جمعه 20 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رونمايی از اولين نمونه سوخت مجازی رآکتور تهران با حضور احمدی‌نژاد، ايلنا

- نسل سوم ماشين‌های سانتريفيوژ نيز رونمايی شد
- نسل جديد ماشين‌های سانتريفيوژ (نسل سوم) توان جداسازی حدود ۱۰ را دارد که پنج برابر نسل اول و دو برابر نسل دوم ماشين‌های IR4 است


ايلنا:همزمان با پنجمين سالروز جشن ملی فناوری هسته‌ای،از اولين نمونه سوخت مجازی رآکتور تهران و نسل سوم ماشين‌های سانتريفيوژ رونمايی شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا،در اين مراسم علاوه بر محمود احمدی‌نژاد،جمعی از شخصيت‌های سياسی،نظامی و علمی کشورمان از جمله حسن فيروزآبادی، رحيم مشائی، علی‌اکبر صالحی، سعيد جليلی، علاءالدين بروجردی و منوچهر متکی حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است نسل جديد ماشين‌های سانتريفيوژ (نسل سوم) توان جداسازی حدود ۱۰ را دارد که پنج برابر نسل اول و دو برابر نسل دوم ماشين‌های IR4 است.
در طراحی اين ماشين سعی شده است با يک جهش در نسل قبلی وارد سرعت‌های خطی بالاتر شده و با دستيابی به دانش‌های جديد و حل مسائل قبلی بستر برای تسريع در روند طراحی ماشين‌ها با راندمان بالاتر صورت گيرد.
همچنين از اين ماشين سانتريفيوژ در چند ماه برای تزريق گاز استفاده می‌شود.
توليد سوخت مجازی برای استفاده در راکتور تحقيقاتی تهران توسط رييس‌جمهور و معاون وی صورت گرفت.
اهميت ساخت سوخت مجازی در داخل کشور به جهت تامين نياز سوخت راکتور تهران و راديو ايزوتوپ‌ها برای مصارف پزشکی و دارويی و نيز اثبات خودکفايی ايران و توانايی متخصصان داخلی کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016