دوشنبه 13 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهام تازه و وثيقه تازه برای عمادالدين باقی، حتی از انتقال باقی به بند عمومی جلوگيری می کنند

طبق خبر دريافتی، برای دومين بار، قرار وثيقه به باقی ابلاغ شده است. اين قرار ۱۰ روز قبل به باقی در زندان اوين ابلاغ شده .عمادالدين باقی که از چهار ماه و ده روز گذشته در زندان به سر می برد با صدور قرار وثيقه در پايان ماه دوم قرار بود آزاد شود اما دو ماه گذشته را نيز با قرار وثيقه در زندان و در سلول بسته بند ۲۴۰ و در شرايط سخت و بدون هر نوع امکانات معمول در زندان ماند در حالی که بدون قرار بازداشت نگه داشتن او در زندان حتی برای يک ساعت خلاف قانون و جرم بود. همسر باقی گفت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


" اين بار مبلغ وثيقه ۲۰۰ ميليون تومان است واين وثيقه برای اتهام ديگری است که طرح آن تعجب برانگيز است. اتهام اوليه باقی، تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با آيت الله منتظری بوده و اتهام ديگر او سخنرانی ۵ دقيقه ای در قبل از برگزاری انتخابات در پارک ملت در جمع هواداران آقای کروبی عنوان شده است. اين سخنرانی کوتاه پيش از انتخابات و در زمان فرصت تبليغاتی نامزدهای انتخابات ايراد شده و معلوم نيست به چه دليل امنيت ملی را به خطر انداخته است. در اين صحبت کوتاه باقی از ضرورت رعايت ادب و اخلاق در تبليغات انتخاباتی سخن گفته بود و نيز اعلام کرده بود اگر در انتخابات رای هم نياوريم پيروزيم چون توانسته ايم ادبيات حقوق بشری را وارد گفتمان نامزدهای انتخابات رياست جمهوری نماييم. جالب است که اين سخنرانی آن هم در پيش از انتخابات، به مصداقی برای اجتماع و تبانی برای بر هم زدن امنيت کشور تبديل شده است."

فاطمه کمالی همسر باقی می گويد: با وجود آن که به قول آقای باقی اين مبلغ وثيقه معادل ديه قتل چند انسان است اما به باقی ابلاغ شده و به امضاء او رسيده است و در حالی که ما آمادگی توديع وثيقه را داريم هنوز به خانواده اطلاعی داده نشده است و باقی را پس از حدود ۱۳۰ روز بازداشت همچنان در شرايط نامناسب و بلاتکليف رها کرده اند و با پيگيری هايی که تاکنون داشته ايم نتيجه ای نگرفتيم.

کمالی با انتقاد از اينکه همسرش از حق تماس تلفنی و ملاقات حضوری محروم است گفت:" در ملاقات کابينی که با باقی داشتيم او يادآور شد بازپرس پرونده هنگام ابلاغ قرار به او گفته است که دستور انتقال به بند عمومی را داده است اما معلوم نيست چرا پس از گذشت ۱۳۰ روز او بايد در سلول بسته و بدون هرگونه امکانات که حتی آيين نامه سازمان زندان ها به رسميت شناخته است باشد.از جمله کتاب،مجله و روزنامه و قلم و خودکار که بخصوص محروميت آنها برای يک نويسنده شکنجه مضاعف است."

همسر باقی افزود:" بلاتکليفی و وضع بد نگهداری کسی که با قرار وثيقه در زندان است و هيچ قرار بازداشتی به او ابلاغ نشده نه تنها غير قانونی که غير اخلاقی هم هست و نشان دهنده تلاش برخی افراد برای اعمال فشار های غير قانونی بر باقی است. " اوادامه داد :" اگر يک روز در يک حمام در بسته محبوس شويم عذاب آور است ، اکنون حدود چهار ماه واندی است که باقی را در يک محيط بسته نگه داشته و حتی حاضر نيستند يک جلد کتاب برای دادن به او را بپذيرند و اين معنايی جز اعمال فشار غير قانونی ندارد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016