سه شنبه 27 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی به نمازجمعه نمی‌رود، چون...، آفتاب

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دلیل حضور نیافتن هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه گفت: تعبیر هاشمی این است اگر من به نماز جمعه بروم و واقعیت‌ها را بیان نكنم ”عدالت امام جمعه اقتضا می‌كند كه از روی انصاف، علم و دقت مشكلات و مسایل مبتلابه را بیان كرده و تحلیل ارائه دهد. اگر مسایل را بیان كنم باعث ناراحتی برخی خواهد شد، اگر هم نگویم باعث سلب عدالت من می‌شود بنابراین هر كه از من در خصوص حوادث اخیر سوال می‌كند می‌گویم گفتنی‌ها را در همان نماز جمعه آخر گفتم. “ كتمان شهادت كرده و از عدالت می‌افتم.

به گزارش آفتاب؛ علی عسگری در پاسخ به اینكه چرا حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه ادامه نیافت، گفت: در جو كنونی ایشان ترجیح می‌دهند خطبه‌ای كه شرایطش پرداختن به مسایل سیاسی و واقعیت‌های روز جامعه است را نخوانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: یك بار خود بنده این مسأله را مطرح كرده و حتی اصرار نیز كردم كه بالاخره این تریبون یعنی تریبون نماز جمعه اثرگذار است و برای دنیا پخش می‌شود. یعنی هم در داخل و هم در خارج از كشور اثرگذار است. در مورد خطیبی مانند شما نیز درست نیست كه بگویند شما حاضر به خواندن نماز نیستید و شاید برخی‌ها بگویند چون نماز بهم می‌خورد و گروه‌های خودسر حاضر شده و علیه شما شعار می‌دهند شما در نماز جمعه حاضر نمی‌شوید و… ایشان گفتند هر گاه از من سوال شده این‌گونه پاسخ دادم كه یكی از شرایط مهم امام و خطیب جمعه این است كه واقعیت‌ها را مطرح كند. مشكلات و مسایل مبتلا به جامعه را بازگو كرده و راه حل ارایه دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس هفتم ادامه داد: تعبیر ایشان این بود كه اگر من به نماز جمعه بروم و واقعیت‌ها را بیان نكنم كتمان شهادت كرده و از عدالت می‌افتم.

عسگری همچنین از قول هاشمی افزود: عدالت امام جمعه اقتضا می‌كند كه از روی انصاف، علم و دقت مشكلات و مسایل مبتلابه را بیان كرده و تحلیل ارائه دهد. اگر مسایل را بیان كنم باعث ناراحتی برخی خواهد شد، اگر هم نگویم باعث سلب عدالت من می‌شود بنابراین هر كه از من در خصوص حوادث اخیر سوال می‌كند می‌گویم گفتنی‌ها را در همان نماز جمعه آخر گفتم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016