جمعه 5 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: کسی نمی‌تواند بگويد من با "علی" هستم و از فتنه‌گران بدم نمی‌آيد، ايسنا

آيت الله سيد احمد خاتمی تصريح کرد: دم از سازش با آمريکا زدن و مذاکره با آمريکا با تمسک به ولايت علی‌ابن ابيطالب نمی‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ اين عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی درباره‌ی اهميت عيد غدير خم و لزوم پيروی از اميرمومنان، از صفات کسانی که پيرو اهل بيت هستند را عدم ذلت پذيری عنوان کرد و با انتقاد از کسانی که خواهان ايجاد رابطه با آمريکا هستند، گفت: ما با آمريکا قطع ر ابطه کرديم چون شيطان بزرگ بود و بعد از ۳۱ سال هم آمريکا شيطان کوچک نشده يا دست از شيطنت نکشيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در ۱۷ ماه فعاليت‌های جريان فتنه آمريکا از اين جريان حمايت می‌کرد و در عرصه‌های سياسی ، رسانه‌ای و بين‌المللی حامی آن بود جريان فتنه امتحان بزرگی بود، بی‌دليل نيست که مقام معظم رهبری آن را تحليل می‌کند. اين جريان، جريان مقابله‌ی تمام عيار با نظام ولايی کشور بود.

خاتمی گفت: اميدوارم اين سخن راست نباشد که يکی از کسانی که به تازگی مسووليت گرفته است گفته باشد که ما جريان فتنه نمی‌شناسيم اين سخن يعنی بی‌بصيرتی.

وی افزود:آمريکا تمام قد به حمايت از جريان فتنه پرداخت و آمريکا آنچه در توان داشت برای اين جريان استفاده کرد. تا ۹ دی اميد داشتند که نانی از اين تنور برای آنها به دست بيايد اما حماسه‌ی ۹ دی تمام پنبه‌های آنها را از هم باز کرد و تلاش‌های آنها را نقش بر آب کرد. مردم به صحنه آمدند و سفره‌ی فتنه را جمع کردند. به همين دليل است که مقام معظم رهبری می‌فرمايند مردم از خواص جلو افتاده‌اند.

وی گفت: پس از حماسه‌ی ۹ دی بود که زمزمه‌های تحريم های سازمان ملل و تحريم‌های يک جانبه عليه ايران شروع شد. بعد هم برخی از فراری‌های از مردم و بيچاره‌ها ابراز شادمانی و خوشحالی می‌کنند، چرا که کشوری که خود سردمدار نقض حقوق بشر است و زندان‌هايش مثل گوانتانامو و زندان‌های مخفی‌اش در اروپا در نقض حقوق بشر شهره‌ی خاص و عام است، عليه ما بيانيه‌ی حقوق بشر می‌دهد و آنها شادمان می‌شوند.

خاتمی گفت: کسانی که راهشان راه علی(ع) است، ۳۱ سال است که زير بار خفت نرفته‌اند و تا وقتی آمريکا شيطان بزرگ است، اين ملت ذلت ناپذير خواهد بود.

عضو هيات رييسه‌ی مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: ‌متمسک به اهل بيت عصمت و طهارت مملو از تولی يعنی مهر مقدس و تبری يعنی خشم مقدس است.

وی گفت: ما در اسلام مناسبت‌ها و جشن‌های شادمانه زياد داريم، اما در ميان آنها عيد غدير از همه بيشتر سفارش شده است. در ميان مناسبت‌های عزا هم عاشورا بيشتر مورد توجه بوده است. بايد توجه کرد که کاری نکنيم يا حرفی نزنيم که عاشورا در کشور کمرنگ شود، ما مديون شور حسينی هستيم ۱۵ خرداد مصادف با ۱۲ محرم ۴۲ بوده است، يعنی آنها که حسين حسين می کردند وقتی ديدند امام خمينی دستگير شده است، قيام کردند. همه‌ی انقلاب ما مديون ابا عبدالله است و انقلاب ما مديون عاشورا است و بايد مجالس حسينی را بيش از گذشته برپا کنيم.

خاتمی در بخش ديگری از سخنان خود با تاکيد بر برخورد با فتنه‌گران گفت: برخی برای نجات فتنه‌گران از دامی که خودشان برای خود ايجاد کردند از منشور برادری امام (ره) سخن می‌گويند در حالی که اين منشور بايد بين برادران ايمانی باشد، نه برای آنها که از هر دشمنی بدتر رفتار کردند.

وی گفت: کسی نمی‌تواند بگويد من با علی‌ هستم و از فتنه‌گران هم بدم نمی‌ايد، آنها در مخالفت با نظام مقدس و اسلام تمام قد فعال شدند و در هر مصاحبه آب به آسياب دشمن ريختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016