چهارشنبه 13 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس بانک مرکزی: نرخ تورم به ۹.۱ درصد کاهش يافت، مهر

ـ اعطای اولين مجوز موسسه قرض الحسنه

رئيس کل بانک مرکزی از کاهش نرخ تورم پايان تيرماه امسال به ۹.۱ درصد و ارائه مجوز به موسسه مهر ميهن همدان به عنوان نخستين موسسه قرض‌الحسنه کشور خبرداد و گفت: ليست ۲۰ واحد تعاونی اعتباری به نيروی انتظامی برای برخورد قانونی اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار مهر محمود بهمنی امروز از کاهش نرخ تورم پايان تيرماه امسال به ۹.۱ درصد خبرداد و اظهاراميدواری کرد که اين نرخ در ماه‌های آتی تا ۰.۲ درصد ديگر کاهش يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه نرخ تورم در پايان خردادماه امسال ۹.۴ درصد بوده است، افزود: به عبارت ديگر نرخ تورم با کاهش ۰.۳ درصدی مواجه شده است.

رئيس کل بانک مرکزی همچنين از ارائه مجوز اين بانک به موسسه مهر ميهن همدان به عنوان نخستين موسسه قرض‌الحسنه کشور خبرداد.

وی بهترين حمايت بانک مرکزی از موسسات مالی و اعتباری و صندوقها را ارائه مجوز به آنها عنوان و بيان کرد: هم اکنون نظارتهای شديدی بر صندوق‌های قرض‌الحسنه در کشور انجام می شود.

بهمنی تاکيد کرد: تا زمانی اين موسسات و صندوقها در مسير صحيح خود حرکت کنند، هيچ محدوديتی برای ارائه مجوزبه آنها نداريم و امروزه کشور فاقد هرگونه واحدهای پولی غير استاندارد است.

اين مقام مسئول در بانک مرکزی شرط حمايت از صندوق های قرض الحسنه تک شعبه ای را قرض گرفتن و قرض دادن دانست و بر برخورد با موسسات بدون مجوز تاکيد کرد.

رئيس کل بانک مرکزی از معرفی حدود ۲۰ واحد تعاونی اعتباری به نيروی انتظامی برای برخورد قانونی خبرداد.

وی با اشاره اينکه ۱۸ مردادماه امسال پنجاهمين سالگرد تاسيس بانک مرکزی است، يکی از برنامه های اين بانک را در حال حاضر توليد سکه های کوچک يک هشتم بهار آزادی يک گرمی اعلام کرد و افزود: از اين طريق بازار عاری از هر گونه سکه‌های کوچک نا مرغوب و غير استاندارد خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016