفت: وقتی به حوزه‌های علميه که تک‌جنسيتی هستند نگاه می‌کنيم می‌بينيم درصد خطا، گناه و اشتباه در آنها بسيار پايين‌تر از دانشگاه‌ها است و اين به مدد آن است که در آنجا فضای سالمی برای تحصيل مهيا شده است.
او ادامه داد:‌ من خود در حوزه علميه تحصيل کرده‌ام و رفت و آمد زيادی به حوزه‌ها دارم و از طرفی در دانشگاه‌ها نيز بسيار حضور داشته‌ام و خود مشاهده کرده‌ام که فضای حوزه‌های علميه بسيار سالم است اما در دانشگاه‌ها حتی شاهد بودم که پسری موی دختری را می‌بافد و هزار و يک ادا و اطوار از خود درمی‌آورند.
نماينده ولی‌فقيه در دانشگاه خواجه ‌نصرالدين طوسی در پاسخ به اين سئوال که اگر در دانشگاهی که جداسازی جنسيتی صورت گيرد بالاخره در جايی دو جنس دختر و پسر در جامعه به هم می‌رسند، آيا فکر نمی‌کنيد اثرات ارتباط آنها با يکديگر در جايی نمود پيدا کند، گفت: خير، چون در هر خانواده‌ای خواهر و برادری وجود دارند که با هم زندگی می‌کنند بنابراين آنها شناخت لازم نسبت به جنس مخالف را در خلال زندگی خود به نحو صحيح به دست می‌آورند.
او ادامه داد:‌ ضمن اينکه هر خانواده‌ای فاميل و آشناهای دور و نزديکی دارد که در آنها دختر و پسرهايی وجود دارد و در خلال تعامل‌ها و رفت‌وآمدهای خانوادگی، مهمانی‌ها و عروسی‌ها تا حدودی که نياز باشد و حتی بيشتر از نياز ارتباطاتی که لازم است دخترها و پسرها با يکديگر داشته باشند، تامين می‌شود.
فضل‌علی افزود: البته کتاب‌هايی نيز در خصوص احوالات دختران و پسران و خصوصيات آنها نگاشته شده است که منبع بسيار مفيدی برای جوانانی که می‌خواهند در رابطه با جنس مخالف خود شناخت داشته باشند، باشد. بنابراين جوانان اگر با اين روش‌ها به دنبال شناخت از جنس مخالف خود باشند عوارض بسيار کمتری را درجامعه شاهد هستيم.
او همچنين از عملکرد صدا و سيما در رابطه با نوع روابطی که در خلال‌ فيلم‌ها و سريال‌های تلويزيونی ترديد می‌کنند انتقاد کرد و گفت: دراين برنامه‌ها روابطی ترويج می‌شود که با سيستم فرهنگی کشور هماهنگ نيست و ما با خيلی از اين برنامه‌ها مخالف هستيم و اعلام کرده‌ايم که اين برنامه‌ها عوارض دارد و دردسرساز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016