یکشنبه 14 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: دانشجويان ما از نظر سياسی شاداب هستند، ايسنا

ـ طرفدار تضارب آرا در دانشگاه‌ها هستيم نه تضارب افراد

وزير علوم، تحقيقات و فناوری گفت: از تضارب افراد در دانشگاه‌ها استقبال نمی‌کنيم ولی از تضارب انديشه در دانشگاه‌ها استقبال می‌کنيم.

کامران دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در پاسخ به اين سوال که وزارتخانه متبوعش چه برنامه‌ای برای با نشاط کردن فضای سياسی دانشگاه‌ها دارد، گفت: دانشجوها و دانشگاه‌های ما از نظر سياسی شاداب هستند، البته يک زمانی شادابی در درون دانشگاه‌ها را به جار و جنجال در درون دانشگاه‌ها می‌ديدند که اين به نظر ما شادابی نيست و خروج از مقررات و قوانين است که نه به نفع مملکت است و نه به نفع دانشگاه‌ها و دانشجويان، اساتيد و خانواده‌های دانشجويان اين را نمی‌خواهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با بيان اين‌که شادابی يعنی اين‌که ما در يک محيط آرام و منطقی بتوانيم از نظر سياسی نقطه نظرات خود را مطرح کنيم، افزود: اين شادابی در دانشگاه‌ها وجود دارد و آيين‌نامه کرسی آزادانديشی نيز در اواسط سال ۸۹ ابلاغ شد و در شش ماه آخر سال ۸۹ بيش از ۸۰۰ کرسی آزادانديشی در دانشگاه‌ها داشتيم.

وزير علوم ادامه داد: قبلا اين گونه بود که حتما تشکل سياسی يا تشکل‌هايی که در درون دانشگاه‌ها ثبت شده‌اند فعاليت و مناظره سياسی برگزار کنند، ولی ما اين محدوديت را برداشتيم و اکنون اگر حدود سه نفر از دانشجويان نيز با هم بيايند و درخواست چنين مناظره‌هايی را بدهند می‌توانند اين کار را انجام بدهند يعنی اين‌که در دانشگاه‌ها هر سه نفر از دانشجويان می‌توانند بيايند و درخواست برگزاری کرسی آزادانديشی داشته باشند و از اين ديدگاه دانشگاه ما شاداب است و شاداب‌تر نيز خواهد شد.

دانشجو خاطرنشان کرد: منظور و هدف ما اين نيست که دانشگاه‌ها را به محلی برای تضارب افراد تبديل کنيم و دانشجويان، خانواده‌های آن‌ها و اساتيد نيز چنين اجازه‌ای را نمی‌دهند ولی تضارب انديشه حتما بايد وجود داشته باشد.

وزير علوم تاکيد کرد: ما تلاش داريم ارتباطی که با تشکل‌ها و دانشجويان داريم را بيشتر و بيشتر کنيم.

وی با بيان اين‌که ما شادابی را در برخورد افراد و در فضايی توام با جنجال و اضطراب نمی‌دانيم، گفت: من فکر می‌کنم بيش از ۹۹ درصد دانشجويان چنين فضايی را که زمانی به آن دامن زده می‌شد و به عنوان نشاط سياسی مطرح می‌شد را نمی‌پسندند و ما نيز چنين فضايی را ناهنجاری می‌دانيم.

دانشجو در پايان عنوان کرد: هنجار اين است که در يک فضا و محيط منطقی سالم و علمی افراد بتوانند نقطه‌نظرات خود را مطرح کنند و اکنون چنين فضايی هست و ان‌شاءالله در سال ۹۰ نيز بيشتر می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016