چهارشنبه 28 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: مردم در ۲۲ بهمن حجت را بر همه تمام کردند، نظام اسلامی، فرياد عدالت را در جهان است، ايسنا

آيت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در ديدار جمع زيادی از مردم آذربايجان، حضور گسترده و خيره‌کننده مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن امسال را معجزه عظيم الهی خواندند و تأکيد کردند: ملت ايران در روز ۲۲ بهمن با آگاهی، بصيرت، همت و توفيق الهی پاسخ کوبنده‌ای به همه مخالفان نظام جمهوری اسلامی داد و حجت را بر همه تمام کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در اين ديدار که در آستانه سالگرد قيام تاريخی مردم تبريز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی با تجليل از اين حرکت انقلابی، مبتکرانه و تأثيرگذار مردم هوشيار و وفادار آذربايجان و تبريز، به تبيين دلايل ماندگاری انقلاب اسلامی ايران و گسترش نفوذ و اثرگذاری آن در ميان ملتها پرداختند و افزودند: از آنجا که انقلاب اسلامی، سخن حق و اهداف آن نيز که از طرف امام حکيم (ره) ترسيم شد، با فطرت مردم مسلمان ايران هماهنگ بود، همچون شجره‌ای طيبه، با گذشت زمان پرفروغ تر و تأثيرگذارتر شد و با لطف و عنايت الهی، دلهای بسياری را به سوی خود جذب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برجستگی روزافزون انقلاب اسلامی در داخل و در ميان ملت‌های مختلف، بر خلاف ساير امواج و حرکتهای اجتماعی که با گذشت زمان کم‌فروغ و بی‌تأثير می‌شوند، خاطرنشان کردند: راز اين ماندگاری، حقانيت انقلاب اسلامی است و به همين دليل است که جمعيت شرکت‌کننده در راهپيمايی ۲۲ بهمن امسال و در سی و يکمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی، به مراتب از سالهای قبل بيشتر، پررنگ‌تر و قوی‌تر بود.

ايشان افزودند: دشمنان انقلاب و برخی افراد ديگر که دانسته يا ندانسته با زبان دشمنان سخن می‌گويند، تلاش بسياری دارند تا اين گونه وانمود کنند که انقلاب اسلامی از راه خود منحرف شده است اما واقعيت آن است که حرکت امروز انقلاب اسلامی و اهداف آن، همان حرکت و اهدافی است که امام بزرگوار (ره) در روز اول انقلاب ترسيم کردند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکيد کردند: اگر انقلاب اسلامی از مسير و اهداف اصلی خود منحرف شده بود، اين جمعيت عظيم و اين همه دل، ايمان و انگيزه، با ياد و نام انقلاب به حرکت درنمی‌آمد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تأکيد بر اينکه نتيجه وفاداری به انقلاب و اهداف آن، عزت، اقتدار و رسيدن به آرمانهای والا و اجر و ثواب الهی است، افزودند: اگر کسانی با انقلاب اسلامی سست‌عهدی يا بدعهدی کنند، به ضرر خود آنها تمام خواهد شد زيرا انقلاب اسلامی با قوت به راه خود ادامه خواهد داد و آن افرادی که انقلاب را رها کنند و يا به خواست دشمن در مقابل آن بايستد، خود دچار خسران و زيان خواهند شد.

ايشان با اشاره به حضور خيره کننده مردم در روز ۲۲ بهمن و معجزه عظيم الهی در اين روز خاطرنشان کردند: دشمنان و مخالفان نظام اسلامی اعم از مخالفان معاند و مخالفان غافل، از مدتها پيش برای ايجاد درگيری ميان مردم، در روز ۲۲ بهمن و القای رويگردانی مردم از نظام برنامه‌ريزی و طراحی کرده بودند اما ملت ايران با آگاهی، بصيرت، و همت و با دست قدرت الهی که دلهای آنان را بيدار کرد، در روز ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان همه مخالفان کوبيد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مردم در اين روز حجت را بر همه تمام کردند و همه دشمنان نظام اسلامی اعم از دشمنان خارجی و مخالفان داخلی بايد بيدار و از توهم خارج شده باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تأکيد کردند: از مدتها پيش برخی سردمداران غربی، از جمله رئيس جمهور امريکا دائماً دم از مردم ايران می زدند اما حضور گسترده مردم در ۲۲ بهمن، خذلان الهی و رسوايی را نصيب آنان کرد.

ايشان افزودند: عده‌ای هم در داخل از روی غفلت، يا عدم تعقل، و يا عناد و دشمنی، دائماً بر ضد حرکت کلی نظام اسلامی سخن می گفتند، و دم از مردم می زدند، اما ۲۲ بهمن نشان داد که مردم بدنبال چه هستند و چه می خواهند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اين عده بر اساس توهماتی که به آنها القا شده بود، غرّه شدند و تصور کردند مردم از انقلاب اسلامی و راه امام (ره) برگشته‌اند اما ۲۲ بهمن پاسخ کوبنده‌ای به آنها بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای همچنين با اشاره به توهمات چند دولت مستکبر در مورد ايران، افزودند: اين دولتهای مستکبر که غالباً ملتهای خودشان هم، آنها را قبول ندارند، در سخنان خود اينگونه وانمود می کنند که جامعه جهانی با جمهوری اسلامی ايران مخالف است در حاليکه جامعه جهانی به معنای ملتها و بسياری از دولتها، از اين دولتهای مستکبر ناراضی هستند و به هيچ وجه با جمهوری اسلامی مخالفتی ندارند.

ايشان تأکيد کردند: البته که اين چند دولت مستکبر و تحت سلطه کمپانيهای صهيونيست، بايد با جمهوری اسلامی مخالف باشند زيرا نظام اسلامی، فرياد عدالت را در جهان سر داده است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آن روزی که شبکه اختاپوسی سرمايه‌داری جهانی از ما تعريف کند، آن روز، بايد عزا بگيريم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تأکيد بر اينکه جمهوری اسلامی ايران از موضع خود که سخن دل ملتها و بسياری از دولتها است کوتاه نخواهد آمد و به هيچ وجه از اين مخالفتها و تهديدها نيز نمی‌هراسد افزودند: به صراحت اعلام می کنيم، ما با استکبار و نظام سلطه و تسلط چند کشور بر جهان مخالفيم و با آن مبارزه می کنيم و نخواهيم گذاشت اين چند دولت با سرنوشت دنيا بازی کنند.

ايشان علت اصلی بهانه‌گيری‌ها و دروغ‌پردازی‌ها در مورد موضوع هسته‌ای، حقوق بشر و دموکراسی را اين موضع صريح و ايستادگی ملت ايران دانستند و خاطرنشان کردند: اکنون بار ديگر امريکاييها، مأمور خود را همچون دوره گردی به خليج فارس فرستاده اند تا همان دروغ‌ها را تکرار کند اما اکنون هيچکس اين سخنان را باور نمی کند؛ زيرا امريکا به فکر مصالح و منافع ملتهای منطقه نبوده بلکه بر عکس تا آنجا که توانسته است، منطقه را در زير پای منافع نامشروع خود، لگدمال کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر اينکه جنگ طلب واقعی امريکا است، افزودند: امريکا، خليج فارس را به انبار تسليحات تبديل، و به عراق و افغانستان حمله کرده و به جان پاکستان نيز افتاده است و در چنين وضعيتی به دروغ پردازی بر ضد جمهوری اسلامی ايران می پردازد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تأکيد کردند: همه ملتهای منطقه و بسياری از دولتهای منطقه می‌دانند که جمهوری اسلامی ايران طرفدار صلح، برادری، و عزت کشورهای منطقه و همه کشورهای اسلامی است.

ايشان اقدامات و اظهارات اخير مقامات امريکايی را حرکتی انفعالی خواندند و تأکيد کردند: جمهوری اسلامی ايران، امسال برای چند دهمين بار در مبارزه خود با مستکبرين پيروز شد و آنها شکست خوردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بروز حوادث بعد از انتخابات به دليل نادانی و محاسبه غلط برخی افراد، افزودند: دشمن تلاش کرد تا با استفاده از اين حوادث، جمهوری اسلامی ايران را تضعيف کند، اما اين حوادث نه تنها موجب تضعيف نظام نشد بلکه موجب قدرت بيش از پيش نظام اسلامی شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر قبل از انتخابات، بايد با استدلال گفته می‌شد که دشمن در کمين است، مردم بعد از حوادث انتخابات، ديدند که دشمن چگونه در کمين است، بنابراين بلافاصله در ميدان حاضر شدند و از اين پس هم همينگونه خواهد بود.

ايشان خاطرنشان کردند: مردم از اين پس در همه عرصه ها از جمله عرصه علم و صنعت، کسب و کار، تجارت و کارهای گوناگون با انگيزه و جديت بيشتری حرکت خواهند کرد.

رهبر انقلاب اسلامی مسئوليت مسئولان را بعد از حرکت عظيم مردمی و هوشياری خيره کننده آنان در ۲۲ بهمن، بسيار سنگين دانستند و تأکيد کردند: مردم نشان دادند که آماده دفاع از انقلاب و کشور و ارزشها هستند؛ بنابراين مسئولان کشور، مسئولان قوای سه گانه و همه خدمتگزاران بايد با خضوع و احترام در مقابل ملت، با جديت و تلاش مضاعف به دنبال حل مشکلات و نابسامانی‌های جامعه باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: هيچ مشکل و نابسامانی وجود ندارد که با دست اراده متکی به ايمان قابل برطرف شدن نباشد و با لطف خداوند متعال مسئولان کشور و مسئولان قوای سه گانه و آحاد مردم تلاش خواهند کرد تا اين مشکلات حل شوند.

ايشان تأکيد کردند: آينده ملت ايران آينده درخشانی است و اين ملت تصميم خود را برای رسيدن به اوج اهداف گرفته است و به اين اهداف نيز خواهد رسيد و الگويی برای همه ملتها خواهد شد تا آنها بدانند مسير عزت و عظمت چگونه است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود به دو ويژگی ممتاز مردم آذربايجان و تبريز اشاره کردند و افزودند: مردم تبريز همواره آغاز کننده بوده و ابتکار عمل را در دست داشته اند و قيام ۲۹ بهمن سال ۵۶ نيز از همين موارد بود زيرا اگر مردم تبريز اين کار بزرگ را انجام نمی دادند، سلسله اربعين ها در کشور ايجاد نمی شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، وفاداری را ويژگی ممتاز ديگر مردم آذربايجان و تبريز دانستند و خاطرنشان کردند: در قضايای فتنه اول انقلاب در تبريز، امام بزرگوار (ره)، همت، غيرت، آگاهی و بصيرت مردم تبريز را خوب شناختند و فرمودند: مردم جواب فتنه گران را خواهند داد و همينگونه هم شد.

ايشان با اشاره به استمرار اين ويژگی ها در مردم آذربايجان و تبريز افزودند: امروز هم جوانهای عزيز تبريز که نه امام، نه دفاع مقدس و نه با کری‌ها را ديده‌اند، با همان استقامت و بصيرتی در صحنه حاضر می شوند که جوان تبريزی در ۲۹ بهمن سال ۵۶ در ميدان حاضر شد.

در ابتدای اين ديدار آيت‌الله مجتهد شبستری امام جمعه تبريز و نماينده ولی فقيه در استان آذربايجان شرقی در سخنانی با گراميداشت ياد و خاطره قيام ۲۹ بهمن سال ۵۶ مردم تبريز و سوابق انقلابی مردم اين منطقه در مبارزه با ظالمان و ستمگران گفت: روحيه پيشتازی مردم تبريز در انتخابات دهم رياست جمهوری با افزايش صددرصدی مشارکت بار ديگر تجلی يافت و بعد از حادثه عاشورا نيز مردم تبريز حماسه ای ماندگار آفريدند.

وی افزود: مردم آذربايجان با حضور کم نظير خود در راهپيمايی ۲۲ بهمن امسال نيز با آرمانهای امام راحل و با مقام معظم رهبری تجديد پيمان کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016