چهارشنبه 25 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثمره هاشمی: کنفرانس خلع سلاح واشنگتن يک شوی تبليغاتی است، همزمانی کنفرانس واشنگتن و تهران کاملا اتفاقی است، ايلنا

- کسانی که دارای سلاح‌های اتمی هستند نمی‌توانند پرچم‌دار خلع سلاح اتمی در دنيا باشند

ايلنا:دستيار ارشد رئيس جمهور با اشاره به زمان اجرايی شدن قانون هدفمند کردن يارانه‌ها گفت:همچنان ملاقات‌هايی در مجلس انجام می‌شود که زمينه برای همکاری در اجرای اين قانون فراهم شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، مجتبی ثمره‌هاشمی در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران کنفرانس خلع سلاح واشنگتن را يک شوی تبليغاتی دانست و گفت: کسانی که دارای بمب اتمی بوده و به دنبال آن رفته و يا زرادخانه‌های خود را حفظ کرده‌اند برای سلاح‌های خود اهداف بازدارنده را تعريف می‌کنند که مفهوم آن رقابت تسليحاتی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور ارشد رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه کسانی که دارای سلاح‌های اتمی هستند نمی‌توانند پرچم‌دار خلع سلاح اتمی در دنيا باشند در خصوص مفهوم تهديد گفت: اين امر به معنای کشاندن کشورها به سمت سلاح اتمی است و امروز جلسه می‌گذارند و می‌گويند می‌خواهيم با تروريست اتمی مبارزه کنيم.
وی خاطرنشان کرد:آنها ابتدا گفتند ما برای ايجاد تغييرات وجهه آمريکا در زمان دولت‌های گذشته آمده‌ايم.
ثمره هاشمی نتيجه تجهيزات هسته‌ای را فاجعه‌ای که در هيروشيما و ناکازاکی رخ داد عنوان کرد و گفت: آنها آنقدر پررو هستند که اين اعمال ناشايست را به رخ کسانی که استفاده صلح‌آميز از انرژی هسته‌ای می‌کنند می‌کشند.
وی در خصوص همزمانی کنفرانس واشنگتن و تهران گفت: اين همزمانی کاملا اتفاقی بوده و ايران بيش از يکسال است که برای برگزاری اين کنفرانس تدارک ديده است.ما از دانشمندان و افرادی که سلاح هسته‌ای را تهديد به عمل می‌آورند، دعوت کرده‌ايم تا صدای دولت‌های آزاد در دنيا بلند شود.
دستيار ارشد رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالی که به زمان اجرايی شدن قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، اشاره داشت، گفت: شب گذشته رئيس جمهور به صورت کامل نظرات دولت را اعلام کردند و گفتند که همچنان ملاقات‌هايی در مجلس انجام می‌شود که زمينه برای همکاری در اجرای اين قانون فراهم شود.
ثمره هاشمی درباره اظهارات اخير مشاور اوباما که اعلام کرده چين برای تحريم ايران با آمريکا توافق کرده است نيز گفت: آنها هميشه چندگام جلوتر از واقعيت حرکت می‌کنند اما بايد منتظر ماند و ديد که واقعيت اصلی چيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016