جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امامی‌کاشانی، در نماز جمعه تهران: خيلی ناله‌ها از کارشناسی‌ها و احکام‌ غلط در دستگاه قضايی بلند است، ايلنا

ـ اگر حکم پرونده‌ای غلط بود، آه آن به دامان قاضی، دادرس، کارشناس و شهود آن پرونده بازمی‌گردد
ـ ايرانيانی که در خارج از کشور سرمايه‌ دارند، آن را به کشور آورده و سرمايه‌گذاری کنند.


ايلنا: خطيب نماز جمعه گفت: خيلی ناله‌ها از کارشناسی‌های غلط و از حکم‌های غلط در دستگاه قضايی بلند است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه تهران طی سخنانی با بيان اين‌که در دستگاه قضايی کشورمان قضات شريف بی‌شمارند به بحث شهود و کارشناسی قضايی اشاره کرد و گفت: خيلی ناله‌ها از کارشناسی‌های غلط و از حکم‌های غلط در دستگاه قضايی بلند است. اگر حکم پرونده‌ای غلط بود، آهش به دامان قاضی، دادرس، کارشناس و شهود آن پرونده بازمی‌گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: دادگستری و دستگاه قضايی بايد ببيند و بداند که صدق در تمام امور نسبت به کار قضا ارزشمندتر است.
خطيب نماز جمعه با اشاره به روايتی از ائمه و صدر اسلام تاکيد کرد: دادگستری ما در عصر امام زمان بايد از صداقت، صراحت بی‌نظيری برخوردار باشد.
امامی کاشانی با بيان اين‌که اولين بار نماز جمعه را جوانی ۳۰ و چند ساله به نام مصعب‌‌ابن‌زبير در زمان پيامبر اقامه کرد به گوشه‌ای از شرح زندگی وی پرداخته و خطاب به جوانان گفت: جوانان ما نبايد اوقات خود را با کارهای بيهوده و حرف عليه انقلاب زدن بگذرانند بلکه بايد به درس و تحصيل علم توجه کنند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با تاکيد بر انسجام اقتصادی در کنار انسجام سياسی، اجتماعی و فرهنگی گفت: امروز که دشمن تحريم را مطرح می‌کند، وظيفه ما اين است که در داخل کشور با سرمايه‌گذاری داخلی منسجم‌تر شويم. يعنی اگر افرادی ايرانی در خارج از کشور سرمايه‌ای‌ دارند، آن را به کشور آورده و سرمايه‌گذاری کنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد: ای افرادی که سرمايه، توانايی و تمکن مالی داريد نظام اسلامی در اين عصر به اين موضوع احتياج دارد.
وی با اشاره به اظهارات اخير سخنگوی کاخ سفيد مبنی بر آمادگی غرب برای مذاکرات وين و واکنش وزير امور خارجه کشورمان نسبت به اين موضوع خطاب به غرب گفت: دنيای استکبار بداند با اين کارها جزء‌ ناامنی را گسترش نمی‌دهد و سياهی نيز در انتها برای ذغال باقی می‌ماند.
امامی‌کاشانی با بيان اين‌که ايران امتحان خود را پس داده، گفت: ما هم‌اکنون برای مبادله سوخت با غنای سه و نيم درصد با ۲۰ درصد آماده‌ايم.
وی تاکيد کرد: حرف ايران اين است که به اين انرژی در درمان و صنعت خود نياز دارد و اين خلوص نيت ما را می‌رساند.
خطيب نماز جمعه در پايان با بيان اين‌که دروغ و خلاف دنيا را به جايی نرسانده و نخواهد رساند، بار ديگر بر انسجام سياسی و اقتصادی در داخل کشور تاکيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016