دوشنبه 23 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: اين گروه احمقی که در دنيا سر کار هستند مثل آدم‌های احمق و عقب‌افتاده‌ای هستند که هر کجا کم می‌آورند شمشير می‌کشند، ايلنا

ايلنا: رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه ديگران به دنيا بمب اتم هديه می‌کنند و ايرانيان انسانيت و هنرمندی ، اظهار داشت: اين گروه احمقی که امروز در دنيا سر کار هستند مثل آدم‌های احمق و عقب‌افتاده‌ای هستند که هر کجا کم می‌آورند شمشير می‌کشند بدون اينکه بدانند دوره اين حرف‌ها گذشته است.
به گزارش خبرنگار ايلنا محمود احمدی‌نژاد در همايش تجليل از خادمين ستاد دائمی تسهيلات سفرهای کشور که پيش از ظهر امروز در مرکز همايش‌های صداوسيما برگزار شد با تاکيد بر اينکه سفرهای نوروزی سه پديده مهم در کنار هم هستند اظهار داشت: يکی اصل سفر موضوعيت دارد چراکه سفر تجربه است و افق نگاه انسان را بلند می‌کند تا جايی که افق نگاه انسان جهانی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه سفر انديشه را بلند می‌کند و سعه‌صدر ايجاد می‌کند گفت: سفر همت‌ها را بلند می‌کند و علم و دانش و تجربيات انسان را چندبرابر می‌کند و خدا را شاکريم که سفرهای نوروزی رو به افزايش است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه در ايام نوروز عده‌ای که مشغول خدمت به مردم بوده‌اند و يا به دليل محدوديت‌های مالی نتوانستند سفر کنند خاطرنشان کرد: اميدوارم در آينده نزديک به جايی برسيم که هيچ ايرانی‌ای به خاطر محدوديت مالی از سفر باز نماند.
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه پديده دوم در کنار سفر خانواده است گفت: هيچ لذتی بالاتر از بودن در کنار خانواده نيست و کسانی که فکر کرده‌اند با نابودی خانواده می‌توانند سعادت را برای بشر بياورند نتيجه‌اش را می‌بينيد با خانواده بودن بنيان‌های جامعه را مستحکم می‌کند و آن چيزی بود که در سفرهای نوروزی اتفاق افتاد.
احمدی‌نژاد با بيان اين اعتقاد که باورم اين است که بهار و نوروز آنطور که بايد شناخته نشده است تصريح کرد: معتقدم نوروز هديه‌ای الهی است و اينکه عده‌ای بنشينند و تحويل سال را جشن ملی اعلام کنند اتفاقی نيست.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه باور ما اين است که از اول تا امروز انسان در زمستان است ادامه داد: هنوز بهار انسان نرسيده است و حقيقتا انسان در بهاری شکوفا می‌شود که عدالت و يگانه‌پرستی و پاکی و عشق رابطه بين انسان‌ها را تنظيم کند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: بزرگترين سرمايه انسان عمر اوست ولی چرا وقتی عمر انسان می‌گذرد خوشحال هستيم چراکه باور ما اين است که در عمق جان و فطرت انسان ندايی فرياد می‌زند که با گذشت يکسال به بهار حقيقی انسان نزديک‌تر می‌شويم و بهار حقيقی با آمدن انسان کامل خواهد آمد.
احمدی‌نژاد با توصيه به دست‌اندرکاران حاضر در جلسه گفت: بايد کار را ادامه دهيم و با گستردگی هرچه تمامتر به جايی برسيم که پيام‌های حقيقی نوروز در ايران و جهان منتشر شود بايد به جايی برسيم که همه ايرانيان از ظرفيت‌های نوروز استفاده کنند.
رئيس‌جمهور در مورد سخنانی که در خصوص جهانی شدن نوروز مطرح شده است گفت: برخی حرف‌هايی زده‌اند که باعث تاسف است جهانی شدن نوروز يک افتخار ملی است که نشانه ظرفيت‌های نوروز است و در واقع نوروز تجلی حيات بالنده و فرهنگ متعالی ملت ايران است همان فرهنگی که جامعه بشری امروز به آن نيازمند است يعنی فرهنگ پاکی، نيت‌های نيک، عشق، صلح، برادری و کرامت.
وی با تاکيد بر اينکه از ميان اين همه ملل جشن ملی ايران زمين جهانی می‌شود هديه‌ای الهی است تصريح کرد: علاوه بر اين مساله که هر سال ما جشن ملی می‌گيريم بايد متفکران و هنرمندان کمک کنند تا هر سال در ايران با مديريت ايرانی يک جشنواره عظيم بين‌المللی به بهانه نوروز برگزار شود تا در آنجا انشانيت انسان خود را نشان دهد.
احمدی نژاد با طرح اين پرسش که در دنيا چه خبر است ادامه داد: امروز همايش‌هايی که در دنيا می‌گذارند برای تحقير انسان‌هاست و بايد فضايی جديد و فرهنگی در دنيا درست کنيم و در جشنواره نوروزی از همه ملت‌ها و هر کسی که حرفی هنری، فرهنگی و انسانی دارد دعوت کنيم تا حضور پيدا کند و دل ملت‌ها به هم پيوند بخورد در غير اين صورت با مسيری که برخی‌ها در دنيا پيش گرفته‌اند تا تک‌تک نسل‌ها متلاشی نشود دست‌بردار نيستند.
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه ديگران به دنيا بمب اتم هديه می‌کنند و ايرانيان انسانيت و هنرمندی را اظهار داشت: اين گروه احمقی که امروز در دنيا سر کار هستند مثل آدم‌های احمق و عقب‌افتاده‌ای هستند که هر کجا کم می‌آورند شمشير می‌کشند بدون اينکه بدانند دوره اين حرف‌ها گذشته است.
گفتنی است در اين مراسم از دست‌اندرکاران ستاد تسهيلات نوروزی با حضور رئيس‌جمهور و با ارائه هدايايی تقدير به عمل آمد وزير کشور، مسوول دفتر رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری از جمله شخصيت‌های حاضر در اين نشست بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016