جمعه 20 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: ايران، هسته‌ای است ‌وهسته‌ای خواهد ماند، ايسنا

رييس جمهور کشورمان در مراسم رونمايی از نسل سوم سانتريفيوژها و رونمايی از اولين نمونه‌ سوخت مجازی راکتور تحقيقاتی تهران که در محل برج ميلاد برگزار می‌شد، ضمن تبريک و تهنيت سالروز دستيابی دانشمندان ايران به فناوری توليد سوخت هسته‌يی به ملت بزرگ ايران و ملت‌های آزاده جهان اظهار کرد:« امروز متخصصان و دانشمندان ما تسلط کاملی بر فناوری هسته‌يی پيدا کرده‌اند و با گام‌های بلند و سرعتی بالا به سمت تامين همه نيازهای کشور و بهره‌برداری درست از ظرفيت‌های انرژی هسته‌يی حرکت می‌کنند.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد، يادآور شد:« امروز جايگاه ايران در مناسبات جهانی و نقش ايران در اصلاح وضعيت جهان به سمت عدالت و در جهت حقوق ملت‌ها بسيار برجسته است و يک پيوند عميق آرمانی بين ملت ايران و ملت‌های ديگر برقرار شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد با بيان اينکه «امروز هر دستاورد ملت ايران به منزله يک گام درجهت استقلال حقيقی و رهايی همه ملت‌ها شمرده می‌شود»، خاطر نشان کرد:« قرار است در نطنز ‌۶۰ هزار سانتريفيوژ مستقر شود اين ‌۶۰ هزار از نسل يک، می‌تواند سوخت يک نيروگاه در يک سال را تامين کند. در بخش کشاورزی، صنعت، بهداشت و درمان نيز پيشرفت‌های ما روزافزون است.»

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اينکه «به فضل الهی امروز به همت مردان و زنان انقلابی تسلط کامل بر ابعاد گوناگون هسته‌يی ايجاد شده است»، اظهار کرد: «‌شايد ما تنها کشوری باشيم که همه‌ی خط را از نقطه‌ صفر تا پايان در اختيار داريم. انشاءالله نيروگاه‌ها يکی پس از ديگری به ثمر می‌رسد.»

وی در ادامه با اشاره به موضوع راکتور تهران افزود:«‌ ما طبق معمول از آژانس درخواست کرديم که سوخت ‌۲۰ درصدی را در اختيارمان قرار دهد. آن زمان درخواست ما را به دو کشور ارائه دادند و آن دو اعلام آمادگی کردند. در مذاکرات گفتند برای به سامان رسيدن ماجرای هسته‌يی شما سوخت ‌۵/۳ درصد را به ما تحويل دهيد و ما آن را به ‌۲۰ درصد تبديل می‌کنيم.البته سر و صداهايی نيز کردند و وقتی اين سر و صداها ايجاد شد، طبيعتا به غيرت ايرانی‌ها برمی‌خورد. اخلاق خودخواهانه‌ی خود را ادامه دادند که ما برای مبادله مهلت می‌دهيم! ما گفتيم مهلت چه معنی دارد؟ قصد ما خريد از بازار جهانی است.»

احمدی‌نژاد اظهار کرد:« اعلام کرديم که ما سوخت ‌۲۰ درصد نياز داريم و اگر به ما سوخت ندهيد ما خودمان می‌سازيم. گفتند شما نمی‌توانيد و در آن روزی که اعلام شد غنی سازی را شروع کرديم باز هم تبليغات کردند.»

رييس‌جمهور با اعلام اينکه در فرهنگ و قاموس ملت ايران «نمی‌توانيم» وجود ندارد ، ‌اظهارکرد:« در سالروز دهه فجر اعلام کرديم دانشمندان ما می‌توانند اورانيوم را از روش‌های گوناگون غنی کنند که يکی از آنها سانتريفيوژ است. امروز همه‌ عرصه هسته‌يی در سيطره دانشمندان ايران قرار دارد و از نظر دانش مانعی در برابر دانشمندان ما وجود ندارد.»

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:« درکنار دستاورد هسته‌يی، دستاورد ديگری وجود دارد که آن دارای اهميت بالايی است و عبارت است از خودباوری ملت ايران که مثل يک رودخانه زلال در ميان ساير ملت‌ها جاری شده است.»

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در سالروز دستيابی به فناوری هسته‌يی، تاکيد کرد:« ملتی که خود را باور کند هيچ قله‌ای از دسترسش دور نخواهد بود و طعم عزت، سرفرازی و امنيت حقيقی را خواهد چشيد.»

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، وی با بيان اينکه به «فضل الهی امروز خودباورترين ملت دنيا، ملت ايران است»، افزود:« امروز در جمع متخصصان هر رشته‌ای که حاضر می‌شويم و نيازی را برای کشور اعلام می‌کنيم از آنها پاسخ منفی نمی‌شنويم و من بايد شهادت دهم که هر نيازی به جامعه‌ی متخصصان کشور عرضه کرده‌ايم با روی باز و با خودباوری کامل و همت بلندشان آن را پذيرفته و تامين کرده‌اند.»

رييس‌جمهور با بيان اينکه «ايران، هسته‌يی است و هسته‌يی خواهد ماند»، خاطر نشان کرد:« امروز بر همگان روشن شده که انرژی هسته‌يی يک انرژی پاک و ارزان‌قيمت است و جايگزين بسيار مناسبی برای قريب به اتفاق مصرف‌کنندگان سوخت فسيلی است.»

وی گفت:«اولين کسانی که به اين انرژی دست يافتند با هدف نظامی و با هدف تسلط بر ملت‌ها سراغ آن رفتند. در حاليکه اين انرژی يک نعمت الهی است اما مستکبران از ابتدا به اين انرژی پاک و مفيد رويکرد ضدانسانی داشتند.»

احمدی‌نژاد اظهار کرد:« آنها با سياست‌گذاری‌های غلط خود تا امروز مانع از اين شده‌اند که اين انرژی در اختيار رفاه، صلح و مصارف مفيد ملت‌ها قرار گيرد. همه‌ سياست‌گذاری‌های آنها عليه بشريت و صلح و در جهت توسعه سلاح هسته‌يی بوده است.»

رييس‌جمهور ادامه داد:« آيا کشوری که سلاح داشته باشد مانع از توسعه‌ آن خواهد شد يا خود بالاترين مشوق برای توليد سلاح است؟ ۶۰ سال است که می‌گويند می‌خواهيم منع اشاعه کنيم اما همه‌ی سياست‌هايشان در جهت توسعه‌ی سلاح هسته‌يی بوده است. انباشت سلاح‌های هسته‌يی بزرگ‌ترين مشوق برای توسعه‌ی اين سلاح‌هاست.»

وی اضافه کرد:« آنها ادعا می‌کنند که ما اين سلاح‌ها را برای بازدارندگی ذخيره کرده‌ايم. سوال اينجاست که اگر سلاح هسته‌يی بازدارنده است، اولا چرا ديگران نداشته باشند و در ثانی بايد گفت که اين سياست موجب يک رقابت سنگين تسليحات اتمی بين رقبا می‌شود. وقتی شما ابزاری را در دست داريد که به وسيله‌ی آن ملت‌ها را تهديد می‌کنيد در واقع ملت‌ها را به داشتن چنين ابزارهايی تشويق می‌کنيد. بنابراين اينکه آنها می‌گويند ما مانع توسعه‌ی سلاح‌های اتمی هستيم يک دروغ بزرگ است.»

احمدی‌نژاد با بيان اينکه نمايش دولت آمريکا در چند روز گذشته نيز يک دروغ بزرگ بوده است، خاطر نشان کرد:« آمريکا بيش از ۹ هزار کلاهک هسته‌يی دارد که ۲۱۰۰ کلاهک از اين تعداد جنبه‌ استراتژيک دارد يعنی در جنگ سرنوشت‌ساز است. با اين وجود همزمان ادعا می‌کنند که ايران ممکن است و يا متهم است که چند سال آينده می‌تواند يک بمب اتم بسازد. اگر يک بمب اتم به اين ميزان برای جهان خطرناک است، ۹ هزار بمب شما چقدر خطرناک است؟»

رييس‌جمهور همه‌ سياست‌های آنها را عليه بشريت دانست و افزود:« بزرگ‌ترين خيانت صاحبان اصلی سلاح اتمی به بشريت اين بوده که انرژی اتمی را معادل سلاح اتمی تعريف کرده‌اند تا اين انرژی را در انحصار خود داشته باشند و مانع از دسترسی ساير ملت‌ها به آن شوند.»

احمدی‌نژاد در ادامه اين مراسم با تاکيد بر اينکه «ما مخالف بمب اتم هستيم و بارها اين را اعلام کرده‌ايم» ادامه داد:« کسانی به دنبال بمب اتم هستند که فاقد منطق و فرهنگ انسانی هستند و ما معتقديم هيچ دولتی نبايد به دنبال تحقير ساير ملت‌ها و تسلط بر منابع ساير ملت‌ها باشد. ما سلاح هسته‌يی را ضد انسانيت انسان می‌دانيم.»

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، وی خاطرنشان کرد:« آنهايی که امروز به دنبال انباشت سلاح هسته‌يی هستند علت آن را تهديد بعضی از کشورها بيان می‌کنند که ممکن است بعدها به سلاح هسته‌يی دست يابند! اگر خيال می‌کنيد اين برتری می‌آورد بدانيد دوران اينکه بمب اتم برای کسی برتری بياورد تمام شده است. امروز ارزش‌های انسانی مهم است.»

احمدی‌نژاد يادآور شد:« رفتار بعضی‌ها مثل اقوام گذشته است که تکيه‌ روحی‌شان به سلاح‌شان است. بيانيه می‌دهند که ما غير از ايران و فلان‌جا به هيچ کجا حمله نمی‌کنيم. شما به کدام تعهدتان عمل کرده‌ايد که حالا تعهد می‌دهيد؟ اصلا چه کسی تعهد شما را می‌پذيرد؟»

وی با اشاره به اينکه افراد، گروه‌ها و رژيم‌های جعلی در اطراف ما هستند که اقدام به انباشت سلاح هسته‌يی کرده‌اند، گفت:« ما با خلع سلاح موافقيم و اين را هم اعلام کرده‌ايم، اما اينکه خلع سلاح را به کسانی که بمب اتم دارند، بسپاريم؛ مثل سپردن امنيت شهر به دزدان است.»

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه خلع سلاح بايد اتفاق بيفتد، ادامه داد:« اين امر از روشی که در مدت ۶۰ سال وجود داشته شدنی نيست. بايد دولت‌ها و شخصيت‌های مستقل جمع شويم و برای اين امر عزم جهانی ايجاد شود، ما نيازمند عزم جهانی برای خلع سلاح هستيم.»

احمدی‌نژاد با بيان اينکه «در موضوعات هسته‌يی اهل تعامل و گفت‌وگو هستيم»، ادامه داد:« اين موضوع را بارها اعلام کرده و نشان داده‌ايم که در مسير درست حرکت می‌کنيم.»

وی ادامه داد:« اين رفتارهايی که باعث آسيب شده و آبرو و حيثيت را از بين می‌برد بس است. به ديگران احترام بگذاريد و اخلاق را رعايت کنيد. بدانيد ملت ايران در مسير خود محکم، مستحکم و پايدار ايستاده و به لطف خدا هيچ قدرتی قادر به تهديد ملت ايران نيست. اين حرف‌هايی هم که زده شده توجيهی برای نگهداشت سلاح‌ها است.»

رييس‌جمهور در ادامه‌ی سخنرانی‌اش، خاطر نشان کرد:« همه‌ی آنها می‌دانند که اگر هر دستی از هر نقطه‌ی عالم بخواهد دراز شود قبل از دراز شدن قطع خواهد شد.»

احمدی‌نژاد با اشاره به نشستی در تهران برای خلع سلاح که اواخر فروردين ماه برگزار می‌شود، گفت:« قرار است در اين نشست راه‌حلی منطقی، درست و موثری انتخاب و برای خلع سلاح دنبال شود. اميدوارم آنها سر عقل بيايند و دست از شرارت‌ها بردارند.»

رييس‌جمهور در پايان اظهاراتش خطاب به فعالان هسته‌يی، اظهار کرد:« افق نگاه شما بايد به آخرين نقطه‌ی ممکن دوخته شود. نخست بايد به جايی برسيم که از همه‌ی ظرفيت‌های هسته‌يی در جهت رفاه، سعادت و عزت ايران حرکت کنيم و ديگر اينکه در آينده‌ای نزديک به صادرکننده‌ای در اين زمينه تبديل شويم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016