پنجشنبه 2 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نفت: احتمال توقف صادرات گاز، کاهش تقاضای نفت در بازار بين‌المللی ريشه در بحران‌های مالی دارد، ايسنا

- رياست اوپک در سال ۲۰۱۱ به ايران می‌رسد


در حال حاضر قراردادهای بلند مدتی داريم و در تامين مفاد آن محدوديتی نداريم، ولی در برنامه‌های توسعه ای اگر قيمت گاز منطقی نشود، ترجيح می‌دهيم به جای صادرات، گاز توليدی کشورمان را به ميدان‌های نفتی تزريق کنيم يا به ساير فرآورده‌ها تبديل کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد مسعود ميرکاظمی ــ وزير نفت ــ امروز در مراسم افتتاح پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللی نفت، گاز، پالايش و پتروشيمی با بيان مطلب بالا اظهار کرد: در حال حاضر اعتقاد داريم قيمت انرژی به ويژه گاز منطقی نيست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اين که نظر شما در باره فروش نفت به برخی کشورها از جمله چين چيست؟ افزود: در بخش فروش نفت هيچ محدوديتی نداريم و کاهش تقاضا در بازار بين‌المللی به دليل رکود، طبيعی است. متاسفانه اين رکود ريشه در بحران‌های مالی دارد که در غرب بوده و هنوز ريشه آن از بين نرفته است.

به گفته او از سال ۱۹۳۰ بحران‌های مالی ناشی از سياست‌های غلط را در کشورهای غربی داريم و اثر آن هنوز از بين نرفته است.

وی با بيان اين که بخشی از کاهش توليد نفت از سياست‌های اوپک پيگيری می‌کند، تصريح کرد: برخی از دلايل رکود در بازارهای جهانی و در برخی در نتيجه سياست‌های مالی بوده است. در اين رابطه روند کاهش توليد را به عنوان سياست اوپک اجرا خواهيم کرد و اعضای اوپک بر اضافه نکردن توليد توافق کرده‌اند تا شرايط مناسب شود.

وزير نفت با بيان اين که امروز منافع کشورهای مصرف کننده از محل ماليات انرژی تامين می‌شود، به طوری که بيش از درآمد کشورهای توليد کننده است، اظهار کرد: اين در حاليست که اهميت انرژی يکی از نکات مهم در آينده جهان خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اين که در سال ۲۰۱۱ رياست اوپک به ايران می‌رسد، تلاش ما بر اين است تا راهبرد درستی برای توسعه انرژی داشته باشيم تا به راهبرد مشخصی مبتنی بر عرضه ، تقاضا و منابع توليد کننده برسيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016