دوشنبه 6 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: در پی آن هستند که مجلس را فرمايشی کرده و نمايندگان را بی خاصيت جلوه دهند! سحام نيوز

سحام نيوز: شنبه چهارم ارديبهشت ماه ۱۳۸۹، برخی از نمايندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با رئيس مجلس ششم ديدار و گفتگو کردند. در اين ديدار که در فضايی صميمی و دوستانه برگزار گرديد، نمايندگان سابق ملت در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه تحليل فضای سياسی کنونی کشور از مواضع اصولی و شجاعانه و ايستادگی و مقاومت کروبی در دفاع از خواستگاه به حق ملت و تلاش ايشان در جهت بازگشت کشور به قانون اساسی تقدير و تشکر کردند.
نمايندگان ادوار مجلس در بخشی از سخنان خود، ادامه وضعيت کنونی را نگران کننده ارزيابی نموده و شرايط کشور را بحرانی توصيف کردند.
حجت الاسلام مهدی کروبی ضمن خوش آمدگويی و آرزوی توفيقات روزافزون در سال جديد، سخنان ايشان را بسيار مهم ارزيابی نموده و در چند بخش صحبتهای خود را ارائه کردند:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايستادگی در برابر قانون شکنی و تلاش در جهت بازگشت کشور به قانون اساسی، بی شک آنها را به زانو در خواهد آورد و پيروزی را نصيب ملت خواهد ساخت
مهدی کروبی در تائيد سخنان برخی از نمايندگان ادوار مجلس درباره افزايش فشارها و تداوم آن، گفت: از يکسو با مردم آنچنان برخورد کردند که متاسفانه به هيچ وجه در شان نظام ما نبود و آن مسائل تلخ را به بار آوردند و در تداوم آن امروز با صدور احکام سنگين، افزايش فشارهای امنيتی در جامعه بخصوص دانشگاه ها، ايجاد فضای تهديد و ارعاب در مراسم ها و حتی در ديد و بازديدها، و از سوی ديگر سناريوی برخورد فيزيکی و روانی را با بنده و آقای موسوی در دستور کار قرار دادند. بنده همچون ساير دلسوزان طبق وظيفه شرعی و قانونی خود در کنار ملت از حقوق قانونی آنها دفاع نمودم. با مشاهده همراهی و ايستادگی و ارتباط تنگاتنگ مردم و دلسوزانشان، عده ای را اجير و سناريو را اجرا کردند. متاسفانه توهين و ناسزاگويی کم بود که بدان حرمت شکنی را نيز افزودند. با حمله های فيزيکی به حضور بنده در کنار ملت، برخورد با خانواده ام: ضبط پاسپورت فرزندم دکتر تقی کروبی، جانباز و استاد دانشگاه که جهت امور علمی و درج مقاله قصد عزيمت به خارج از کشور را داشت، ضبط پاسپورت فرزندم حسين کروبی، حمله های بی شرمانه به منزل بنده و شکستن شيشه های منزل ما و همسايه ها و شعار دادن های نامناسب و غيراخلاقی! دستگيری فرزندم علی کروبی در سالروز گراميداشت پيروزی انقلاب و ضرب و شتم شديد و توهين نمودن و تهديد وی، همه نشان از افزايش فشارها و تداوم اين شيوه غيراخلاقی، غيرعقلانی و غيراسلامی در قبال جريان قانون خواه ملت است. اما آگاه نيستند که هر چقدر فشارها را بيشتر کنند و به روند کنونی تداوم بخشند ما نيز بيشتر مقاومت کرده و انسجام بيشتری خواهيم يافت و مصمم تر از قبل ايستادگی خواهيم کرد. برادران و خواهران گرامی، نمايندگان محترم ادوار مجلس شورای اسلامی بدانيد ايستادگی در برابر قانون شکنی و تلاش در جهت بازگشت کشور به قانون اساسی، بی شک آنها را به زانو در خواهد آورد و پيروزی را نصيب ملت خواهد ساخت.

اطلاع رسانی وظيفه تک تک ماست
شواهد حاکی از شروع جديد موج جنگ روانی است!

کروبی در بخش ديگری از سخنان خود به ضرورت اطلاع رسانی تاکيد نموده و افزودند: افراطيون در تلاش هستند که با راه اندازای جنگ روانی و افزايش فشارهای امنيتی، فضا را به نحوی جلوه دهند که حتی افراد از ديدار يکديگر نيز بهراسند!! البته انتشار اخبار ديدارهای پی در پی نشان از شکست اين جنگ روانی است ولی نبايد آنرا ساده انگاشت چرا که شواهد حاکی از شروع جديد موج جنگ روانی است. نگرانی و بيم آنها از آگاهی ملت است. سعی دارند مردم را در انزوای خبری قرار دهند. بنابراين وظيفه مهم تک تک ما در اين شرايط اطلاع رسانی است و در اين راه از تمامی ظرفيتهای موجود می بايست استفاده کرد.

وجود احزاب برای اداره يک کشور ضروری است.
با پلمپ و بستن احزاب کشور را نمی توان مديريت کرد!
دبيرکل حزب اعتماد ملی درباره احزاب اينچنين گفت: يکی از ماحصل های قرنها تلاش بشر در جهت مديريت بهتر کشور و جامعه، استفاده و بهره گيری از وجود احزاب است. در عصر حاضر وجود احزاب برای مديريت کشور يک ضرورت محسوب می گردد. پلمپ کردن و بستن احزاب مديريت نيست! مديريت مناسب يک کشور سعه ی صدر می طلبد، تعامل با احزاب را می طلبد، تعامل با منتقدين را می طلبد.. مگر در کشور ما چند حزب وجود دارد که دفاتر آنها را پلمپ می کنيد و از ادامه ی فعاليت منع شان می کنيد!! اينچنين نمی توان بر کشور مديريت نمود..! برای مديريت مناسب کشور در عصر حاضر راهکاری جز وجود و حضور احزاب در صحنه و تقويت روزافزون احزاب و تشکل ها نيست البته مشخص است که عده ای نه تنها به مديريت مناسب کشور نمی انديشند بلکه تمايل دارند کشور را روز به روز با بحرانهای عميق تری مواجه سازند!

در پی آن هستند که مجلس را فرمايشی کرده و نمايندگان را بی خاصيت جلوه دهند!!
رئيس مجلس شورای اسلامی در دوره های سوم و ششم در سخنانی مربوط به مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از هشت دوره مجلس، چهار دوره در مجلس حضور داشتم و با توجه به وجود علقه های بنده به مجلس و نيز تاکيدات امام که بر اهميت اين نهاد مردمی افزوده، لذا مجلس به نوعی خانه دوم بنده محسوب می گردد. چه در زمان حضورم در مجلس و چه زمانی که حضور نداشتم، هميشه داعيه ی دفاع از نفس و اصل مجلس را داشته ام و در اين راستا بارها از جايگاه و شان مجلس دفاع کرده و عرايضی ارائه نموده ام. اينک در اين برهه ی حساس که عده ای مغرض يا از روی ناآگاهی! در جهت تضعيف اين نهاد مردمی تلاش می کنند وظيفه خود می دانم همچون گذشته در دفاع از جايگاه مجلس که به فرموده امام “مجلس در راس امور است” وارد صحنه شده و هشدار دهم که عده ای در پی آن هستند که مجلس را فرمايشی کرده و نمايندگان را بی خاصيت جلوه دهند!!
کروبی در سخنانی مهم افزود: در کشوری که ۳۱ سال از پيروزی شکوهمند انقلابش می گذرد، دعوايی رخ داده است. ما معترض به نتايج انتخابات هستيم و طرف ديگر مدعی به صحت آن. بحث و مقصود بنده در اينجا، داوری اين موضوع نيست که ما حق می گوئيم يا آنان راستگو هستند. چه معترضين و چه مدافعان، همگی از مسوولين اين نظام و انقلاب هستند. اما گويا عده ای در اين بين نهادهای مردمی از جمله مجلس را نشانه رفته اند تا موجبات تضعيف آنان را فراهم سازند! مجلسی که امام بارها تاکيد می کرد که مدرس ها بايد حضور داشته باشند و فضای مجلس بايد به گونه ای باشد که نمايندگان از آزادی عمل و شجاعت لازم برخوردار باشند متاسفانه امروز شاهد آنيم که در راستای ترساندن نمايندگان و سلب آزادی عمل آنان، حتی از ديدارهای نمايندگان نيز ايراد گرفته و آنها را از طريق نطق در مجلس و فضاسازی های تبليغاتی مسموم خويش تهديد به ردصلاحيت و برخوردهای سياسی می کنند!! جالب آنکه می گويند چرا به ديدار آنانی رفته ايد که به انتخابات ايراد گرفته اند!!
مواضع بنده قبل از انقلاب در داخل زندان و خارج از آن با چپ های کمونيست و التقاطيون کاملا شفاف و روشن بوده و بعد از انقلاب نيز همينگونه عمل نموده ام وليکن اين موضوع دليل آن نمی شود که از حقوق قانونی آنان دفاع نشود و يا به دليل تفاوت نگرش و افکار و عقايد به ديدار نرفت. بنده حتی زمانی که در مجلس بودم جهت پيگيری حقوق قانونی و رسيدگی به شکايات و گله مندی ها، به ديدار برخی از اين افراد می رفتم. آيا وی مسلمان می شد و يا بنده کمونيست می شدم؟!!
متحير و متعجب و متاسفم از آنکه شان نمايندگان مجلس را اينگونه پائين می آورند که حق ديدارهای معمولی نمايندگان را از آنان سلب کنند!! در تلاشند که با ايجاد جو رعب و تهديد، نمايندگان را بی خاصيت جلوه داده و مجلس را فرمايشی کنند. البته که با وجود نمايندگانی محترم و شجاع که به سختی و همت توانسته اند از فيلترهای بسياری همچون شورای نگهبان عبور کرده و آرای مردم را کسب کنند اين خيال باطل را با خود به گور خواهند برد.
مخالفت با آزادی و جمهوريت و مردمی بودن نظام بر پيشانی افراد حک نشده است که بتوان آنرا تشخيص داد بلکه با عملکرد اشخاص می توان بدان پی برد. آيا برخورد با مجلس و تنزل جايگاه اصيل آن همانا ناديده گرفتن و سبک شمردن آراء ملت نيست؟!!
رئيس سابق مجلس افزود: اولين حرکت در ايران تشکيل مجلس بر پايه ی آراء و خواستگاه مردم بود، که بيشترين فشارها را نيز در دوران خفقان رضاخان به دوش کشيده و در دوران شاه خائن نيز بالاترين صدمه را با فرمايشی کردن مجلس به جايگاه اين نهاد مردمی وارد آوردند.
از خواب بيدار شويد. اينجا ايران است. شما هم که ايرانی. بيش از يکصد سال است حرکت مردمی ايران بسوی مردم سالاری آغاز شده است.با ورود روحانيت و به رهبری بی نظير امام در سال ۴۱ حرکت وارد مرحله جديدی گرديد که در نهايت در سال ۵۷ به پيروزی شکوهمندی رسيد که تحليل گران سياسی، اجتماعی و فرهنگی جهان را متحير خويش ساخت. بی خود نبوده که امام بارها و بارها بر جايگاه مجلس تاکيد نمودند. بدانيد اين مجلس هرگز فرمايشی نخواهد شد. اين ملت انقلاب کرده اند که اصولا از چنين حوادثی که در رژيم های گذشته مسبوق به سابقه بوده است را جلوگيری کنند. مردم آگاهند و هوشياری لازم را دارند. در اين جامعه انقلاب صورت گرفته است. ولو اينکه شما عده ای را تهديد و عده ای را ردصلاحيت کنيد و يا حتی اقدام به ابطال نتايج انتخابات مجلس در برخی از حوزه ها دست يازيد، در اينصورت تنها صورت مساله را پاک کرده و مسائل به قوت خويش باقی است. تنگ نظری های اعمال شده در مجلس های چهارم و پنجم و نهايتا بروز حوادث سال ۷۶ گواه و صدق بر ادعای بنده است. امروز نيز تداوم همان دگم انديشی ها در انتخابات مجلس هفتم و هشتم و رياست جمهوری نهم و دهم، انفجار ميليونی و حوادث تلخ و پرخاشگری های اخير را موجب گرديده است. اينکه با خود بيانديشيد با فضاسازی و ايجاد ارعاب می توان مجلس را فرمايشی کرده و کشور را مديريت نمود نشان از عقب افتادگی سياسی و آشفتگی ذهنی و ناتوانی شما در مديريت يک کشور است.

مهدی کروبی در پايان ضمن گراميداشت هفته معلم و روز کارگر، اين ايام را به همه ی معلمان محترم و کارگران عزيز تبريک گفته و آرزوی توفيقات روزافزون و رفع مشکلات اين دو قشر مهم جامعه را از درگاه الهی مسئلت نمود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016