چهارشنبه 24 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مکارم شيرازی: دستگاه قضايی برای برخورد با توزيع سی‌دی‌های ظهور وارد عمل شود، فارس

خبرگزاری فارس:‌ يکی از مراجع تقليد قم با انتقاد از توليد مستند «ظهور بسيار نزديک است»، نسبت به توليد و توزيع لوح فشرده ديگری در اين زمينه هشدار داد و گفت: دستگاه قضايی بايد وارد عمل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی پيش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با تاکيد بر اينکه دشمنان به دنبال اين هستند که به اعتقادات اسلامی خدشه وارد کنند، توليد مستند «ظهور بسيار نزديک است» را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه برخی افراد هم در اين ميان با انجام کارهايی پايه‌های اعتقادی مردم را متزلزل می‌کنند.
وی با اشاره به اينکه مسائل اعتقادی خط قرمز است، تصريح کرد: متأسفانه اين افراد مسئله مهم انتظار ظهور حضرت وليعصر (عج) را ابزاری برای مسائل سياسی و غير سياسی قرار داده‌اند.
اين مرجع تقليد تصريح کرد: همه بايد تلاش کنند که اعتقاد مردم به امام عصر (عج) هر روز بيش از گذشته تقويت شود و نبايد خدای ناکرده کاری صورت گيرد که به اعتقادات مردم ضربه بزند.
وی با اشاره به آتش زدن قرآن در کشورهای خارجی گفت: در شرايطی که شاهد هستيم در کشورهای غربی به مقدسات ما توهين شده و قرآن را آتش می‌زنند، نبايد در درون کشور شاهد اين باشيم که به اعتقادات مردم با کارهايی نظير تعيين وقت برای ظهور حضرت صاحب‌الزمان ضربه وارد شود.
اين مرجع تقليد با اشاره به وظيفه سنگين طلاب حوزه‌های علميه برای صيانت از اعتقادات و دين تاکيد کرد: طلاب سربازان امام عصر (عج) هستند و به همين دليل بايد در زمينه دفاع از دين و اعتقادات مردم پيشگام باشند.
وی با انتقاد از توليد مستند ظهور بسيار نزديک است تصريح کرد: حتی شنيده شده است که توليدکنندگان اين مستند می‌خواهند لوح ديگری را منتشر کرده و پخش کنند.
آيت‌الله مکارم شيرازی گفت: بايد دستگاه قضايی نسبت به اين مسئله مراقب باشد و ما بايد به گونه‌ای عمل کنيم که همواره اعتقادات مردم نسبت به مسئله انتظار و ظهور منجی تقويت شود.
وی از دستگاه قضايی و همچنی دادستان کل کشور خواست تا اجازه خدشه وارد شدن به اعتقادات مسلمانان داده نشود.
اين مرجع تقليد گفت: اگر در برابر اين اقدامات عکس‌العمل مناسبی داشته باشيم، جلوی اين کارها گرفته شده و شاهد تکرار چنين مسائلی نخواهيم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016