جمعه 23 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران به مذاکره با نماينده ۱+۵ در ماه نوامبر دعوت شد، ايلنا

يکی از سخنگويان «کاترين اشتون» پنجشنبه به خبرنگاران گفت که «کاترين اشتون» از ديبر شورای عالی امنيت ملی و رئيس هيات مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران دعوت کرده است اواسط ماه نوامبر به مدت سه روز در شهر وين با او مذاکره کند.


ايلنا: مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا و نماينده گروه ۱+۵ به ايران پيشنهاد داده که در ماه نوامبر به مدت سه روز وارد مذاکرات هسته‌ای شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، يکی از سخنگويان «کاترين اشتون» پنجشنبه به خبرنگاران گفت که «کاترين اشتون» از «سعيد جليلی»، ديبر شورای عالی امنيت ملی و رئيس هيات مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران دعوت کرده است اواسط ماه نوامبر به مدت سه روز در شهر وين با او مذاکره کند.
اين سخنگوی اشتون گفت که اين پيشنهاد در پی نشانه‌های مثبت اخير از سوی ايران و ابراز تمايل اين کشور به اين که مذاکره‌کننده هسته‌ايش به نمايندگی از گروه ۱+۵ (پنج عضو دائم شورای امنيت سازمان ملل متحد ‌ـ‌آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، بريتانياـ و آلمان) با کاترين اشتون ديدار کند، مطرح شده است.
به گفته اين سخنگو، اشتون اميدوار است جليلی پاسخ مثبتی به اين پيشنهاد بدهد.
«منوچهر متکی»، وزيرخارجه ايران هم شنبه، اواخر اکتبر و اوايل نوامبر را زمان مناسبی برای گفت‌وگوهای اتمی با نمايندگان گروه۱+۵ دانسته و اعلام کرده بود طرفين در حال رايزنی برای تعيين تاريخ دقيق، سطح و محل اين گفت‌وگوها هستند.
همان زمان «پی جی کراولی»، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا، گفته بود: «اگر ايران آماده مذاکرات است، تنها کاری که بايد بکند اين است که تلفن را بردارد و تاريخی را تعيين کند.»
رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران نيز سه‌شنبه اين هفته درباره موضع ايران نسبت به دستور جلسه مذاکرات احتمالی گفته بود: «موضوع بحث با گروه ۱+۵، بسته پيشنهادی جمهوری اسلامی خواهد بود.»
به گفته مهمانپرست، در نشست‌های ژنو دو بسته يکی از طرف مقابل و يک بسته نيز از سوی جمهوری اسلامی پيشنهاد شد که فکر می‌کنيم بسته پيشنهادی جمهوری اسلامی می‌تواند محور مذاکرات قرار گيرد يا حداقل با مشترکات دو بسته پيشنهادی می‌توان مذاکرات را آغاز کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016