دوشنبه 30 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ذخاير نفت ايران در خليج فارس، وجود ۲۰۰ تريليون فوت مکعب ذخيره گاز، مهر

مدير عامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به افزايش ذخاير نفت ايران در خليج فارس از آغاز توسعه ۴ لايه جديد گازی در اين منطقه خبر داد و گفت: هم اکنون حجم ذخاير گاز مستقل و همراه نفت ايران در خليج فارس به نزديک ۲۰۰ تريليون فوت مکعب می‌رسد.
محمود زيرکچيان زاده در گفتگو با مهر با بيان اينکه در حال حاضر ۳۰ ميدان نفت و گاز و ۹۸ مخزن هيدروکربوری در خليج فارس در حوزه فعاليتهای شرکت نفت فلات قاره وجود دارد، گفت: ۹۴.۶ ميليارد بشکه نفت خام درجا و ۱۵.۰۶ ميليارد بشکه ذخيره نفت خام اوليه در منطقه خليج فارس شناسايی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به وجود ۱۶۱.۵ تريليون فوت مکعب ذخيره گاز درجا در خليج فارس، تصريح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده حجم ذخاير گاز همراه نفت در ميادين خليج فارس نيز حدود ۳۳ تريليون فوت مکعب برآورد شده است.

آخرين وضعيت اکتشاف ذخاير نفت و گاز خليج فارس

به گزارش مهر، مدير عامل شرکت نفت فلات قاره ايران در مورد آخرين فعاليتهای اکتشافی در منطقه خليج فارس با اشاره به تعبير و تفسير اطلاعات دو بعدی بيش از ۱۵۰ هزار کيلومتر خطوط لرزه نگاری در سال گذشته، بيان کرد: ارزيابی ساختمانها و ميادين مختلف در بلوکهای چهارگانه خليج فارس، شناسايی و نام گذاری ۱۰ ساختمان جديد در خليج فارس نيز انجام شده است.

به گفته وی شناسايی بيش از ۷۰ تريليون فوت مکب گاز در بخش مرکزی و شرقی خليج فارس، برداشت و پردازش سه بعدی ميادين ماهشهر، لاوان، هنديجان و بهرگانسر، مطالعه دودکشهای گازی ساختمان های هامون، قله، پوريا، ميناب و اورنگ، مطالعات ناحيه ای زمين شناسی و ژئوفيزيکی در گستره خليج فارس و دريای عمان از ديگر اقدامات اکتشافی در اين منطقه است.

توسعه ۴ لايه جديد گازی در خليج فارس

وی همچنين در خصوص مهمترين طرحهای توسعه ميادين گازی خليج فارس، توضيح داد: برای طرح توسعه ميادين گازی فارو A و B با ذخيره حدود ۳۰.۵ تريليون فوت مکعب، توسعه لايه گازی ميدان رشادت با ذخيره حدود ۷ تريليون فوت مکعب، توسعه لايه گازی ميدان بلال با ذخيره حدود ۶.۵ تريليون فوت مکعب، توسعه لايه گازی ايلام در ميدان اسفند با ذخيره يک تريليون فوت مکعب برنامه ريزی شده است.

وی همچنين با اشاره به آغاز فاز اول طرح توسعه ميدان گازی کيش، اعلام کرد: مطالعات لرزه نگاری دو بعدی اين ميدان گازی پيشتر توسط شرکت GGS انجام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016