سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آقای شريعتمداری، بگذاريد اين چند روز نخنديم! محمدرضا شکوهی‌فرد

MRSHOKOUHIFARD@GMAIL.COM

صدها هزار از مشتاقان و شيفتگان فقيه آزاده و مجاهد حضرت آيت ا... العظمی منتظری ديروز با مشايعت پيکر آن پدر معنوی ملت پيامی شيوا و رسا به سازمان حقير استبداد رساندند: وزنمان را ببينيد. حجم عشاق ولايت دروغ و کينه در روز جمعه کجا و ما سبزها گرد پيکر آن عزيز کجا؟

ارتحال آن فخر فقاهت و مرجعيت شيعی و آن اسوه مجاهدت در راه پر سنگلاخ آزادگی اگر چه غمی جانگداز را بر ايران سبزمان وارد آورد اما حقيقتی شيرين و درس آموز را نيز در بطن خود به همراه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چه سعادتی والاتر از آنکه حيات و ممات آدمی اينچنين مستغرق در اميد و عشق و اشک مليونها ملتی باشد که زير پتک جباران زمان ، ندای آزادگی و عدالتخواهی و استقامت سر می دهند و بی محابا سينه در مقابل مستبدان سپر می کنند.

چهره آرام آن پدر گرچه تاثری سينه سوز را بر ما فرزندانش تحميل کرد اما اميد بازافروزی شعله های مقاومت را در ما استمرار و انبساط بخشيد و ديديم شکوه دشمن کشی را که ديروز صدها هزار عاشق آزاده در فراغ مظلومانه آن پير سبز آزادی پديدار نمودند . شکوه و عظمتی که بی ترديد افزونه ای سنگين بود بر بار ترسی که جائران و سربازان آشنانامشان از شور سبز آزادی در محرم داشتند.

ديروز يزيديان پس از نظاره موج عظيم ملتی که به بدرقه عزيزشان آمده بودند، چنان دچار وحشت گشتند که جنون همچون اسباق ماضی بر آنها مستولی گشت و دست و زبان بر افعال و اراجيفی سپردند که بيش از گذشته کوس رسواييشان را هويدا ساخت.

توحشی که در اقدام حراميان در تعدی و هتک به بيت آن پدر، تعدی به مردم عزادار و چهره های مخالف از جمله مهندس مير حسين موسوی نمود يافت قابل پيش بينی می نمود خاصه وقتی در نظر می گرفتيم، هيچکسانی چون روان بخش در اينگونه فضاها از بيوت شياطين رها خواهند شد و عمق رذالت مسبوقشان را باز هم نشان خواهند داد.

اما همچون ايام ماضی جنون غالب بر اين حقيران جنبه های طنزی دارد که گذر از آن گاهی حيف می نمايد.

واکنش رسانه های منتسب به کودتا چيان خاصه حلقه کيهان و بازجوی تواب ساز حسين شريعتمداری به هيبت و گستردگی مشارکت خيل حاميان آزادی در سوگ آن پدر ، مصداق عينی طنز مذکور است.

ايشان که در جريده کذايی مربوطه تعداد شرکت کنندگان در مراسم تشييع و تدفين را که به گواه عديدی از رسانه های اصولگرا صدها هزار تن بود، پنج هزار اعلام می دارد، در قسمتی از افاضات مندرجه مدعی شده: "گفتنی است رسانه های بيگانه و سايت های ضدانقلاب با انتشار تصاويری از جمعيت تشييع کننده پيکر آيت الله منتظری و حذف پلاکاردها و تصاوير بزرگ امام و رهبری که جمعيت برای نشان دادن علت حضور خود در مراسم تشييع به همراه آورده بودند، تلاش کردند آنها را به عنوان حامی سران فتنه جا بزنند."

جناب شريعتمداری نمی فرمايند، گيريم رسانه های بيگانه تصاوير ادعايی ايشان به محاق تيغ حذف و سانسور انداخته اند ، آيا نمی شد اقلا از جانب دوربين های معجزه آسای صدا و سيمای ...... اين تصاوير ناديده نشان داده می شد که در اين وانفسای غمی که بر روحمان افتاده، خنده بر لبانمان نيندازد.

دوربين هايی که تصويربرداران و جلوه گران پشت دوربينی هاليوود را در حسرت دستيابی سالهاست می سوزاند و قادر است ۵۰۰ نفر را ۵۰۰۰۰۰ هزار نشان دهد و جام می در دست آقای خاتمی گذارد و البته ظريفه ای در کنارشان و چادر بر سر دانشجوی منتقد نهد و البته کمی هم ابزار ناخرسندی نرم افزار محترم فوتوشاپ را فراهم آرد ، يعنی نتوانسته چند تصوير را محض کاهش فشار خون شما و برخی محبان آستان مبارک حضرت مصباح توليد کند و يحتمل بر صفحه سايت ها و جريده فخيمه اسباب تبليغ و باوراندن ادعايتان را فراهم آرد.

باور کنيد، که حوصله خنديدن نداريم. بگذاريد اين چند روز مانده تا عاشورا را در غم فراغ آن فرزند حسين و عاشورا مغموم بمانيم. وقت برای خنديدنمان زياد ست و ماشاا... شما هم کم مستعد نيستيد در توليد اسباب آن.

بگذاريد اين روزها چشمانمان به قطرات اشک آغشته و دل هايمان به غم سپاريم و اذهانمان به تامل در بانگ رسای حسين که اگر مسلمان نيستيد لاقل شريعتمداری نباشيد.

وقت برای خنديدن بسيارست.

در همين رابطه:
[کيهان ايران: جمعيت تشييع‌کننده پيکر آقای منتظری حداکثر حدود ۵۰۰۰ نفر بودند!]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016