شنبه 8 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"مجلس بردگان رهبری"! احمد وحدت‌خواه

احمد وحدت‌خواه
۹ ماه پس از تائيد کودتای سپاهيان هم‌خط او و احمدی‌نژاد و سرکوب و کشتار روزمره و خونين هر صدای آزادی‌خواهی، مجلس خبرگانی که گويا قرار است بر اعمال و افکار رهبری رژيم نظارت و در صورت کوچک‌ترين تخطی او از شاه‌راه عدالت و انسانيت، او را عزل کند جلسه‌ای را برگزار می‌کند که در بيانيه پايانی آن جز پيروی شرم‌آور و اطاعت حقيرانه از همه اعمال سياه او نکته‌ای ديگر ديده نمی‌شود

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنری فورد مخترع نابغه آمريکايی و بنيانگزار کارخانه عظيم اتوموبيل سازی فورد هنگامی که در دهه ۲۰ ميلادی خط توليد انبوه خودروهای سياه رنگ خود را راه اندازی کرد گفته بود همه مشتريان من آزاد هستند ماشين خود را در هر رنگ مورد علاقه شان خريداری کنند، به شرط آنکه رنگ مورد دلخواه آنها فقط سياه باشد!.
خودکامگی نيز مانند بسياری ديگر از فطرت های انسانی با او زاده می شود اما تمدن، آموزش و پرورش، تربيت خانوادگی، احترام به همنوع، رعايت قانون، و بالاخره در روزگار نوينی که ما در آن زندگی می کنيم حضور پرقدرت نهادهای دموکراتيک در محدود کردن اين صفت مذموم و ويرانگر درميان آدميان سهم بزرگی را ادا ميکنند.
اين ترمزهای اجتماعی و فرهنگی را از سر راه يک «انسان» ضعيف النفس و در محاصره لشگری از ورشکستگان سياسی و زالوهای اقتصادی برداريد و به آن اضافه کنيد اين توهمات ارتجاعی را که او نماينده پروردگار و نايب برحق امام زمان و کلامش راهگشای بشريت ووو است آن وقت با شخصی به نام آقای علی خامنه ای روبرو هستيم که ميهن تاريخی ما را در اين عصر و زمانه با اندرونی عهد قاجار يکی گرفته است.
۹ ماه پس از تائيد کودتای سپاهيان هم خط او و احمدی نژاد و سرکوب و کشتار روزمره و خونين هر صدای آزاديخواهی، مجلس خبرگانی که گويا قرار است بر اعمال و افکار رهبری رژيم نظارت و در صورت کوچکترين تخطی او از شاهراه عدالت و انسانيت او را عزل کند جلسه ای را برگزار می کند که در بيانيه پايانی آن جز پيروی شرم آور و اطاعت حقيرانه از همه اعمال سياه او نکته ای ديگر ديده نمی شود.
در حاليکه در حتی عقب افتاده ترين ديکتاتوری های آفريقايی نيز مجالس نمايندگان و مراکز قانون گزاری با توسل به يک حداقل های ظاهری هم که شده در نشست هايشان نوعی نظارت آبکی و انتقادی را همواره متوجه رهبران مرتجع نظامی و قبيله ای خود هم می سازند، در ايران مصيبت زده ما اصولا تشکيل اين نهاد ها به توليد ديکتاتوری پارلمانتاريستی منجر شده است. به نحوی که اعضای بی مايه و مجيز گوی آنها به تنها چيزی که نمی انديشند انتقاد از کاستی ها و فساد و تبهکاری و تلاش برای اصلاح امور است.
به اين هم راضی نيستند و در حاليکه در بيانيه کذايی شان «فاتحه جنبش سبز» را می خوانند فردای آن باز از هر گوشه و کنار مملکت شاخ و شانه می کشند که راهی جز توبه و استغاثه برای «گمراهان» باقی نمانده است. مرده که نمی تواند توبه کند. مگر آنکه خود نيز بهتر از هر کس می دانند که فاتحه را ملت ايران برای نظامی خوانده است که در آن همه بايد «ماشين» سياه بدبختی و استبداد و نکبت ولی فقيه را بخرند. اين بردگان اگر تاکنون متوجه نشده اند، رنگ سفارشی و مورد علاقه ملت ايران برای آزادی و خوشبختی خود سبز است.

اژدهای چينی

مائو تسه تنگ رهبر فقيد و انقلابی چين اتحاد جماهير شوروی سابق پس از مرگ استالين را »سوسيال امپرياليسم» می خواند که در ظاهر با نقاب حمايت از جنبش های سوسياليستی ولی در باطن به جهانخواری و استعمار ملل عقب افتاده مشغول است.
اين تئوری مارکسيستی حتی در ميان سازمانهای سياسی ايرانی پيش از انقلاب اسلامی نيز نفوذ کرده بود و چه انشعابها و بحث های سرگيجه آور و سرانجام بيهوده ای که با خود به بار نياورد و روزی که اعوان خمينی مهر ارتجاع مذهبی خود را بر آن جنبش کوبيدند روشنفکران ما تازه دريافتند که يک من ماست چقدر کره می دهد.
چين «حامی خلقهای جهان» مائوتسه تنگ ها امروز بر سر گردنه ديپلماسی جهانی نشسته است و روز روشن باج می گيرد.
خبرنامه محرمانه اکونوميست لندن گزارش کرده است که شرکت های نفتی چينی در ازای همکاری با دول غربی در اجرای تحريمهای جديد اقتصادی عليه ايران، يا بهتر گفته شود، با حساب دو دوتا ی خود، به آرامی خود را از بازارهای سرمايه گزاری در صنايع نفت ايران کنار می کشند. اما بر خلاف اخبار منتشر شده در روزهای اخير آنها اين سرمايه گزاريها و خريد ها را در ارتباط با عربستان سعودی به پيش نخواهند برد، بلکه اين بوی مطبوع نفت عراق است که سبيل اين «سوسيال امپريالستهای» تازه به دوران رسيده ما را چرب خواهد کرد.
بر پايه اين گزارش، حجم سرمايه گزاريهای جاری شرکت های خارجی در تکنولوژی صنايع نفت عراق از تاريخ کشف و استخراج اين سوخت فسيلی در جهان بی نظير است، به طوری که هيچ کشور نفت خيزی در جهان نخواهد توانست در چنين مدت کوتاهی از سطح نابودی تقريبی اين صنعت در اثر سه دهه متوالی جنگ و تحريم به بزرگترين توليد کننده آن در جهان در سال ۲۰۱۹ ميلادی تبديل شود. عراق در حال حاضر ۲،۵ ميليون بشکه در روز نفت توليد می کند که تا تاريخ اعلام شده در هفت سال ديگر به رقم باورنکردنی ۱۲ ميليون در بشکه خواهد رسيد. اين رقم ۳۰ درصد از سطح توليد عربستان سعودی نيز پيشی خواهد گرفت.
بچه که بوديم به ما می گفتند در کتابهای آسمانی آمده است روزی می آيد که نژاد زردها دنيا را به دست خواهد گرفت. فعلا که به لطف رژيم جمهوری اسلامی چيزی جز باتوم و دستبند و ماشين سرکوب معترضين از آنها به ما نرسيده است.
خدا می داند در آن روز نصيب ما چه خواهد بود.

avahdatkhah@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016