پنجشنبه 27 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه مشهد با انتقاد از رئيس‌جمهور : احمدي‌نژاد نسبت به اجرای مسایل شرعی، توجه لازم را ندارد، ايلنا

امام جمعه مشهد ضمن انتقاد از سخنان اخير رئيس‌جمهور در بحث حجاب و عفاف معتقد است ؛ متاسفانه آقاي احمدي‌نژاد نسبت به اجرای مسایل شرعی، توجه لازم را ندارد.

به گزارش ايلنا ، آیت الله علم الهدی ضمن انتقاد از سخنان اخير رئيس‌جمهور در بحث حجاب وعفاف با بیان این که متاسفانه برخی آقایان به جای آن که به رضایت خداوند بیندیشند به دنبال رضایت برخی از مردم هستند، تصریح کرد: سخنان اخیر آقای احمدی‌نژاد درباره نوع برخورد با افراد بدحجاب به هیچ وجه درست نیست و متاسفانه ایشان نسبت به اجرای این قبیل مسایل شرعی، توجه لازم را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد : متاسفانه احساس می شود این مسئله برای کسی که در نظر مردم و متدینین به عنوان شخصیتی ارزشی مطرح بوده به هیچ وجه مناسب نیست.
به گزارش ايلنا به نقل از مركز خبر ، حوزه امام جمعه مشهد همچنین با انتقاد از اطرافیان و مشاوران رییس جمهور در‌این باره خاطر‌نشان کرد: گاهی مشاهده می‌شود دولت در برخورد با ناهنجاری‌های جامعه تبعیض‌آمیز رفتار می کند؛ چطور با افراد معتاد به شدیدترین نوع برخورد می‌شود که البته امر درستی هم است، اما در برخورد با افراد بدحجاب که هنجار‌های دینی را زیر پا می‌گذارند برخورد جدی مشاهده نمی کنیم؟! این منطق، غلط است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین ضمن انتقاد از عدم اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مساله مقابله با بدحجابی یادآور شد: در مساله حجاب که حفظ و رعایت آن یک دستور شرعی است رضایت مردم نباید ملاک باشد بلکه رضایت خداوند متعال شرط است یعنی احکام شرع مقدس اجرا شود.

آیت الله علم الهدی در ادامه اظهار داشت: با توجه به این که حجاب در دین مبین اسلام یک ارزش و واجب دینی است، لذا رسانه‌ها نیز باید بدحجابی و به عقیده من بی حجابی‌هایی که وجود دارد را به عنوان ناهنجاری‌های اجتماعی تلقی کرده و در مذمت آن بگویند و بنویسند.

امام جمعه مشهد با بیان این که حداقل وظیفه ما در بحث حجاب امر به معروف و نهی ازمنکر‌است ،گفت: در حال حاضر آن چه ما در جامعه به عنوان بدحجابی می بینیم در واقع بی‌حجابی است، چرا که اگر حداقل‌های واجب الهی همچون حجاب در جامعه مراعات نشود اسم آن را باید بدحجابی گذاشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016