دوشنبه 27 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاييد حکم اعدام پدر و پسر، محسن و احمد دانش پور مقدم، تا آزادی زندانيان سبز

محسن دانش پور مقدم يکی از بازداشت شدگان بعد از انتخابات است که حکم اعدام او و پسرش ، احمد دانش پور مقدم از سوی دادگاه تجديد نظر تاييد شده است.

يکی از زندانيانی که تازه آزاد شده و با اين پدر و پسر در يک بند زندانی بوده است به سايت زندانيان سبز گفته است که آقای دانش پور ۷۰ سال سن دارد و به شدت از درد پا رنج ميبرد به طوريکه حتی نمی تواند مثل بقيه زندانيان دستشويی برود وداروهايی می خورد که بر اثر آنها همه چيز را فراموش می کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته اين زندانی تازه آزاد شده، آقای دانش پور روز عاشورا با همسرش، ترک موتور به يک سوپر مارکت رفته و بعد از خريد به منزلش در خيابان جمهوری حوالی انقلاب بر گشته است وهيچکدام ان روز، تظاهرات نرفته اند و از نظر جسمی توان ان را ندارند.

او به نقل از آقای دانش پور به زندانيان سبز گفته است: در منزل بوديم که ماموران آمدند. من بارها به پسرم گفته بودم که وقتی ماهواره می بينی هر شبکه ای که نگاه ميکنی بعد از اتمام به شبکه اصلی برگردان اما او گوش نمی کرد تا اينکه ان شب انها امدند و بعد از روشن کردن ماهواره ؛ شبکه مجاهد امد و دردسر شروع شد... .

آقای دانش پور که دهه ۶۰ زندان بوده از خاطراتش با لاجوردی و از توبه اش سخن گفته و تاکيد کرده است که هيچ ارتباطی با مجاهدين خلق ندارد و از همسر پير و ناتوانش می گفت که آلزايمر دارد.

يکی از فرزندان آقای دانش پور در عراق به سر می برد و همين مبنای اتهام برای او و اعضای خانواده اش شده است. همسرش، مطهره بهرامی که در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بود در دادگاه تجديد نظر به جبس محکوم شده است اما حکم محسن و احمد دانش پور مقدم قطعی شده است.

دادستان تهران روز شنبه از تقاضای عفو از سوی اين پدر و پسر خبر داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016