پنجشنبه 6 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: برنامه‌های بسيج در هدفمندی يارانه ها و طرح عفاف و حجاب، مهر

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با هشدار نسبت به سوء استفاده ها از فرصت اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، برنامه های بسيج را برای کمک به دولت در اين اقدام بزرگ اقتصادی تشريح کرد.
سردار محمدرضا نقدی در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشيه بازديد از غرفه خبرگزاری مهر در نمايشگاه مطبوعات درباره اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها اظهار داشت: همه بايد در زمينه اجرای صحيح قانون هدفمند کردن يارانه‌ها در کشور به دولت کمک و در اين زمينه فرهنگ سازی کنيم.

وی با بيان اينکه همه مردم بايد بدانند که هدفمند کردن يارانه‌ ها يک جراحی اساسی در اقتصاد کشور است، گفت: اجرای صحيح قانون هفدمند کردن يارانه‌ها به تعالی اقتصادی، پيشبرد سازندگی و توسعه علم و فناوری در کشور کمک می‌کند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: طبيعتاً اين جراحی بزرگ دردهايی را هم به همراه دارد اما نتيجه‌اش سلامتی و عبور از خطرها است که همه حتماً بايد به آن تن دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توصيه به مردم برای اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها
وی خاطرنشان کرد: به مردم توصيه می‌شود که به خاطر منافع ملی از منافع شخصی کوتاه مدت خود چشم بپوشند و نخواهند از اين فرصت برای سوداگری استفاده کنند و به زيرساخت‌های ملی کشور به خاطر پر کردن جيب شخصی خود ضربه بزنند.

سردار نقدی اضافه کرد: بخش‌هايی که ممکن است در معرض آسيب پذيری اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها قرار بگيرد بايد تلاش کنند که صبر و تحمل بيشتری را از خود نشان دهند تا بعد از اين مرحله بتوانند طعم ميوه‌های شيرين اجرای اين قانون را بچشند.

برنامه‌های بسيج برای اجرای هدفمند کردن يارانه ها
وی همچنين در خصوص برنامه‌های سازمان بسيج مستضعفين برای کمک به دولت در اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها گفت: با توجه به اينکه بسيج به عنوان مکمل همه وزارتخانه‌ها هرجا که لازم باشد ورود پيدا می‌کند در اين رابطه هم اطلاع رسانی به مردم و همچنين فرهنگسازی در جامعه در دستور کار سازمان بسيج مستضعفين قرار دارد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: اطلاع رسانی به دولت از ديگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود به طوری که اگر نارسايی‌ها را هنگام اجرای هدفمند کردن يارانه‌ها در گوشه و کنار کشور مشاهده کرديم آن را به سمع و نظر دولت و مردم می‌رسانيم تا اين مشکلات را برطرف کنند.

وی تصريح کرد: اگر بسيجيان در گوشه و کنار کشور موارد سوئی را که به روند اجرای صحيح قانون هدفمند کردن يارانه‌ها لطمه بزند را مشاهده کنند حتماً مسئولان امر را در جريان می‌گذارند تا اقدامات لازم انجام شود.

برای اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه بايد فرهنگ سازی کنيم
سردار نقدی در بخش ديگری از اين گفتگو در رابطه با اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه گفت: بايد برای اجرای صحيح طرح عفاف و حجاب در جامعه نکات تربيتی را به مردم آموزش دهيم و فرهنگ‌سازی کنيم.

وی با بيان اينکه بايد با اقدامات ايجابی و نصحيت‌های دلسوزانه به سراغ اقشاری که در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند برويم، گفت: بايد بتوانيم با متقاعد کردن فکری آنها و رساندن فلسفه احکام اسلامی در اين زمينه که امنيت اجتماعی، آرامش و حفظ کانون خانواده‌ها را به دنبال دارد، به اين قشر از مردم بيش از گذشته اين موضوع را در جامعه جا بياندازيم و توسعه دهيم.

برنامه‌های بسيج برای طرح عفاف و حجاب در جامعه
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در خصوص برنامه‌های اين سازمان در رابطه با اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد: در بخش بسيج زنان برنامه‌های خوبی برای اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اينکه زنان بسيجی آموزش‌های مفصلی را در خصوص طرح عفاف و حجاب ديده‌اند، گفت: به همه شبهاتی که دشمن سعی کرده در اين زمينه توليد کند و مرتباً در جامعه گسترش دهد، پاسخ‌های منطقی داده شده است.

سردار نقدی تصريح کرد: بسيج جامعه زنان در زمينه اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور فعال هستند تا بتوانند جريانی گسترده را در اين رابطه به راه بياندازند.

وظيفه بسيج در مقابل جنگ نرم
وی در ادامه در خصوص مسئوليت سازمان بسيج مستضعفين در مقابل جنگ نرم دشمنان نيز گفت: باتوجه به اينکه جنگ نرم جنگی بر سر جذب افکار عمومی، عواطف و احساسات مردم است کار بسيج هم همين است که بتواند مردم را هرچه بيشتر با ارزش‌های انقلاب آشنا نمايد و آنها را در چارچوب و توسعه اين ارزش‌ها در جامعه ياری کند.

رئيس سازمان بسيج مستعضفين خاطرنشان کرد: در حقيقبت به هر ميزان که بسيج در اين مسير موفق شود، عرصه را بر دشمن در به دست گرفتن افکار و قلوب مردم تنگ کرده است.

وی در خصوص رويکرد کنونی سازمان بسيج مستضعفين نيز گفت: ماموريت‌های بسيج همه جانبه و فراگير است.

تحول در برنامه های هفته بسيج در مساجد کشور
سردار نقدی با بيان اينکه بسيج رويکرد معرفتی- اعتقادی، بصيرتی- سياسی، علمی و سازندگی دارد، گفت: علاوه بر اينها بسيج رويکرد نظامی هم دارد تا بتواند در زمان مورد نياز از کشور دفاع کند.

وی در بخش ديگری از اين گفتگو در خصوص برنامه‌های سازمان بسيج مستضعفين در هفته بسيج نيز عنوان کرد: امسال در هفته بسيج تحول بزرگی را در برنامه‌های مساجد سراسر کشور شاهد خواهيم بود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان کرد: براساس پيام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز در بيرجند ، تصميم گرفتيم که تحولی را در برنامه‌‌های پايگاه‌های بسيج مساجد سراسر کشور ايجاد کنيم.

سردار نقدی اضافه کرد: در هفته بسيج پايگاه‌های بسيج مساجد قرار است آثار فرهنگی، هنری و علمی را در محله ها شناسايی کرده و آنها را در مسجد به نمايش بگذارند.

همچنين قرار است که از نخبگان محلات خود نيز تجليل به عمل آورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016