یکشنبه 29 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در مراسم روز ارتش: بيگانگان بايد منطقه ما را خالی کنند، اين يک دستور است، ايلنا

- برای ايجاد امنيت در منطقه هيچ نيازی به حضور بيگانگان نيست و اگر آنان زياد هنر دارند کشور خود را اداره و در آن جا امنيت ايجاد کنند
- کسانی که مدعی کمک در امنيت منطقه هستند اول بايد فساد خود را از منطقه برچيده و سپس دست از حمايت از اين رژيم بردارد.


ايلنا: رئيس جمهور با اشاره به حضور بيگانگان در منطقه گفت: کاملا روشن است که بيگانگان بايد منطقه ما راخالی کنند اين يک خواهش يا استدعا نيست بلکه دستور ، اراده و فرمان ملت‌های منطقه است که آنها بايد به خانه‌های خود بازگشته و اداره منطقه به دولت‌های منطقه بسپارند.
به گزارش خبرنگار ايلنا محمود احمدی‌نژاد در مراسم رژه روز ارتش ،‌ ارتش جمهوری اسلامی ايران را نماد اقتدار ، عزت و افتخار ملت ايران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ايران ثمره يک تاريخ فداکاری و همه مجاهدت‌های انبياء . صالحان و يگان‌پرستان عقبه تاريخی نظام جمهوری اسلامی هستند و به فضل‌الهی اين نظام در سی ودومين بهار انقلاب به يک درخت پرتنومند تبديل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی جمهوری اسلامی ايران و انقلاب عظيم ملت ايران را يادگار شهيدان و دستاورد فداکاری و جان فشانی يک ملت بزرگ عنوان کرد و گفت: ملت ايران و انقلاب برآمده از دلهای پاک ملت ريشه در توحيد و معنويت و عدالت خواهی دارد و جمهوری اسلامی کلمه طيبه و شجره طيبه است.
وی خاطرنشان کرد: اين درخت پنهاور پيوسته به امر خداوند ثمرات نيکو هديه می‌کند و هر چه می‌گذرد بر اقتدار، عزت و شکوفايی او افزوده می شود.
احمدی‌نژاد ادامه داد: به فضل الهی نيروهای مسلح برآمده از ملت عظيم و انقلاب امروز از چنان اقتداری برخوردارند که هيچ دشمنی انديشه پليد دست‌اندازی به حريم ايران را در سر نخواهند پروراند.
وی تصريح کرد: جمهوری اسلامی و ملت ايران، دوست و برادر همه ملت‌ها و دولت‌های منطقه و کشورهای مستقل جهان هستند.و ايران صلح و پيشرفت و امنيت را برای همه ميخواهد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: تجربه تاريخی نشان داده در منطقه ما که منطقه‌ای حساس به شمار می‌آيد تنها و بهترين راه برای ايجاد و حفظ امنيت پايدار همکاری و همدلی دولت ها و ملت های منطقه است.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که حضور و دخالت بيگانگان منشاء کدورت ،‌فاصله و دشمنی در منطقه است هر چند که علت حضور آنها در منطقه کاملا روشن است گرچه آنها به بهانه‌های عوام فريبانه و با شعارهای دروغين لشکرکشی و دخالت های خود را توجيه می‌کنند اما امروز بر همگان روشن است که علت حضور آنها تصور و دخالت در منابع طبيعی و فرهنگ ملت‌های منطقه است.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه حضور آنها جز ناامنی ، جنگ ، کشتار،‌فاصله و کينه‌توزی چيزی به ارمغان نمی‌آورد گفت:برای ايجاد امنيت در منطقه هيچ نيازی به حضور آنها نيست و اگر آنان زياد هنر دارند کشور خود را اداره و در آن جا امنيت ايجاد کند.
رييس دولت دهم تاکيد کرد: کاملا روشن است که بايد آنها منطقه ما راخالی کنند اين يک خواهش يا استدعا نيست بلکه دستور ، اراده و فرمان ملت‌های منطقه است که آنها بايد به خانه‌های خود بازگشته و اداره منطقه به دولت‌های منطقه بسپارند.
احمدی‌نژاد اساس تشکيل رژيم صهيونيستی در منطقه را تسلط بر منابع منطقه و پيشبرد اهداف استکباری دانست و خاطرنشان کرد: اين رژيم از عوامل اصلی فتنه‌ها و درگيری‌ها در منطقه است من از حاميان و تشکيل دهندگان اين رژيم می خواهم از حمايت او دست برداشته و اجازه دهند ملت‌های منطقه و فلسطينيان تکليف خود را با آنان مشخص کنند.
رييس جمهور ادامه داد: امروز در عقلای عالم مشخص شده که اين رژيم از برنامه‌هايی که برايش تدارک ديده اند عاجز شده است. امروز هزينه‌های اين رژيم برای مستکبران در مناصه آنان پيشه گرفته است و به نفع خود آنان است که دست از حمايت کشتار تجاوزات اين رژيم بردارد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: جای تاسف است که چرا آنها سرنوشت خود را با سرنوشت استدلال اين رژيم گره می‌زنند اين هم خواهش و درخواست نيست بلکه اراده ملت است که بعد از ۶۰ سال اين جورسومه از منطقه برکنده شود .
وی تاکيد کرد: کسانی که مدعی کمک در امنيت منطقه هستند اول بايد فساد خود را از منطقه برچيده و سپس دست از حمايت از اين رژيم بردارد.
رئيس جمهور اظهار داشت: امروز به فضل الهی ملت ايران ملت مومن و پيوسته به ولايت و امامت است و ارتش و همه نيروهای مسلح تجلی عزت و اقتدار ملت هستند.ارتش فرزند برومند ملت است و ملت ايران خدايی است و ارتش ما نيز خدايی است.
وی ادامه داد: ارتش امروز برآمده از فداکاری ، مجاهدت‌ها ، شهادت و جانبازی مجاهدانی است که در راه استقلال ، عزت و شرف ملت تمام هستی خود گذشته است.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: اگر مجاهدات پاک باختگان نبود و اگر تلاش صادقانه فرماندن و سربازان ارتش نبود ارتش ما در اين حد عزت و اقتدار توانمندی نبود.
وی مهمترين ماموريت ارتش را دفاع از مرزهای کشور ارزشها و تجاوزات احتمالی عنوان کرد و گفت: به لطف خدا در ۳۱ سال گذشته ارتش يک روند رو به جلو و متعالی را ادامه داده و تصوير امروز ارتش در ۳۰ سال قبل به مانند فاصله زمين تا آسمان است.
وی تاکيد کرد: امروز ارتش ميليونی اسلامی با ايمان و توکل بر خدا در تمام زمينه‌ها به سرعت در حال پيشرفت و تامين نيازهای دفاعی کشوراست. دستاوردهای فرماندهان و مجاهدان ارتش دستاوردهای افتخار‌آميز است.
احمدی‌نژاد ارتش را نماد توانستن دانست و گفت: ارتش توانسته عبارت الهی می‌توانيم را هر روز ترنم کند و در فضای عمومی کشور جاری سازد.
رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: به لطف خدا امروز ارتشيان ما مردمانی مومن، ‌شجاع، حق طلب و عدالت‌جو و آماده فداکاری در راه آرمان‌های ملت و فرماندهی معظم کل قوا هستند.
احمدی‌نژاد تصريح کرد: ارتش قدرتمند ايران نقش بی‌بديل در ايجاد امنيت و برقراری تعادل در منطقه دارد و قدرت ارتش قدرت بازدارندگی است.
وی خطاب به فرماندهان و نيروهای ارتش گفت: سرمايه اصلی شما در ايمان است و تفاوت اصلی شما بازيگران و ارتش‌های دنيای مادی و استکباری در ايمان، ‌اخلاص، ولايتمداری و عشق شما بر ارزش‌ها و آرمان‌های الهی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016