دوشنبه 4 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هماهنگی هيات‌های امنيتی ايران و ترکيه در خصوص برخورد با "گروه‌های‌ عامل ناامنی" در منطقه، ايلنا

در خصوص مبارزه با مواد مخدر بحث‌هايی صورت گرفته و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ايران در اين رابطه مورد تقدير مقامات کشور ترکيه قرار گرفت.


ايلنا : اولين دور مذاکرات رسمی هيات‌های امنيتی ايران و ترکيه به سرپرستی معاون امنيتی وزير کشور ايران و قائم‌مقام وزيرکشور ترکيه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا ، علی عبداللهی پس از برگزاری اين دوره از مذاکرات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه‌ساله اجلاسی به طور منظم با حضور مسولان امنيتی ترکيه و ايران برگزار می‌شود که سيزدهمين اجلاس امروز با حضور عثمان گونش قائم‌مقام وزارت کشور ترکيه در راس هيات ۱۱ نفره برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در دور اول مذاکرات مباحث مشترک امنيتی مورد بحث قرار گرفت از جمله موضوعاتی در ارتباط با تردد مرزی زوار ايرانی که به سوريه سفر می‌کنند و توجه به امنيت تردد و نيز برخورد با گروه‌هايی که موجب ناامنی در منطقه شده و بعضا به مرزهای ما نيز وارد می‌شوند،هماهنگی‌هايی صورت گرفت.
معاون امنيتی وزارت‌کشور تصريح کرد : همچنين در خصوص مبارزه با مواد مخدر بحث‌هايی صورت گرفته و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ايران در اين رابطه مورد تقدير مقامات کشور ترکيه قرار گرفت که در جلسات کارشناسی آينده نيز ادامه اين بحث‌ها دنبال خواهد شد تا در بيانيه پايانی به توافقات مشترکی بيانجامد.
وی ابراز اميدواری کرد تا مجموعه اقدامات صورت گرفته به تحکيم روابط دو کشور بيانجامد و مسائل ضدامنيتی منطقه را از بين ببرد.
عبدالهی گفت: مرزهای ايران و ترکيه تاکنون مرز صلح بوده و اميدواريم همچنان با اين عنوان باقی بماند.
عثمان گونش نيز در جمع خبرنگاران با بيان اينکه بنا داريم در اجلاس پيش رو همکاری‌های امنيتی خود را به شکل موثرتری در بياوريم،گفت: پس از برگزاری ۱۲ نشست اجلاس کميسيون امنيتی ميان ايران و ترکيه امروز در سيزدهمين نشست در رابطه با مبارزه با تروريسم، مسائل امنيتی و مواد مخدر بحث شد.
وی همچنين از همکاری‌های ايران تشکر کرده و گفت: ما باور داريم و اميدواريم که همکاری‌های دو طرف گسترش خواهد يافت.
معاون امنيتی وزير‌کشور ترکيه افزود: ايران و ترکيه به خاطر فرهنگ مشترک دو کشور دوست و برادر هستند و ما همچون تمام زمينه‌ها در حوزه امنيتی نيز همکاری‌های نمونه‌ای داريم و تلاش می‌کنيم اين همکاری‌ها را افزايش دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016