جمعه 10 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدجواد لاريجانی: اتفاقات پس از انتخابات وسيع‌ترين تهاجم در دوران انقلاب عليه نظام بود، مهر

- تجربه ايران با تستهای ساده‌لوحانه غرب همخوانی ندارد

قم - خبرگزاری مهر: مشاور امور بين‌الملل قوه قضائيه گفت: کشور ما برخی جريانات بين‌المللی را شکل می‌دهد و تجربه ايران با تست‌های ساده لوحانه غرب همخوانی ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، دکتر محمد جواد لاريجانی عصر پنجشنبه در همايش جنگ نرم در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) با اشاره به تلاش غرب برای جلوگيری از پيشرفت ايران اظهار داشت: غربی‌ها در ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی تصور می‌کردند در ايران ملاها بر سر کار آمدند و نمی‌توانند کاری از پيش ببرند و با روی کارآمدن بازرگان توسط امام خمينی(ره) تصور کردند ايران توان اداره کشور را ندارد، اما بعد ديدند که ملاها بلد هستند و می‌دانند آن را چگونه پيش ببرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: آنها حتی پس از جنگ تحميلی نيز فکر می‌کردند ايران کشوری عقب‌افتاده و مانند طالبان است که در نهايت عقب مانده خواهد ماند اما ديدند که ايران در برخی موارد پيشرفته‌تر از آنهاست و برخی جريانات بين‌المللی را شکل می‌دهد و فهميدند که تجربه کشور ما با تست‌های ساده‌لوحانه آنها همخوانی ندارد .

لاريجانی بنانهادن نظام اجتماعی بر اساس تفکر اصيل اسلامی را مهم‌ترين دستاورد جمهوری اسلامی برشمرد و يادآور شد: مشکل غرب سلاح هسته‌ای و موشک‌های ما نيست، اگر ما سکولار بوديم هيچ يک از اين مسائل برای آنها مشکل نبود. اين تجربه انقلاب اسلامی است که برايشان مشکل‌آفرين شده است.

مشاور امور بين‌الملل قوه قضائيه با اشاره به سفرهای خارجی رئيس جمهوری اظهار داشت: اگر احمدی‌نژاد در کوچه پس کوچه‌های مراکش و قاهره مورد علاقه مردم است، اينها زنگ خطری برای غربی‌هاست و علت حساسيت آنها در همين مسائل است.

انتقاد از تفکرات دکتر شريعتی

لاريجانی از برخی ديدگاه‌ها و تفکرات دکتر شريعتی انتقاد کرد و گفت: شريعتی معتقد بود آنچه به درد مبارزه می‌خورد اسلام است، فقه به درد نمی‌خورد و وقتی با او مناقشه می‌شد می‌گفت علت اينکه فقه به درد نمی‌خورد اين است که بر اصول منطبق نيست.

مشاور امور بين‌الملل قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه مبانی فکری شريعتی در اين مسئله درست نبوده است اظهار داشت: اين تفکرات باعث شد که برخی در دام آنها گرفتار شوند و بعد مشاهده کردند اين تفکر نمی‌خواند و از اين رو در خط نفاق افتادند.

دامنه اتفاقات پس از انتخابات گسترده بود

لاريجانی در بخش ديگری از سخنان خود به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری اشاره کرد و گفت: فتنه‌ای که بعد از انتخابات دمل آن پاره شد، قبل از انتخابات نيز وجود داشت و مجموعه عواملی دست به دست هم داده بود تا اين اتفاقات صورت بگيرد.

وی ادامه داد: در اين جريان اسلام را مندرسی غيرعلمی معرفی کردند و اين انحراف منجر به نفاق و نفاق به خروج عليه حاکميت تبديل شده و حضرات با خود گفتند که از جريان، قانون و امکانات و تبليغات استفاده می‌کنيم و خوب که به قليان آمد رو در روی انقلاب می‌ايستيم و خنجر می‌زنيم.

مشاور امور بين‌الملل قوه قضائيه با بيان اينکه سرچشمه اين کج راهه اصلاحات، انحراف در اصل قضيه است که بعد از انقلاب آغاز شد، گفت: افرادی که در دام اين جريان افتادند ذاتا انسان‌های بدی نيستند.

لاريجانی دامنه تهاجم و اتفاقات پس از انتخابات را گسترده و وسيع‌ترين تهاجم در دوران انقلاب عليه نظام دانست و گفت : از ابتدای روی کارآمدن دولت دکتر احمدی‌نژاد آنها گفتند احمدی‌نژاد چند ماه روی کار باشد ما او را پايين می‌کشيم. کروبی هم در مناظره‌ای که با ميرحسين موسوی داشت مطالبی را بيان کرد که اگر به آن دقت شود اهدافشان بيشتر آشکار می‌شود.

برخی‌ها می‌خواستند اذهان بزرگان قم را مشوش کنند

وی اضافه کرد: متاسفانه اين افراد برای دستيابی به اهدافشان مدام در شهر قم تردد می‌کردند تا بتوانند اذهان بزرگان را مشوش کنند.

وی با اشاره به نقش برجسته مقام معظم رهبری در هدايت کشور گفت: مقام معظم رهبری با تيزهوشی و صبر فوق‌العاده‌ای که دارند، کاری کردند که با همان معيارهای عظيم انقلاب اسلامی، مردم آنها را کنار زدند و به عقيده من اين عظمتی در اداره انقلاب و کشور بود.

لاريجانی با بيان اينکه ما بايد امروز به مبانی فکری بپردازيم اظهار داشت: فتنه اخير صورتی از جهان‌گشايی بود و اشکال ديگری نيز دارد که نمايان خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016