سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد خواستار تحقيق درباره حملات يازدهم سپتامبر شد، راديو بين‌المللی فرانسه

واسع محسن - محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران، در نامه ای از دبير کل سازمان خواسته است درباره حملات ۱۱ سپتامبر و عوامل حمله نظامی آمريکا به افغانستان و عراق، تحقيق کند. وی در اين نامه همچنين خواستار محکوم کردن گروه جندالله از جانب سازمان ملل متحد شده است.

رئيس جمهوری ايران درنامه ای که روز دوشنبه ۱۲ آوريل خطاب به بان کی مون ، دبير کل سازمان ملل متحد منتشر کرده گفته است: " حداقل انتظار از جنابعالی اين است که با تعيين يک گروه حقيقت ياب مستقل و مورد اعتماد ملت های منطقه، درباره عوامل اصلی حادثه ۱۱ سپتامبر به عنوان بهانه اصلی حمله به منطقه خاور ميانه، انگيزه و نيت اصلی حضور نظامی ناتو در افغانستان و عراق، روش های به کار گرفته شده و نتايج حاصل از نه سال حضور و درگيری، تحقيق جامعی صورت داده و نتايج آن را به مجمع عمومی اعلام فرمائيد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور ايران بارها اين مساله را که افراد مربوط به گروه القاعده عاملين حملات يازدهم سپتامبر بوده اند، مورد ترديد قرار داده است.

در يکی از آخرين اظهارات خود در اوايل ماه مارس گذشته، محمود احمدی نژاد گفته بود يازده هم سپتامبر "دروغ بزرگی" بود که راه اشغال افغانستان توسط آمريکا را، به بهانه مبارزه عليه تروريزم باز کرد.

نامه رئيس جمهوری ايران عنوانی دبير کل سازمان ملل متحد هنگامی انتشار می يابد که قرار است بان کی مون، در نشست بين المللی درباره امنيت هسته ای جهانی در واشنگتن شرکت کند.

آمريکا به متحدين اين کشور در شورای امنيت سازمان ملل متحد فشار وارد کرده است تا مجازاتهای جديدی را عليه ايران که متهم به تلاش برای دستيابی به سلاح اتمی شده است، به تصويب برسانند.

رئيس جمهوری ايران در نامه خود همچنين از سازمان ملل تقاضا کرده است تا گروه سنی مذهب جندالله را که ايران مسئول حملات متعدد و مرگبار در جنوب شرق اين کشور قلمداد می کند، محکوم کند. مقامات امنيتی ايران عبدالمالک ريگی، رهبر اين گروه را در ماه فوريه گذشته دستگير کردند.

محمود احمدی نژاد در نامه اش تذکر داده است که ايران اطلاعات مستندی در دست دارد مبنی بر اينکه" سرويس‌های اطلاعاتی و امنيتی حداقل سه کشور از شرارت‌ها و اقدامات تروريستی اين فرد حمايت کرده‌اند."

خبرگزاری فرانسه می گويد ايران سازمانهای اطلاعاتی آمريکا، بريتانيا و پاکستان را به پشتيبانی از گروه جندالله متهم کرده است.

رئيس جمهوری ايران در نامه اش عنوانی دبير کل سازمان ملل متحد خواستار "محکوم کردن صريح " جنايات گروه جندالله و "دفاع از حقوق ملت‌ مظلوم ايران به عنوان قربانی بزرگ تروريسم" شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016