سه شنبه 18 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: آخوند حکومتی معنای بسيار رذيلانه‌ای دارد، ايلنا

ايلنا : عضو هيات‌رئيسه مجلس خبرگان رهبری تاکيد کرد: آخوند حکومتی معنای بسيار رذيلانه‌ای دارد، چون زمان طاغوت به کسانی که با شاه رفت‌و‌آمد داشتند آخوند حکومتی می گفتند، همان کسانی که البته آخوند‌نما بودند، اين اصطلاح غلط را نبايد امروز بعد از انقلاب اسلامی بر روحانيت خدوم اطلاق کرد، دشمن قصد دارد با استفاده از اين مسئله منفی، خدمتگزاران دين و اسلام را از چشم مردم بيندازد.
به گزارش ايلنا، آيت الله احمد خاتمی در مراسم اختتامييه چهارمين جشنواره فرهنگی هنری کريمه اهل بيت که، شب گذشته در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهارداشت: ماهيت بعثت پيامبر (ص) فرهنگی بود و از رهگذر اين بعثت، انقلاب اسلامی بوجود آمد.
وی با اشاره به اهداف قرآنی بعثت پيامبران، افزود: هدف اصلی پيامبران آشتی دادن بشر با خدا است گرچه بسترسازی اين دعوت الی الله به جامعه‌ سالم نياز دارد، ولی کار اصلی را پيامبران الهی انجام دادند و انقلاب اسلامی در ادامه بعثت بزرگ و قطره‌ای از دريای ناپيدای کرانه انقلاب فرهنگی پيامبر اکرم (ص) در جهان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجلس خبرگان‌رهبری ادامه داد: امام‌خمينی در ادامه راه انبياء، فرهنگی ايجاد کرد که مولود آن نظام اسلامی است به گونه‌ای که دنيای امروز را مات و مبهوت نموده است.
وی به خطرات پيش روی انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: خطر بهائيت و وهابيت از بزرگترين خطرهای تهديد کننده جامعه اسلامی است، بهائيت يک جريان سياسی و جاسوس انگليسی است، سيمای واقعی بهائيت جاسوسی است، اما خود را زير مجموعه شيعه جازده‌اند، آنها کجا و تشيع کجا! راه آنها کاملا مغاير با هدف و انديشه تشيع است.
عضو جامعه مدرسين حوزه‌علميه قم تصريح کرد: وهابيت نيز همين‌گونه است آنها سعی دارند خود را اهل تسنن جا معرفی کنند؛ در حالی که افکار و انديشه‌های انحرافی آنها کاملا مغاير با اهل تسنن و اسلام است؛ به طوری که اولين موضع گيرنده در برابر وهابيت خود اهل تسنن بودند که رهبر انديشه وهابی و مغز متفکر آنها يعنی ابن تيميه را بخاطر افکار انحرافی‌اش در زندان انداختند و در آنجا مرد.
وی ادامه داد: وهابيت با هر ترفندی به دنبال ترويج خود در سراسر دنيا است، عراق و افغانستان تا پاکستان و ساير نقاط ديگر را تحت سيطره خود قرار داده؛ البته مشخص است که اين پول‌ها و هزينه و افکار انحرافی از کجا حمايت و هدايت می‌شود!
عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: جنايتی که در کربلا رخ داد و هزاران جنايت ديگر و بمبگذاری‌ها در سراسر دنيا، حاصل فکر و انديشه غلط وهابيت است، دشمنان اسلام بر اين جريان می‌دمند تا به دين ضربه بزنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بيانات رهبری در سفر اخيرشان به قم اظهارداشت: مقام معظم رهبری به مسئله اسلام منهای روحانيت اشاره کرده و گفتند، جريان «اسلام منهای روحانيت» و «اسلام منهای سياست» دو شيوه مقابله با دين در عصر حاضر است.
وی تصريح کرد: روحانيت يعنی سخنگوی دين ، يعنی کسانی که تريبون دين را در دست دارند و حکومت آخوندی و آخوند حکومتی دو مسئله ای است که دشمنان نظام مطرح کردند، آنها با طرح اين دو مسئله می خواهند بگويند، حکومت در دست قشر خاصی است و آنها بر مردم حکومت می کنند تا بلکه با اين ترفند مردم را عليه روحانيت و نظام تحريک کنند، ولی کور خوانده‌اند.
اين استاد حوزه تاکيد کرد: روحانيت هرگز صنفی ، جناحی و يک شغل و قشر نيست، همان طور که دين مخصوص صنف و جناح و قشر خاصی نيست، اگر دين فراجناح و صنف و جريان است ،روحانيت نيز اين چنين می باشد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آخوند حکومتی معنای بسيار رذيلانه ای دارد، چون زمان طاغوت به کسانی که با شاه رفت و آمد داشتند آخوند حکومتی می گفتند، همان کسانی که البته آخوند‌نما بودند، اين اصطلاح غلط را نبايد امروز بعد از انقلاب اسلامی بر روحانيت خدوم اطلاق کرد، دشمن قصد دارد با استفاده از اين مسئله منفی، خدمتگزاران دين و اسلام را از چشم مردم بيندازد؛ چون امروز تنها روحانيت می تواند مردم را برای حفظ نظام و انقلاب بسيج کند.
وی اظهار داشت: اسلام منهای سياسيت يعنی سکولاريزيم، جريانی کاملا انحرافی است، انقلاب اسلامی به برکت دين شکل گرفته و به برکت دين باقی می ماند،
وی با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در سراسر کشور بيان داشت: اين گونه برنامه‌ها بهترين هزينه‌های فرهنگی برای تقويت دين است، همچنين تاثيرگذار‌ترين برنامه‌های فرهنگی در راستای آشنايی مردم با دين و روحانيت و انس آنها با اهل بيت (ع) می‌باشد.
امام جمعه موقت تهران گفت: تشکيل جشنواره‌هايی که ابتذال و بی‌حجابی در آن موج می‌زند، نه خدمت به اسلام و قرآن و نه خدمت به ايران است، چون ايران در سايه انس با خدا و معنويت بر بال ملائک نشسته برخی در چه تصوری هستند که از جشنواره‌های مبتذل حمايت می کنند!
وی تصريح کرد: کار فرهنگی اصيل يعنی باورکردن اعتقادات مردم، اين متدينين هستند که روز خطر به داد نظام اسلامی می رسند، نه ديگران.
عضو شورای عالی حوزه تاکيد کردند: از اسلام دم بزنيد؛ اگر از ايران هم می‌گويد با افتخار بگوييد ايران اسلامی، چرا برخی اشتباهاتی می کنند و حاضر نيستند اشتباه خود را قبول کنند، اعتراف به اشتباه بهتر از توجيه آن است، دم زدن از ايران منهای اسلامی بحثی انحرافی است.
وی يادآور شد: اگر اين سخن، دلسوزی برای ايران است ، ايران در کنار اسلام به گلستان پيشرفت راه يافت. البته بی‌انصافی است اگر بخواهيم خدمات نظام را در خدمت به دين ناديده بگيريم، به ويژه دولت محترم که خدماتش به دين جای انکار ندارد، ولی کافی نيست؛ زيرا بايد همه جلوه‌های زندگی در جامعه رنگ دين پيدا کند.
عضو خبرگان رهبری با بيان اين که بايد ادارات، اقتصاد، کوچه و خيابان، مجامع عمومی رنگ دينی بگيرند، ابراز داشت: باز هم از غم جانکاه بی‌حجابی و بد‌حجابی می گويم که اين فساد و فحشا، خوره انقلاب اسلامی است. البته مشکلات ديگر مثل بيکاری، اعتياد، پارتی بازی و ... را هم می‌دانيم، ولی تاريخ اندلس يا اسپانيای کنونی نشان می‌دهد آنچه اسلام را به خطر می اندازد، ترويج فساد و فحشا است.
وی افزود: دشمن امروز در پی اندلسيزه کردن جامعه اسلامی است و به دنبال گسترش فکر و فرهنگ انحرافی و فاسد است، البته برگزاری جشنواره های فرهنگی و دينی گامی ارزشمند در راستای نشر فرهنگ اصيل محمدی (ص) است که بايد با تنوع و قوت بيشتر در سراسر کشور تقويت شود.
خاتمی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم، اظهارداشت: مردم برای رهبری سنگ تمام گذاشتند و رهبری نيز برای مردم قم سنگ تمام گذاشتند و فرمودند، قم آبروی نظام اسلامی است، اين جمله بسيار معنا‌دار است و بايد در آن تامل کرد. البته بايد از اين پس منتظر توطئه‌ها، شيطنت‌ها و تخريب‌ها عليه قم بود، چون دشمنان می‌خواهند سيمای اين شهر را بد جلوه دهند.
وی خطاب به اصحاب رسانه تاکيد کرد: رسانه ها توجه داشته باشند با مشاهده تخلف و جرم جزئی به سياه نمايی و بزرگنمايی آن نپردازند که اين کار در راستای برنامه و اهداف دشمنان اسلام و تشيع است تا شهر قم را تخريب کنند، البته بايد با تخلفات به طور جد برخورد قانونی کرد ولی لزومی ندارد رسانه‌ای شود تا آنچه دشمن می خواهد تحقق يابد.
امام جمعه موقت تهران پيشنهاد داد: برای جلوگيری از تخريب فرهنگ و فضای شهر قم بهتر است متولی امور فرهنگی در اين استان ، يک مجموعه به صورت مشخص باشد و ساير مراکز مانند دفتر تبليغات اسلامی و ارشاد و ساير مراکز فرهنگی و هنری، همه زير مجموعه آن متولی، با هماهنگی و همکاری حول يک محور اصلی و مشخص فعاليت کنند.
وی افزود: از امروز بايد برای تابستان و فراغت جوانان برنامه‌ريزی کرد تا با تنوع و نشاط فراوان جوانان را جذب برنامه‌های فرهنگی نمود، حتی با توجه به بودجه‌ای که برای استان قم بعد از سفر رهبری اختصاص داده شده می‌توان جشنواره های بزرگ با پوشش قوی رسانه‌ای ترتيب داد و فضای قم را آکنده از دين و معنويت نمود.
خاتمی در پايان خاطرنشان کردند: قم شهر مهمی است و دشمن به دنبال پيدا کردن بهانه برای تخريب قم است، از سوی ديگر جوانان قمی در استقبال از رهبری نشان دادند زمينه‌های لازم را دارند ، چون اکثر کسانی که در استقبال حضور داشتند، نسل دوم و نسل سوم انقلاب بودند که برای قم افتخار آفريدند، بنابراين مسئولين سياسی، فرهنگی و هنری استان بايد کاری کنند و برنامه های جذاب برای اين جوانان تدارک ببينند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016