سه شنبه 21 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: دولت‌های منطقه با ايجاد اصلاحات می‌توانند کشورشان را اداره کنند، مهر

رئيس جمهوری اسلامی ايران در ديدار وزير خارجه ترکيه گفت: ايران معتقد است امروز تمامی دولت‌های منطقه می‌توانند با ايجاد اصلاحات و برآورده کردن خواسته‌های مردم، کشورشان را اداره کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد شامگاه دوشنبه در ديدار احمد داوود اغلو وزير امور خارجه ترکيه، با اشاره به نقش مثبت و تاثيرگذار دو کشور در تحولات منطقه‌ گفت: دشمنان از نزديکی روابط بين ايران و ترکيه ناراحت و نگران هستند، چرا که آن را برخلاف منافع خود و به نفع ملت‌های منطقه ارزيابی می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد با بيان اينکه دشمنان از پيشرفت‌های صورت گرفته در کشورهای منطقه به خصوص ايران و ترکيه خوشحال نيستند، گفت: کشورهای منطقه بايد مراقب باشند تا در نقشه آمريکا بازی نکنند، آنها به دنبال آن هستند تا با فريبکاری و به راه انداختن دعوای شيعه و سنی، ‌علوی و غيرعلوی، ترک و کرد به هدف اصلی خود يعنی نجات رژيم صهيونيستی و بهبود اوضاع اقتصادی خود دست پيدا کنند.

رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به تحولات اخير در منطقه گفت: امروز ملت‌های منطقه بايد از حقوق برابر، حق رای، امنيت و عزت برخوردار باشند و ديگر هيچ دولتی نمی‌تواند آزادی و عدالت را از مردم خود سلب کند و در برابر مطالبات آنها پاسخگو نباشد.

رئيس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ايران معتقد است امروز تمامی دولت‌های منطقه می‌توانند با ايجاد اصلاحات و برآورده کردن خواسته‌های مردم، کشورشان را اداره کنند.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه رژيم صهيونيستی بزرگترين خطر برای کشورهای منطقه است، خاطر نشان کرد: بايد تلاش شود تا همه اقدامات در راستای محدود کردن اين رژيم جعلی صورت بگيرد و هرگونه اقدامی در راستای اهداف اين رژيم به معنای خودکشی است.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه کشورهای منطقه بايد در مقابل طراحی‌های بيگانگان هوشيار باشند و اجازه ندهند که آنان در امور داخلی کشورشان دخالت کنند، گفت: اگر پای بيگانگان به امور داخلی کشورهای منطقه باز شود مطمئناً همه کشورهای منطقه ضرر خواهند کرد، زيرا در اين صورت بيگانگان با ورود به مسايل داخلی يک کشور به طور غير رسمی در امور ساير کشورها نيز دخالت خواهند کرد.

احمد داوود اغلو وزير امور خارجه ترکيه نيز در اين ديدار ضمن مثبت ارزيابی کردن روابط بين تهران –آنکارا به شرايط امروز منطقه اشاره کرد و گفت: امروز جهان اسلام در حال عبور از بحران خاصی می باشد و در اين شرايط ايران و ترکيه از مسئوليت سنگينی برخوردار هستند.

وی با اشاره به نقش و تاثير گذاری جمهور اسلامی ايران درمنطقه ، اظهار داشت: امروز برای حل مشکلات منطقه خاورميانه بايد از ظرفيت‌های جمهوری اسلامی ايران که تعيين‌کننده است، استفاده شود.

وزيرامور خارجه ترکيه همچنين با تاکيد بر اهميت گسترش روابط ايران و ترکيه برای مقابله با بحران‌های موجود در منطقه،اظهار داشت: همکاری تهران – آنکارا می‌تواند مشکلات موجود در منطقه را حل و فصل کند و در برقراری امنيت پايدار در منطقه مؤثر باشد، لذا افزايش روابط دو کشور علاوه بر اينکه به نفع دو کشور می‌باشد به نفع تمامی ملت‌های منطقه خاورميانه نيز خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016