چهارشنبه 20 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر): از تظاهرات ۲۵ بهمن پشتيبانی می کنيم

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در حمايت از خواست بر حق مردم و جوانان کشور برای
برگزاری تظاهرات در ۲۵ بهمن ۸۹ ـ روز خشم در ايران

خشم مردم ايران از سواستفاده ابزاری رژيم از مبارزات توده ای مردم تونس و مصر و تلاش برای مصادره ی اين جنبش ها، برانگيختگی از ناکامی جنبش گسترده اعتراضی سال گذشته و مشاهده پيروزی سريع قيام مردم تونس و شعله ور شدن دامنه جنبش ضد ديکتاتوری در مصر، تلاش برای بهره برداری سياسی از اين برانگيختگی و خشم از سوی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی در جهت خنثی کردن تبليغات حکومتی و در اين راستا درخواست مجوز از وزارت کشور به منظور راهپيمايی در ۲۵ بهمن تحت عنوان "اعلام همبستگی با حرکت های مردمی در منطقه بويژه قيام آزاديخواهانه مردم تونس و مصر" در مجموع فضايی پرشور را برای شروع دور تازه ای از حرکت های اعتراضی ضد ديکتاتوری و در حمايت از انقلاب عليه ديکتاتوری در ميان مردم پديد آورده است. برای مردم و جوانانی که در تمامی يک سال گذشته در تلاش برای رسيدن به خواست های بر حق خود، از جان مايه گذاشتند، بيست و پنج بهمن، نه يک اميتازخواهی تبليغاتی محدود از دستگاه سرکوب و ديکتاتوری، که فرصتی برای به چالش گرفتن اساس و موجوديت نظام حاکم است. اگر شور انقلابی و فضای گرما بخش مبارزات ضد استبدادی مردم ايران، با استقبال گسترده ی جوانان و مردم جهان عرب روبرو شد، اکنون، شواهد و قرائن نشان می دهد که نفس گرم انقلاب تونس و مصر، آتش خشم مردم ايران را می تواند بار ديگر شعله ور سازد . جوانان پرشور کشور، که شعله های خشم خود را شجاعانه در تمامی طول يک سال پاسداشتنند، اکنون که فريادهای آزاديخواهانه و عدالت طلبانه ی جوانان و مردم جهان عرب را می بينند، حق دارند اعتراض خود را در سراسر ايران فرياد کنند. اين برانگيختگی شجاعانه، شعله های مقدس شورش مردم کشوری است که زير فشار سنگين يک ديکتاتوری لجام گسيخته ی مذهبی قرار گرفته اند و با اجرای طرح حذف يارانه ها به ورشکستگی دچار شده اند. اين شعله های خشم را بايد پاس داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اکنون که جوانان کشور با الهام از قيام شکوهمند مردم تونس و مصر و در حمايت و همبستگی با آن ها قصد دارند «روز خشم را در ايران» برگزار کنند بايد که از تجربه تونس و مصر نيز بياموزند. واقعيت اين است که در جنبش های انقلابی تونس و مصر وزن جمعيت لگدمال شده گان، مردم کار و زحمت و تهيدستان شهری در حرکت های انقلابی، بسيار بالاست. هر چند در جنبش ضداستبدادی ۱۳۸۸ ايران نيز بخش وسيعی از زحمتکشان در اين مبارزات شرکت می کردند، اما وزن اين شرکت آنچنان نبود که قلعه کوب جنبش بتواند ستون های استبداد را در هم بشکند. اکنون بر جوانان کشور است که برای سازماندهی اين همراهی بيش از پيش تلاش کنند. بايد مردم کار و زحمت و توده های تهيدست که زير سياست های خانمان برانداز حذف يارانه ها مچاله می شوند، کارگرانی که از شدت استثمار کلافه شده اند، مردم محلاتی که توان پرداخت قبض های نجومی آب و برق و گاز را ندارند، تهيدستانی که برای تامين نان هم دچار مشکل شده اند، را به تظاهرات روز خشم فراخواند. بايد با خبررسانی همه جانبه و با استفاده از تمامی ابزارهای تبليغی ممکن، تمامی مردم را در اين راه بسيج کرد تا نيروی قدرتمندی ايجاد شود که دستگاه سرکوب ولايت فقيه توان سرکوب آن را نداشته باشد.

روشن است که حاکمان جمهوری اسلامی به مجوز درخواست شده، پاسخ مثبت نخواهند داد. آن ها حتی تهديدات خود برای سرکوب هر نوع حرکت مردمی را نيز از سر خواهند گرفت تا بار ديگر به شيوه ی همه ديکتاتورهای منطقه، چه بن علی ، چه مبارک، با شورش مقدس مردم مقابله کنند. حتی اين احتمال هم وجود دارد که با توجه به رد مجوز از سوی وزارت کشور، موسوی و کروبی نيز انجام راهپيمائی به بهانه ی سرکوب حرکت مردمی را ملغی اعلام کرده ومردم را به ماندن در خانه ترغيب نموده وبدين وسيله انرژی و توان جوانان و جنبش ضد استبدادی را خنثی سازند و حرکات مردمی را در چهارچوب اجازه رسمی از رژيم مستبد ولايت فقيه محدود سازند. اما عليرغم تمامی اين احتمالات، خواست مردم و جوانان پرشور کشور که مشعل دار مبارزه عليه استبداد دينی و برای رفاه و عدالت اجتماعی شده اند، خواست بر حقی است که بايد با حمايت همگانی همراه شود.

سازمان ما از خواست بر حق جوانان برای اعلام ۲۵ بهمن به عنوان «روز خشم در ايران» و از مبارزات انقلابی مردم تونس و مصر و حرکت های آزاديخواهانه و عدالت طلبانه ی مردم جهان عرب حمايت کرده و همگان را به شرکت در اين حرکت فرامی خواند.

سرنگون باد رژيم جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، زنده باد سوسياليسم
هيئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
۱۹ بهمن ۱۳۸۹ـ ۸ فوريه ۲۰۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016