پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده محمدرضا خاتمی به احمد خاتمی: جز آن چه ديکته می کنند، بازگو نمی کنيد، جرس

جرس: محمدرضا خاتمی دبيرکل سابق جبهه مشارکت ايران اسلامی در نامه ای سرگشاده خطاب به حجت الاسلام سيداحمد خاتمی خطيب نمازجمعه تهران نسبت به سخنان کذب وی در خصوص فعاليت‎های جبهه مشارکت و عملکرد آن اعتراض کرده و به وی يادآور شده که خدايی هم هست و از وی خواست که آخرت خود را فدای دنيای ديگران نکند.

متن نامه محمدرضا خاتمی به قرار زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقای سيد احمد خاتمی

سلام عليکم،
در سايتهای خبری ، از قول شما مطالبی درباره جبهه مشارکت ايران اسلامی نقل شده است که اميدواريم صحت نداشته باشد . اگر صحت داشته باشد و با توجه به عدم تکذيب شما ، احتمال کذب آن کم می شود ، از خداوند می خواهيم شما را از فرو افتادن در گردابی که امام علی از آن بيم داد حفظ کند آنجا که می فرمايد :" لاتکونن عليهم سبعا تغتنم اکلهم " ( مبادا که مردم را درنده ای خون آشام باشی که خوردشان را غنيمت شماری )
شما براساس آموزه های دين و اخلاق و قانون حرف نمی زنيد ، عدل و انصاف روا نمی داريد ، يکطرفه به قاضی می رويد و خرد را پشتيبان زبان قرار نمی دهيد .

برگرد شما برخی چنان تارعنکبوتی از دروغ و فريب و اطلاعات نادرست تنيده اند که حتی نور آفتاب را نيز نمی‎بينيد و همانها (که در سر سودای ديگری دارند ) چنان ذهن شما را پرکرده اند که جز آنچه ديکته می کنند ، بازگو نمی کنيد .

آقای سيد احمد خاتمی ! شما امام جمعه موقت تهران هستيد . مهمترين صفت اين مقام عدل و پارسايی است و شما با اين بيانات خود اين دو صفت را از دست داده ايد که آرزو می کنيم حداقل از قبل داشته باشيد .

شما مدعی شده ايد جبهه مشارکت قصد براندازی داشته است ، با چه سند و دليلی اينگونه ادعا می کنيد ؟ لابد احکام صادره غير عادلانه دادگاههای آنچنانی ياران ما را پس از ماهها حبس در سلول های انفرادی و فشارهای شديد روحی و گاه شکنجه ديده ايد و می دانيد هيچيک به چنين عنوانی محاکمه و محکوم نشده است .

اميدواريم شما به اندازه کافی مدرک و سند برای پاسخگويی در آينده ای نه چندان دور در محکمه همين دنيا که بايد حاضر شويد داشته باشيد و اميد واريم در آنجا به آيه ۶۷ سوره ۳۳ قرآن مجيد تمسک نجوئيد . البته محکمه عدل الهی که جای خود دارد .

ای کاش حاضر می شديد تا سوابق شما در دفاع از نظام اسلامی با سابقه يکی از صدها جانباز و ايثارگری که در جبهه مشارکت صادقانه و بدون توقع نام و نان در حمايت از امام خمينی و راه او از همه چيز خود گذشتند و در اوج جنگ و ترور و فشار لحظه ای امام را تنها نگذاشتند مقايسه شود .

جناب آقای سيد احمد خاتمی ! اميدواريم خود شما به اين کلام اميرالمومنين (ع) که نقل کرده ايد :" آخرت خود را فدای ديگران نکنند " پای بند باشيد و البته کامل اين کلام اين است :" بدترين مردم کسی است که آخرت خود را به دنيايش بفروشد و بدتر از او کسی است که آخرت خود را به دنيای ديگران بفروشد ."
جناب اقای سيد احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران! باور کنيد خدايی هم هست .

سيدمحمدرضا خاتمی
۱۲/۲/۸۹


گفتنی است چندی پيش سيداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران جبهه مشارکت را متهم به براندازی کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016