دوشنبه 3 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيم‌صفوی: يکی از اهداف جنگ نرم می‌تواند بحث هدفمندی يارانه‌ها باشد، ايلنا

ياس‌آفرينی و القای بحران، تضعيف باورهای اسلامی و ملی، سلب اميد به آينده از راهکارهای تاکتيکی دشمنان در جنگ نرم است.


ايلنا : مشاور عالی فرماندهی معظم‌کل قوا با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی بحث هدفمندی يارانه‌ها را يکی از اهداف احتمالی دشمنان دانست.
به گزارش خبرنگار ايلنا ، يحيی رحيم‌صفوی در همايش ملی جنگ نرم با اشاره به يکی از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع جوانان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: يکی از رهبران رژيم صهيونيستی تاکيد کرده آمريکايی‌ها نبايد وقت خود را بيهوده برای عراق و افغانستان تلف کنند و اگر می‌خواهند خاورميانه را داشته باشند بايد به سراغ ايران بروند، اما کشور جمهوری اسلامی ايران مانند کره شمالی، عراق و افغانستان نيست، بلکه حکومت آن را مردم حفظ کردند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده سابق سپاه پاسداران يکی از اهداف جنگ نرم را بحث هدفمندی يارانه‌ها دانست و تاکيد کرد: ما از همه ملت و انديشمندان و دانشگاهيان می‌خواهيم از اين طرح که نجات اقتصاد ما را در پی دارد و هيچ راهی جز اجرای اين طرح نداريم، حمايت کنند.
رحيم صفوی در بخش ديگری از سخنانش هدف نهايی جنگ نرم را تسلط سياسی، اقتصادی و فرهنگی بر نيمکره شرقی زمين دانست و خاطرنشان کرد: حدود يک چهارم سرزمين‌های خشکی جهان را کشورهای اسلامی در اختيار دارند و وجود بيش از ۷۵ درصد از ذخاير اثبات شده نفت خام دنيا ، بروز و ظهور رهبران و کشورهای قدرتمند در جهان اسلام مانند ايران، ترکيه، اندونزی و مالزی برای کشورهای غربی يک نگرانی جدی است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری، هدف ديگر دشمنان را تاثيرگذاری بر شکاف ميان مردم و مسوولان و ايجاد گسست و اعتمادگريزی برای آنان دانست و اضافه کرد: ياس‌آفرينی و القای بحران، تضعيف باورهای اسلامی و ملی، سلب اميد به آينده از راهکارهای تاکتيکی دشمنان در جنگ نرم است و اين امر که مقام معظم رهبری و رئيس‌جمهور محترم می‌خواهند مردم را به آينده اميدوار کنند برای مقابله با اين راهکار است.
رحيم‌صفوی تاکيد کرد: با بهره‌گيری از سازوکارهای مشخص می‌توانيم از جنگ نرم جلوگيری کنيم، بلکه جنگ نرم را تبديل به فرصت کنيم.
وی با اشاره به منابع قدرت نرم کشور اين منابع را ايدئولوژی و فرهنگ اسلامی، قدرت رهبری در مقياس داخلی و جهانی و درجه وفاداری ملت به حکومت دانست و خاطرنشان کرد: روز اولی که مقام معظم رهبری به قم سفر کردند رسانه‌های خارجی دچار شوک شدند و حتی يک خبر هم در اين‌باره منتشر نکردند و يا تلاش کردند سفر رئيس‌جمهوری به لبنان و استقبال عظيم مردمی را بايکوت خبری کنند.
رحيم‌صفوی از دانشجويان و اساتيد دانشگاه برای مقابله با جنگ نرم کمک خواست و درباره اقليت‌ها و اقوام را در معرض تهاجم فرهنگی دانست که اگر جمهوری اسلامی به آنها خوب رسيدگی کند خود آنها می‌توانند به مقابله با جنگ نرم بپردازند.
فرمانده سابق سپاه پاسداران برای راهبردهای مقابله با جنگ نرم با نام بردن ۴ راهبرد به ترتيب خواستار ساختار و سازمان لازم برای مقابله با جنگ نرم به عنوان يک ستاد عملياتی در مرکز کشور، تدوين دکترين و استراتژی لازم برای مقابله با جنگ نرم در سطح ملی که تا سطح استانی گسترده خواهد شد ، استفاده از همه نيروی انسانی و امکانات لازم وتوانمندسازی نيروهای انسانی و کارآمد، دانشگاهيان، اساتيد علوم انسانی، طلاب جوان، تامين امکانات لازم و امکانات چاپ و نشر به صورت‌های مختلف را خواستار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016