جمعه 18 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض دانشجويان حزب اللهی به ادامه فعاليت سعيد مرتضوی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا، فارس

نامه جنبش عدالت‌خواه دانشجويی به رئيس‌جمهور

خبرگزاری فارس: جنبش عدالت‌خواه دانشجويی با صدور نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد به انتصاب سعيد مرتضوی به عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ادامه فعاليت وی در اين سمت اعتراض کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، متن نامه جنبش عدالتخواه دانشجويی به محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهوری کشورمان به شرح ذيل است:

به نام خدا
رئيس محترم جمهوری اسلامی ايران
جناب آقای دکتر محمود احمدی‌ن‍ژاد
به نظر می‌آيد در اين دوره حساس که بيشتر جريان حزب‌الهی و عدالت‌خواهان درگير مقابله با فتنه‌های بيگانگان و عناصر داخلی آنان هستند، در ميان سکوت عدالت‌خواهان نسبت به عملکرد دولت، اقداماتی در جريان است که احساس می‌شود نياز است تذکراتی خدمت حضرتعالی بدهيم.
تلاش‌‌های فراوان حضرتعالی در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و طرح شعارهايی چون "عدالت " ، "مبارزه با فساد " و "سياست خارجی فعال مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی " جای تقدير فراوان دارد، اما اين روزها شاهد مسائلی هستيم که برخی از آنها در تناقض آشکار با بعضی از اين شعارها است. انتصاب افرادی که مسائل و شبهات فراوانی که در مورد آنان وجود دارد باعث گرديده است که هر روز بر تعجب و نااميدی از راهی که حضرتعالی برای انتخاب نزديکان خود در حال پيمودن هستيد افزوده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گويا حضرتعالی فراموش نموده‌ايد که اين ملت مستضعف و شريف با وجود همه فحاشی‌ها بدخواهان عليه حضرتعالی و دولت و عمق توطئه‌ها عليه نظام اسلامی با بصيرت تمام به گفتمان انقلاب اسلامی و تداوم آن در دولت دهم رای داده‌اند. نکند تصور نموده‌ايد که مردم ما صرفاً به شخص حضرتعالی رای داده‌اند؟
لازم است که بخشی از حکم تنفيذ رهبر انقلاب درباره دوره دهم رياست جمهوری را خدمتتان يادآوری کنيم "اين رأی، رأی به گفتمان پربرکت و عزتمدار انقلاب اسلامی است؛ رأی به استکبارستيزی و ايستادگی شجاعانه در برابر سلطه‏طلبان بين‏المللی است؛ رأی به مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و مبارزه با اشرافيگری است؛ رأی به ساده‏زيستی و نزديکی با مردم و غمگساری از ضعيفان و مستضعفان است؛ رأی به کار و تلاشِ بی‏وقفه و خستگی‏ناپذير است. "
در ادامه روند انتصاب کسانيکه ابهامات فراوانی در مورد عملکرد ايشان وجود دارد. اقدامی که تعجب همگان را و نااميدی ما را بيش از پيش برانگيخت؛ انتصاب جناب آقای قاضی سعيد مرتضوی به عنوان رئيس " ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز " بود. اين تعجب زمانی افزون گشت که يک روز پس از معارفه ايشان و توديع تأمل برانگيز دکتر الهام برای اين سمت، ايشان از سوی هيئت ويژه مجلس شورای اسلامی به عنوان متهم اصلی ماجرای کهريزک شناخته می‌شود. اين در حالی است که مشخصا درباره عملکرد ايشان در مسائل دانشگاه آزاد نيز سوالات باقی است که همچنان بی‌پاسخ برزمين مانده است.
آيا رواست کسی که عمل اشتباهش باعث سوء‌استفاده دشمنان نظام و از بين رفتن آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است؛ نه تنها توبيخ نشود بلکه به مصادری بالاتر در دولت برسد؟ مردمی که هنوز منتظر برخورد با عاملان و خاطيان واقعه تاسف برانگيز کهريزک هستند؛ چه تصوری از اين کار خواهند داشت؟ ادامه کار ايشان در مسئوليت جديد با توجه به اين گزارش و ابهامات گذشته چه معنايی می‌تواند داشته باشد؟
در ابتدای کار دولت نيز انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی و ماجراهای تاسف‌بار پس از آن و ناديده گرفتن دستور رهبر معظم انقلاب درباره "کان لم يکن " تلقی کردن حکم انتصاب ايشان دل دلسوزان انقلاب را به درد آورد. اين اقدام شروع ناديده گرفتن خواست طرفداران و دلسوزان جنابعالی در انتصاب اطرافيانتان بود.
اما خون دل‌ها و طعن شنيدن‌های همه کسانی که در انتخابات با تمام توان از حضرتعالی دفاع کرده‌اند را در اين ماجرا هنوز فراموش نکرده بوديم که با انتصاب ديگری مواجه شديم.
انتصاب جناب آقای رحيمی به عنوان معاون اولی رياست جمهوری ضربه‌ای ديگر بر پيکره طرفداران دلسوزتان بود. با گذشت چندی از انتصاب ايشان و تلاش‌ها و سوالات برخی نمايندگان- اتفاقا از طرفداران اصلی شما در انتخابات بودند- و نشنيدن پاسخی از سوی ايشان، سوالات و ابهامات فراوانی در مورد عملکرد و سابقه ايشان باقی گذارده است. ارتباطات ايشان در دولت‌های گذشته خصوصا دولت سازندگی و مسائل گذشته ميان ايشان و رئيس آن دولت و شواهد موجود در مورد روحيه متملقانه ايشان محل تعجت و سؤال است!
حضرت امير المومنين (ع) مولای عدالتخواهان در نامه به مالک اشتر می‌فرمايد: "....و بايد که برگزيده‌ترين وزيران تو کسانی باشند که سخن حق بر زبان آرند، هر چند، حق تلخ باشد و در کارهايی‌ که خداوند بر دوستانش نمی‌پسندد کمتر تو را ياری کنند، هر چند، که اين سخنان‌ و کارها تو را ناخوش آيد.به پرهيزگاران و راست گويان بپيوند، سپس، از آنان ‌بخواه که تو را فراوان نستايند و به باطلی که مرتکب آن نشده‌ای، شادمانت ‌ندارند، زيرا ستايش آميخته به تملق، سبب خودپسندی شود و آدمی را به سرکشی‌وادارد. " نهج البلاغه امام علی (ع)، نامه ۵۳
در موردی ديگر اقدام توهين‌آميز و تعجب برانگيز در پخش چک‌های پنج ميليونی در ميان نمايندگان مجلس در حين استيضاح مرحوم کردان را از سوی ايشان شاهد بوديم. همه اين موارد و همچنين سولات فراوان نمايندگان مجلس درباره وضعيت مدرک تحصيلی ايشان همچنان از جانب ايشان بی‌پاسخ مانده است.
با وجود اين ابهامات، ايشان را به معاون اولی خود برگزيديد و جالب‌تر آنجاست که جلسات "ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی " نيز به رياست ايشان برگزار می‌شود.
يادآور می‌شويم همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: "با دستمال‌های کثيف عده‌ای نمی‌توان شيشه را پاک کرد ". گويا حضرتعالی علاقه‌مند هستيد که کسانی را که نسبت به آنها حساسيت و ابهامات بيشتری وجود دارد، به حلقه نزديکان خود اضافه نماييد. آيا معنای اين انتصابات چيزی جز حمله به طرفداران و منتقدان دلسوز و نااميد کردن آنها از نقددلسوزانه می‌باشد؟! کجای اين اقدامات مطابق فرموده رهبر انقلاب در مورد مبارزه با فساد است.
در پايان از حضرتعالی می‌خواهيم با توقف و اصلاح اين روند در انتخاب اطرافيان خود بيش از اين موجبات نارضايتی عدالت‌خواهان و طعن‌ها و سوءاستفاده‌های دشمنان را فراهم نياوريد. از زبان مولای متقيان نيز متذکر می‌شويم که "از خودپسندی و از اعتماد به آنچه موجب اعجابت ‌شده و نيز از دلبستگی به‌ستايش و چرب‌زبانيهای ديگران، پرهيز کن، زيرا يکی از بهترين فرصتهای شيطان‌است ‌برای تاختن تا کردارهای نيکوی نيکوکاران را نابود سازد " نهج البلاغه امام علی (ع) ، نامه ۵۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016