یکشنبه 13 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واردات ايران از برزيل و تركيه صعودى شد صادرات غير نفتى نزولى، ايسنا

از ۱۵ كشور عضو شوراى امنيت سازمان ملل پنج كشور نيجريه، گابن، بوسنى، مكزيك و اوگاندا در واردات و صادرات ايران كمتر از يك درصد سهم دارند كه نامشان در ليست ۵۰ كشورعمده صادركننده و واردكننده ايران طى سال ۸۸ قرار ندارد. به گزارش ايسنا، علاوه بر موارد ياد شده كشور اتريش در حالى كه واردات خاصى از ايران ندارد و به مانند آن پنج كشور جزو ۵۰ كشور عمده واردكننده كالاهاى ايرانى نيست اما در زمينه صادرات به ايران فعال است. ميزان سهم اتريش از واردات ايران طى سال ۸۸ از نظر وزن و ارزش به ترتيب دو و ۳۳/۱ درصد بوده كه اين ميزان در سال ۸۷ بيش از ۲۴/۳ درصد در وزن و ۰۲/۲ درصد در ارزش بود. به عبارتى اين آمارها حاكى از كاهش سهم واردات ايران از اتريش است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برزيل و تركيه؛ واردات صعودى، صادرات غيرنفتى نزولى
از ميان ۹ كشور ديگر دو كشور برزيل و تركيه كه راى منفى به تحريم ايران داده اند از نظر وزن به ترتيب ۳۴/۱و ۶۰/۲ درصد از كل واردات به ايران در سال ۸۸ سهم داشته اند كه اين ميزان ها در سال ۸۷ به ترتيب ۷۷/۰و ۲۸/۲ درصد بود. از نظر ارزش واردات نيز كشورهاى برزيل و تركيه از واردات ايران در سال ۸۸ به ترتيب ۱۱/۱و ۶۵/۳ درصد سهم داشته اند كه اين ميزان ها در سال ۸۷ به ترتيب ۰۲/۱و ۶۹/۲درصد بود. اين ها حاكى از افزايش سهم دو كشور برزيل و تركيه در واردات به ايران طى سال ۸۸ است. همچنين كشور برزيل معادل ۱۰/۰ درصد از وزن و ۱۹/۰درصد از ارزش كل صادرات غير نفتى ايران در سال ۸۸ سهم داشته كه اين ميزان ها در سال ۸۷ به ترتيب ۲۶/۰و ۳۰/۰درصد بود. ميزان سهم كشور تركيه از صادرات غير نفتى ايران در سال ۸۸ نيز از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۱‎/۱۹ و ۷۷/۲ درصد بود كه اين ميزان در سال ۸۷ به ترتيب ۱۷/۱ و ۸۹/۲درصد بود.

اين آمارها نيز حاكى از كاهش سهم اين دو كشور از كل صادرات غيرنفتى ايران طى سال ۸۸ در مقايسه با سال ۸۷ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016