سه شنبه 3 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخواندن جامعۀ بين‌المللی به واکنش سريع از سوی اسرائيل عليه ايران، راديو فرانسه

فواد روستائی - بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، که سرگرم ديداری از آمريکاست در روز دوشنبه در يک سخنرانی در نشست سالانۀ نيرومندترين لابی طرفدار اسرائيل در آمريکا (آيپاک)* گفت اسرائيل انتظار دارد که جامعۀ بين المللی به گونه ای سريع و قاطعانه در مقابل خطر هسته ای جمهوری اسلامی ايران از خود واکنش نشان دهد.

نخست وزير اسرائيل تأکيد کرد که اين کشور حق "دفاع از خود" در برابر اين خطر را برای خود محفوظ نگه می دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با اين اظهارات بنيامين تنانياهو، خانم هيلاری کلينتون، وزير امورخارجۀ آمريکا، نيز به نوبۀ خود اعلام کرد که وضع مجازات های جديدی عليه جمهوری اسلامی ايران در ارتباط با فعاليت های هسته ای اين کشور به زمان نياز دارد اما اين امر در تعهد دولت آمريکا مبنی بر جلوگيری از دستيابی ايران به سلاح هسته ای خللی ايجاد نخواهد کرد.

وزير امورخارجۀ آمريکا افزود ايران مجهز به سلاح هسته ای علاوه بر تهديد اسرائيل موجب دلگرمی تروريست ها بوده و با به راه انداختن يک مسابقۀ تسليحاتی، منطقه را بی ثبات خواهد کرد.هيلاری کلينتون گفت چنين چيزی برای ايالات متحدۀ آمريکا، اسرائيل، منطقۀ خاورميانه و جامعۀ جهانی غيرقابل خواهد بود.

وزير امورخارجۀ آمريکا در مورد تحريم های آتی عليه ايران گفت هدف واشنگتن تصويب تحريم های "حاشيه ای" نخواهدبود بلکه آمريکا خواهان تحريم هائی است که اثرگذار و دردناک باشد.

آمريکا در حال حاضر سرگرم تلاش برای جلب پشتيبانی اعضای شورای امنيت سازمان ملل متحد به ويژه اعضای دائمی اين شورا از تصويب تحريم های تازه ای عليه جمهوری اسلامی ايران در ارتباط با فعاليت های هسته ای اين کشور است.

خانم کلينتون گفت آمريکا سرگرم رايزنی با ديگر اعضای شورای امنيت در مورد تحريم هائی است که به تهران نشان خواهد داد که سرسختی در اين ارتباط دارای پيامدهائی خواهد بود و تنها گزينه برای ايران احترام به تعهدات بين المللی اين کشور است.

سر انجام اين که يکی از اعضای بلند پایۀ کنگرۀ آمريکا نيز گفت کنگره به زودی برای تصويب مجازات هائی عليه ايران دست به اقدام نهائی خواهد زد. به گفتۀ اين عضو کنگرۀ آمريکا، مجازات های جديد اقتصاد ايران را در ضعيف ترين نقطۀ آن يعنی "فراورده های نفتی پالايش شده" هدف قرار خواهد داد.

بايد ياد آوری کرد که ايران به رغم اين که يکی از کشورهای صادرکنندۀ نفت است بخش اعظم بنزين مورد نياز خود را از خارج وارد می کند.

ــــــــــ
*AIPAC


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016