جمعه 28 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: مطرح کردن منشور برادری برای نجات فتنه‌گران است، ايسنا

- دشمنان سعی می‌کنند حرف‌هايشان را از زبان روحانيون ساده‌لوح بيان کنند

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اين‌که ايجاد تفرقه بين روحانيت از شگردهای دشمنان است، خاطرنشان کرد: خروجی اين مساله فاصله گرفتن مردم از حاکميت است که اين امر بستری برای فاصله گرفتن از دين فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله سيداحمد خاتمی در اولين دوره فرهنگی – آموزشی ائمه جماعات مساجد کشور که در مجتمع ياوران مهدی قم برگزار شد، در سخنانی با بيان اين‌که برگزاری جشن‌های عيد غدير منافاتی با تقريب ندارد، گفت: تقريب با معنای دست برداشتن از اعتقادات نيست.

وی تصريح کرد: ما طرفدار غدير هستيم و کتاب الغدير نيز مستند ما در اين زمينه است و در اين راستا به صورت منطقی هم بحث می‌کنيم و تقريب مذاهب منافاتی با غدير ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمی همچنين عنوان کرد: تدبير پيامبر اکرم اين بود که ديانت از سياست جدا نشود و نسل علی (ع) نيز برای اين بوده است که اين تفکيک صورت نگيرد که متاسفانه با کنار گذاردن علی (ع) ديانت از سياست جدا شد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: امروز نيز کسانی در پی اجرای اين تئوری هستند و اسلام منهای سياست را دنبال می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران، گفت: دشمنان امروز به سراغ عالمان دينی می‌روند و آن‌قدر دروغ می‌بافند تا عالم دينی بی‌طرف شود و بعد از مدتی نيز با ارائه اطلاعات غلط او احساس می‌کند که در وسط ميدان ضدانقلاب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در انجام جدايی دين از سياست کنار کشيدن روحانيت از سياست به معنای هدر رفتن زحمات چند قرن علمای دين است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حکومت آخوندی و آخوند حکومتی، گفت: مطرح کردن اين موضوع برای آن است تا مردم را نسبت به روحانيت تحريف کنند و بگويند در ايران تنها يک قشر بر ساير اقشار حکومت می‌کنند.

وی تصريح کرد: روحانيت يک قشر نيست و آنچنان که دين خدا فراحزبی و فراقشری است روحانيت نيز فراقشر است.

خاتمی در ادامه با بيان اين‌که دشمنان سعی می‌کنند حرف‌های خود را از زبان روحانيون ساده‌لوح و ضدانقلاب بزنند، گفت: روحانيون فراری الحادی‌ترين حرف‌ها را در لباس روحانيت بيان می‌کنند در حالی که متعهد به اين لباس نيستند. ولی برای اين‌که به نظام و اسلام ضربه بزنند از اين تريبون استفاده می‌کنند.


عضو مجلس خبرگان رهبری، با بيان اين‌که فاصله گرفتن از زی‌طلبگی و روحانيت در راستای جدايی دين از سياست می‌باشد، گفت: برنامه پيامبر اين بوده است که دين از سياست جدا نباشد و حادثه غدير اين موضوع را به اثبات رسانيد، اما متاسفانه اين امر محقق نشد و پيامدهايش به چشم مسلمانان رفت.

امام جمعه تهران، در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اين‌که در روز عيد غدير مستحب است مسلمانان وقتی يکديگر را می‌بينند به يکديگر تبريک بگويند که از متمسکان به ولايت اميرالمومنين هستند، گفت: بايد مصاديق متمسکين به ولايت برای مردم تبيين شود.

وی گفت: کسانی تمسک به ولايت دارند که سيرت آن‌ها سيرت اهل بيت باشد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در ادامه با تاکيد بر اين‌که کسانی که زير بار ذلت می‌روند متمسک به ولايت نيستند، اظهار کرد: در روايات آمده است افرادی که حرمت بزرگ‌ترها را نگه نمی‌دارند و به کوچک‌ترها بی‌احترامی می‌کنند و به همسايگان خود آزار و اذيت می‌رسانند و اهل نماز شب نيستند و دنيا را فدای آخرت و آخرت را فدای دنيا می‌کنند و اهل تولی و تبری نيستند اين‌ها نمی‌توانند بگويند که متمسک به ولايت هستند.

خاتمی گفت: امروز کسانی می‌گويند که ما به رهبری اعتقاد داريم و ايشان شخصيتی بی‌نظيرند اما مشاهده می‌کنيم که بعد از گذشت ۱۷ ماه از فتنه‌های پس از انتخابات و تاکيد رهبری به اين‌که اين‌ها فتنه‌گر بودند اما عده‌ای هنوز اين دسته را معترض می‌دانند و ابا دارند از اين‌که به کسانی که در برابر نظام ايستاده‌اند فتنه‌گر بگويند.

وی در ادامه با انتقاد شديد از طرح منشور برادری امام (ره) از سوی عده‌ای، تصريح کرد: منشور برادری امام برای کسانی است که برادر باشند نه برای کسانی که از هر دشمنی بدتر عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: مطرح کردن منشور برادری امام (ره) برای نجات فتنه‌گران است.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه با بيان اين‌که از نگاه قرآن تاريخ را نبايد به عنوان يک جرقه به حساب آورد بلکه به عنوان يک جريان بايد به آن نگريسته شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته عبرت‌های عاشورا را مطرح کرده‌اند که به نظر می‌رسد اين مساله بايد از عبرت‌های غدير آغاز شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016