شنبه 10 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادقی مسئول امور استان های خانه کارگر: قانون کار را به صورت سليقه ای اجرا می کنند، ايلنا

در پايان اين مراسم از آقايان تاج الدين ، محمد ولی و خانم سهيلا جلودارزاده به عنوان پيشکسوتان جامعه کارگری تجليل و نشان خدمت به قانون کار به آنان اهداشد.

ايلنا: پنجمين جشنواره نشان خدمت به قانون کار با حضور عليرضا محجوب دبيرکل خانه کارگر و نماينده تهران در مجلس ، حسن صادقی مسوول اموراستان های خانه کارگر و حسين کمالی وزير پيشين کار و اموراجتماعی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حسن صادقی مسوول امور استان های خانه کارگر با بيان اينکه حرکت کارگران شيکاگو آثار ماندگاری برجامعه کارگری جهان داشته است، گفت: اين حرکت هيچ وقت از بين نخواهد رفت و ثمره آن که اجرای عدالت و نگاه انسانی به نيروی کار بود همچنان باپرجاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مجمع پيشکسوتان جامعه کارگری تصريح کرد: کمتر کسی می تواند بگويد حرکت کارگران انقلابی و مذهبی شيکاگو کمرنگ بوده است.
صادقی با اشاره به اينکه فقط سوسياليست ها می توانند مدعی کمرنگ بودن حرکت کارگران شيکاگو باشند، خاطرنشان کرد: هشت ساعت کار و تشکيل سازمان جهانی کار از اثرات اين حرکت بوده است.
رييس پيشين کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اظهار تاسف از اين که دولت ها حق آزادی تشکلات کارگری را مورد توجه قرار نمی دهند، خاطرنشان کرد: به همين دليل شاهد انتصابی بودن تشکلات کارگری در کشور هستيم.
صادقی خاطرنشان کرد: اگر امروز جامعه کارگری ايران جرات طرح خواسته های خود را نداشته باشد کی می خواهد اين معضلات را مطرح کند و چه زمانی می خواهيم بگوييم که امنيت شغلی و معيشت کارگران ايرانی ضعيف است.
رييس مجمع پيشکسوتان جامعه کارگری اظهار داشت: می گويند فقط از خوبی ها بگوييد اما چرا در روز جهانی کارگر اين قشر نبايد در يک محيط غير سرپوشيده خواسته های خود را مطرح کنند.
وی با بيان اينکه اقتصاد ايران اقتصاد نفتی است ، گفت: به همين دليل است که نيازهای کارگران برای دولت ها مطرح نيست چون دولت ها نياز به کارگران ندارد.
صادقی با اشاره به اينکه در افزايش مزد سال جاری به تورم نقطه به نقطه استناد کرده‌اند، گفت: اين درحالی است که براساس آمارهای بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه در روزهای پايانی سال گذشته ۱۹.۹ درصد بوده است.
مسوول امور شهرستانهای خانه کارگر با اشاره به اينکه هنوز ميزان افزايش مستمری های افراد تحت پوش تامين اجتماعی تصويب و ابلاغ نشده‌است، گفت: شاهد بی عدالتی در خصوص بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامين اجتماعی هستيم چرا که مزايای غير نقدی بازنشستگان کشوری و لشکری قابل قياس با بازنشستگان تامين اجتماعی نيست.
اين فعال کارگری خاطرنشان کرد: از مدعيان تشکلات کارگری و بازنشستگی انتظار داشتيم سخن می گفتند و زبان برکام نمی کردند ولی متاسفانه اين اتفاق انجام نشد.
صادقی با اشاره به سخنان وزيرکار که گفته بود حداقل مزد سال ۹۰ بدون دخالت دولت تصويب شده است، گفت : اين سخنان ابهام آميز است بنابراين نمايندگان کارگری شورای عالی کار و کانون های عالی بايد در اين باره توضيح دهند.
وی با اشاره به سخنان رييس جمهور مبنی بر بدهکار نبودن دولت به تامين اجتماعی گفت: اگر می گوييد ۲۰ هزار ميليارد تومان بدهی نداريد اشکالی ندارد همان مبلغ ۱۳ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومانی را به روز پرداخت کنيد تا کارگران بتوانند با سرمايه های خود فکری برای حل معضلاتشان انجام دهند.
صادقی با انتقاد از صداوسيما گفت: گويی کارگران ايرانی نيستند چرا که هنوز هفته کارگر تمام نشده صداوسيما فقط از معلمان صحبت می کند.
رييس مجمع پيشکسوتان جامعه کارگری تصريح کرد: آقای مديرعامل تامين اجتماعی اگر وضعيت مالی سازمان خراب است چرا زير بار تعهدات غير قانونی می روی اما به حقوق کارگران و بازنشستگان بی توجهی می کنيد.
صادقی با اشاره به اينکه تجمعات اعضای مجمع پيشکسوتان جامعه کارگری باعث همسان سازی محدود حقوق مستمری بگيری تامين اجتماعی شد، تصريح کرد: درواگذاری معاونت درمان تامين اجتماعی به وزارت بهداشت و دريافت فرانشيز از بيمه شدگان تامين اجتماعی اين اعضای مجمع بودند که مقاومت کرده و منافع کارگران و بازنشستگان با هيچ چيز ديگری معاوضه نکردند.
وی گفت: برخی آقايان که مدعی نمايندگی کارگران بازنشسته هستند، مصوبه غير قانونی دريافت فرانشيز از کارگران را در مراکز درمانی تامين اجتماعی امضا کردند اما ما زير بار نمی رويم و به هر طريق ممکن جلوی اين حرکت غير قانونی خواهيم می ايستيم.
وی خواستار گزارش عملکرد کانون های کارگری و بازنشستگی شد و گفت: کارگران و بازنشستگان اگر از نمايندگان خود بازخواست نکنند پس می خواهند از چه کسی بازخواست کنند؟
صادقی با بيان اينکه مجمع پيشکسوتان جامعه کارگری شعب شهرستان خود را نيز دايرخواهد کرد، گفت: تمامی بازنشستگان و پيشکسوتان کارگری می توانند نظرات خود را برای ارتقای اين مجمع به ما ارايه دهند.
صادقی با بيان اينکه قانون کار را به صورت سليقه‌ای اجرا می کنند، گفت: مشکل امروز اقتصاد ايران قانون کار نيست بلکه برخی می خواهند همين حداقل ها را از کارگران بگيرند.
در پايان اين مراسم از آقايان تاج الدين و محمد ولی و خانم سهيلا جلودارزاده به عنوان پيشکسوتان جامعه کارگری تجليل و نشان خدمت به قانون کار به آنان اهداشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016