جمعه 24 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در پی تشديد انتقادها عليه "جريان انحرافی"، احمدی نژاد حجت الاسلام ثمری را برکنار کرد، فارس

خبرگزاری فارس: در پی تشديد انتقادهای حجت الاسلام والمسلمين علی ثمری از گروه انحرافی وی از دبيری هيئت عالی گزينش کل کشور برکنار و احمد عليزاده جايگزين وی شد.

به گزار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور طی حکمی احمد عليزاده را به عنوان دبير هيئت عالی گزينش کل کشور منصوب کرد، در حکم احمدی نژاد آمده است:

جناب آقای احمد عليزاده
نظر به تعهد، تجارب و سوابق ارزشمند جنابعالی و در اجرای ماده ۵ آيين‌نامه اجرائی قانون گزينش کشور به عنوان "دبير هيئت عالی گزينش " منصوب می‌شويد.

توفيق جنابعالی را در دستيابی به اهداف متعالی و خدمتگزاری به مردم عزيز ايران اسلامی در ظل عنايات امام عصر(عج) از خداوند متعال خواستارم.
محمود احمدی نژاد


*‌در پی تشديد انتقادهای حجت الاسلام والمسلمين علی ثمری از اسفنديار رحيم مشايی و گروه انحرافی وی از دبيری هيئت عالی گزينش کل کشور برکنار و احمد عليزاده جايگزين وی شد
متن گفتگوی حجت‌الاسلام والمسلمين علی ثمری با فارس به شرح ذيل است:
برداشت جريان انحرافی از مردم اشتباه بود
خبرگزاری فارس: دبير هیأت عالی گزينش کل کشور گفت: برداشت جريان انحرافی از مردم اشتباه بود، امام (ره) اين مردم را به خوبی شناختند؛ امروز هم خلف صالح امام (ره) مقام معظم رهبری اين مردم را به خوبی می‌شناسند.

حجت‌الاسلام علی ثمری دبير کنونی هیأت عالی گزينش کل کشور در گفتگوی تفصيلی با خبرنگاران حوزه دولت خبرگزاری فارس به واکاوی اقدامات هیأت عالی گزينش از جمله مقابله با نفوذ افراد مساله دار و وابسته به جريان انحرافی در دستگاه‌های مختلف نظام پرداخت که در ذيل از نظرتان می‌گذرد:

* ساختار و کارکرد هیأت عالی گزينش کل کشور

وی در ابتدای گفتگوی خود با اشاره به ساختار هیأت عالی گزينش کل کشور اظهار داشت: اين هیأت متشکل است از رئيس‌جمهور، نماينده قوه قضائيه و دو ناظر از مجلس شورای اسلامی و يک دبير که اين مجموعه را در بخش اداری مديريت می‌کند.

وی ادامه داد: طبق قانون رئيس‌جمهور می‌تواند يا خودش يا فردی را به عنوان نماينده تام‌الاختيار خود برای مجموعه هیأت عالی گزينش قرار دهد، رئيس قوه‌قضائيه و مجلس نيز افرادی را برای مجموعه مشخص می‌کنند.

ثمری با بيان اينکه اعضای هیأت عالی گزينش کل کشور در حال حاضر آقای عزيزی نماينده رئيس‌جمهور، حجت‌الاسلام رئيسی، نماينده رئيس قوه قضائيه و دو تن نماينده ناظر هستند، تصريح کرد: بنده با توافق رياست جمهور به عنوان دبير مجموعه بعد از آنکه از مجلس هشتم انصراف دادم، انتخاب شدم.

وی بيان داشت: هیأت عالی گزينش دارای زيرمجموعه‌هايی تحت عنوان هیأت‌های مرکزی گزينش سازمان‌ها و نهادها است که آنها نيز متشکل اند از نماينده وزير، نماينده هیأت عالی (که دبير هیأت عالی گزينش معرفی می‌کند) و يک نماينده که معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس‌جمهور معرفی می‌کند؛ بنابراين اين سه نفر با دبيری که خود انتخاب می‌کنند، هیأت‌های مرکزی گزينش را شکل می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير هیأت عالی گزينش کل کشور افزود: نهادهايی همچون وزارت کشور، شهرداری‌ها و وزارت آموزش و پرورش زير مجموعه‌هايی تحت عنوان هسته‌های گزينش دارند؛ مثلا وزارت آموزش و پرورش بيش از ۳۰ هسته گزينش در سطح کشور دارد.

* هسته گزينش نهاد رياست جمهوری زير مجموه هیأت عالی گزينش است

وی اضافه کرد: در نهاد رياست جمهوری نيز يک هیأت مرکزی قرار دارد که آن نيز متشکل است از معاون اداری مالی نهاد رياست جمهوری، نماينده‌ای که معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانی رياست جمهوری معرفی می‌‌کند و نماينده‌ای که دبير هیأت عالی معرفی می‌کند و يکی از هسته‌های آن هسته گزينش نهاد رياست جمهوری است؛ هسته عضوی از هیأت مرکزی نهاد است و هیأت مرکزی نهاد خود يکی از زير‌مجموعه‌های هیأت عالی گزينش کل کشور است.

ثمری با اشاره به پرونده مسئول هسته گزينش نهاد رياست جمهوری که در قوه قضائيه مفتوح است، ادامه داد: اعضاء هسته‌ها را هیأت مرکزی انتخاب کرده و تأييد صلاحيت افرادی که عضو هسته می‌شوند نيز توسط هیأت مرکزی بررسی شده و به هیأت عالی گزينش کل کشور پيشنهاد می‌دهد و چنانچه مشکلی نداشته باشند، ما اعلام می‌کنيم که بلامانع است و دبيرخانه هیأت مرکزی برای مسئول هسته حکم می‌زند.

* بررسی مجدد صلاحيت سرپرست هسته گزينش نهاد رياست جمهوری

وی يادآور شد: در جلسه‌ای بنده پيشنهاد دادم با توجه به اينکه پرونده "سرپرست هسته گزينش نهاد رياست جمهوری " در قوه قضائيه مفتوح بوده و اين فرد دارای حواشی است، مجددا برای صلاحيت وی استعلام شود.

* اقدامی در برکناری سرپرست هسته گزينش نهاد نشود، شخصا به اين موضوع ورود می‌کنم

دبير هیأت عالی گزينش کل کشور درخصوص آخرين وضعيت پرونده اين فرد، تصريح کرد: بايد از وزارت اطلاعات در خصوص وی استعلام شود لذا با طی شدن مسير قانونی، اگر هیأت مرکزی اقدام نکند بنده خودم راسا به اين موضوع ورود پيدا کرده و عذر او را می‌خواهم.

*مغضوب دولت‌ام

وی افزود: در سال گذشته بنده با حفظ سمت و قبل از آنکه عضو مغضوب واقع شوم در هسته گزينش نهاد رياست جمهوری نيز حضور داشتم، اما با جريانات فکری موجود در دولت نپذيرفتم که از سوی سرپرست نهاد برای من حکمی صادر شود و از ستاد غدير، ستاد اقامه نماز نهاد رياست جمهوری و مسئوليت تخلفات اداری مديران کناره‌گيری کردم و بنده به دبير هيئت مرکزی نهاد گفتم عضويت در هسته گزينش نهاد را به شرط عدم صدور حکم و برای حساسيت نهاد رياست‌جمهوری می‌پذيرم.

ثمری افزود: حکم اعضای هسته گزينش را مسئول نهاد نبايد بزند و اين غيرقانونی است و بنده بر همين اساس در برابر آن موضع گرفتم و گفتم که از بيخ و بن طرز تفکر شما را قبول ندارم.


* ولايت‌پذيری جزء اصول باطنی و دينی جريان انحرافی نيست/ ۱.۵ سال پيش اين جريان را شناختم و با آن مقابله کردم

وی ادامه داد: بنده جريان انحرافی را که بعدها مطرح شد بنده يک سال و نيم قبل شناخته و به طرز تفکراتشان پی برده بودم از اين رو عنوان کردم که اين طرز تفکر را قبول ندارم چرا که ولايت‌مداری و ولايت‌پذيری جزء اصول باطنی و دينی اين جريان قرار ندارد.

* کسی که به ولايت فقيه اعتقاد دارد، هرچه "ولیّ امر " گفت می‌پذيرد

دبير هیأت عالی گزينش کل کشور با بيان اينکه وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمايند مصلحت نيست که برخی کارها انجام گيرد اين جريان با بی‌توجهی کارهای خود را انجام می‌دهد، افزود: کسی که با ولايت فقيه ارتباط اعتقادی داشته باشد بايد هرچه ولیّ امرگفت، چشم بگويد.

* جريان انحرافی ولايت را آنگونه که امام(ره) تبيين کرده‌اند، قبول ندارد

وی گفت: در بحث ولايت ارتباط، ارتباط عبد و مولاست و اين را پيغمبر به ما ياد داده است؛ ولايت فقيه ساخته و پرداخته امام خمينی(ره) نيست بلکه از صدر اسلام اين قضيه وجود داشته است؛ پيامبر اکرم(ص) بر همين اساس می‌فرمايند "در طول ۱۲۰ دفعه‌ای که به معراج رفتم همه جا نام علی (ع) بود "، اما در بحث ولايت‌پذيری همين علی(ع) خود را عبد پيامبر(ص) می‌داند؛ همچنين فاطمه زهرا(س) با جايگاه رفيع خود که حجت خدا بر حجج هستند خود را کنيز ولايت می‌داند و اين ارتباط يک ارتباط ولايی است اما جريان انحرافی اين معنا را از ولايت قبول ندارد.

* انتهای ادعای پدر و فرزندی بحث پدر طالقانی است

ثمری ادامه داد: چرا وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمايند کاری به صلاح نيست جريان انحرافی به جای عمل نکردن به آن در برابر ولی‌فقيه می‌ايستد و عکس‌العمل‌هايی را که نبايد انجام دهد، از خود نشان می‌دهد؛ اما در عين حال مصر است که ارتباط پدر و فرزندی است؛ انتهای ارتباط پدر و فرزندی پدر طالقانی به وجود می‌آيد که از اردوگاه اشرف سر در آوردند و ما با صراحت اين را مطرح کرده و هيچ ابايی نداريم، در حال حاضر هم اگر سکوت کرده‌ايم به دليل فرمايش رهبر انقلاب است.

* وقتی آقا صلاح نمی‌دانند؛ گماردن يک آدم معلوم‌الحال چه معنی دارد؟

وی با بيان اينکه وقتی امام(ره) می‌فرمايند ولی فقيه تصرف و اختيار مطلق دارد در واقع همان جايگاه پيغمبر و امام معصوم(ع) را برای ولی‌فقيه می‌داند، گفت: ارتباط ما با جايگاه عصمت است، ولی‌فقيه معصوم نيست اما در جايگاه عصمت قرار دارد؛ وقتی شخصيت بی‌بديلی مثل حضرت آقا مطلبی را مصلحت نمی‌بينند نبايد با دهن‌کجی يک آدم معلوم‌الحال و مجهول‌الهويه را کنار دست خود علم ‌کنيم؛ انجام اين کار چه معنی دارد؟

*برداشت جريان انحرافی از مردم اشتباه بود

دبير هیأت عالی گزينش کل کشور اظهار داشت: برداشت جريان انحرافی از مردم اشتباه بود، امام (ره) اين مردم را به خوبی شناختند؛ امروز هم خلف صالح امام (ره) مقام معظم رهبری اين مردم را به خوبی می‌شناسند؛ مقام معظم رهبری تعبيری دارند مبنی بر اينکه اين مردم کور نيستند و می‌فهمند اما جريان انحرافی تصور ديگری نسبت به مردم داشت.

* جريان انحرافی وقتی اجتماع مردم در سفرهای استانی را ‌ديد به برداشت اشتباه افتاد

وی ادامه داد: سی‌دی ظهور با محور سوء‌استفاده از عواطف پاک مردم که از سوی جريان انحرافی انتشار يافت به دليل برداشت غلطی بود که اين جريان از مردم داشتند؛ اين‌ها وقتی اجتماع مردم را در سفرها می‌ديدند برداشت غلطی پيدا کرده و دچار توهم شده بودند؛ اما با مواضع و برخوردهايی که داشتند و عکس‌العمل‌هايی که از خود نشان دادند، مردم به خوبی متوجه انحراف آنها شدند.

* وقتی احمدی‌نژاد کدهای مردم را نگرفت


ثمری ادامه داد: در دولت نهم و قبل از انتخابات دولت دهم جلسه‌ای در وزارت کشور گذاشته شد و اين جريان طرفدارهای خود را دعوت کرد؛ هنگامی که رئيس‌جمهور با اين آدم معلوم‌الحال وارد شد جماعتی از مردم شعار ‌دادند "فلانی حيا کن، احمدی را رها کن " اين‌ها کدهايی بود که از ناحيه مردم داده شد اما آنها تصورات ديگری داشته و عجب و توهم بسياری آنها را گرفته بود؛ البته بنده خدا را شاکرم که تا آخرين روز حضور در مقام امام جماعت نهاد تمام اين موارد را بدون استثناء تذکر دادم.

*بارها به مسئولان دولتی گفتم مواظب باشيد ۲۴ ميليون پوست خربزه زير پای شما نشود

وی ادامه داد: بارها به مسئولان دولتی گفتم مراقب باشيد بلايی که سر بنی‌صدر آمد سر شما نيايد، ۱۱ ميليون رأی بنی‌صدر را بيچاره کرد مواظب باشيد اين ۲۴ ميليون هم پوست خربزه زير پای شما نشود.

* تذکر درباه تردد افراد بدنام در دفتر رئيس جمهور

دبير هیأت عالی گزينش کل کشور با اشاره به اينکه مردم پای دين ايستاده‌اند، اظهار داشت: بارها در موعظه‌های نماز جماعت در دفتر رياست جمهور عرض کردم که امروز سوال از شما اين است که پای شعارهای دينی‌ای که داده‌ايد تاچه اندازه ايستاده‌ايد، اکنون سوال مردم از من اين است که چرا دولت عدالت محور، ارزشمدار، عدالت مدار و سينه چاک حضرت ولی عصر(عج) اجازه داده در محل استقرار قوه مجريه افراد بدنام تردد کنند و کادو بگيرند؛ اگر اين اتفاق نيفتاده، بگوييد نيفتاده و اگر اتفاق افتاده بگوييد که چرا رخ داده است؛ اگر توجيهی داريد مردم را توجيه کنيد؛ متأسفانه جوابی در اين باره داده نشد و بعد از مدتی نماز جماعت نيز تعطيل شد.

ثمری با بيان اينکه بنده عنصری فرهنگی هستم و برای ادای تکليف به عرصه آمدم، افزود: بنده بارها اعلام کرده بودم که هر وقت من را نخواستيد بگوييد تا ديگر نيايم؛ اما آنها جرأت اين کار را نداشتند چون در پشت پرده مسائلی دارند که شايد نگران رو شدن آنها باشند.

* گرچه حقوقم را قطع کرده‌اند اما همچنان ايستاده‌ام و به وظيفه خود عمل می‌کنم

وی با بيان اينکه از مهر ماه سال گذشته قراردادم تمديد نشده و طبق گفته معاون اداری مالی و نيروی انسانی نهاد نامه‌های درخواستی جهت تمديد قرارداد که به کميسيون ويژه ارجاع می‌شود از طرف مسئول قبلی و فعلی نهاد بدون پاسخ مانده، گفت: باز هم می‌گويم مادامی که نگويند نباشيد با توجه به حکمی که در اين مسئوليت برای بنده صادر شده و محدوديت زمانی ندارد به وظيفه خود عمل می‌کنم و با تمام مشکلاتی که به وجود آورده‌اند، ايستادگی می‌نمايم.


* به بهانه‌های مختلف برای هیأت عالی گزينش مانع تراشی می‌کنند

دبير هیأت عالی گزينش کل کشور تصريح کرد: اينجا قريب ۶۰ هیأت مرکزی و بيش از ۵۰۰ هسته گزينش در زيرمجموعه هیأت عالی گزينش وجود دارند و بودجه جاری ما را با توجه به اينکه مصوبه مجلس است مجبور هستند بدهند، آنها ساير بودجه‌ها را که لازمه کار و پويايی است، نداده و به طريق مختلف اشکال تراشی می‌کنند.

* راهکارهای گزينشی برای جلوگيری از نفوذ جريان انحرافی در دستگاه‌ها

دبير هیأت عالی گزينش کل کشور درباره راهکارهای جلوگيری از ورود جريان انحرافی به دستگاه‌های مختلف، گفت: گزينش دارای چارچوب قانونی و تعريف شده و قانون آن مصوب مجلس است؛ طبق قانون بايد جذب و گزينش انجام شود.

ثمری اضافه کرد: حسن نيروهای گزينش اين است که همه ارزشی هستند و پای کار ايستاده‌اند؛ وگرنه گزينش فاقد جذابيت‌های مالی است.

*افتخارم رد صلاحيت فرد مجهول‌الهويه‌ای و بی اعتقادی است که به عنوان معاون وزارتخارجه انتخاب شد

وی در ادامه تأکيد کرد: اتفاقی که در وزارت خارجه افتاد اين بود که فرد معلوم‌الحال مجهول‌الهويه‌ای که عنصر حلقه به گوش اينها است و به هيچ چيز اعتقاد ندارد به عنوان معاون اداری مالی معرفی شد و افتخار می‌کنم سه سال قبل جهت عضويت در هیأت مرکزی گزينش ميراث فرهنگی اين عنصر را رد صلاحيت کرديم.

دبير هیأت عالی گزينش کل کشور با اشاره به اينکه آقای فرحی فردی فرهيخته، انقلابی و متدين در وزارت خارجه است، گفت: وی معاون متکی و دبير هیأت مرکزی گزينش نيز بود و با حساسيت خاصی با توجه به حساسيت وزارت امور خارجه کارهايش را انجام می‌داد و بنده همين جا از زحمات ايشان تشکر ميکنم و از اينکه مقابل جريان انحرافی ايستاد و اجازه ورود و جذب افرادی خارج از چهارچوب قانون را نداد سپاسگزارم هر چند اين مقاومت منجر به کنار زدن ايشان شد.

* جريان انحرافی به دنبال بله‌قربان‌گوست

وی تصريح‌ کرد: برکناری آقای فرحی به دليل پايداری در امر گزينش نيروهای اسلامی و صالح در مقابل جريان انحرافی بود؛ که اين جريان افرادی را روی کار می‌آورد که بدون چون و چرا چشم بگويند.

* به احمدی نژاد گفتم که ايثار و از خودگذشتگی جايش را به تملق و چاپلوسی داده است

ثمری تأکيد کرد: بايد ديد افرادی که دور اين جريان جمع می‌شوند تا چه اندازه سلامت هستند. بنده در نامه‌ای به احمدی‌نژاد اين موضوع را مطرح کردم که صفا، صميمت، ايثار و از خودگذشتگی و سينه‌چاکی در برابر ولايت و دين، جای خود را به تملق، چاپلوسی، دروغ، تهمت و ظاهرسازی داده است و نتيجه اين شد که نماز جماعت، روضه، موعظه و جلسات مذهبی و هيآت همه تعطيل شد.

دبير هیأت عالی گزينش کل کشور با بيان اينکه يک طلبه سبک‌سر را به عنوان امام جماعت مسجد نهاد قرار دادند، گفت: وقتی وارد مسجد شدم و اين طلبه را در محراب ديدم، به سرعت برگشتم و از آن روز به بعد با توجه به اينکه امام راتب مسجد هستم جهت حفظ مصالح، ديگر در مسجد حاضر نشدم.

* انصافا کارهای که در دولت نهم ودهم شده چشمگير است

ثمری با بيان اينکه برخورد با تخلفات اداری مسئولان ارشد قوه مجريه مجموعه‌ای بود که در دولت نهم در نهاد به وجود آمد، و مسئوليت هیأت تخلفات نيز بعهده بنده گذاشته شد، گفت: انصافا کارهايی که در اين دولت انجام شده چشمگير و قابل تقدير است؛ از اين رو به مديرانی که به آنها اتهام زده شد رسيدگی شد که تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها تبرئه و تخلفات برخی از مديران نيز محرز شد ولی جالب اينکه بعضی از افرادی که تخلفات آنها محرز شده بود، به محض برکناری بنده بلافاصله دوباره بر سر کارهای خود بازگشتند. روش و کار اين جريان همين است از ابتدا هم به همين شکل بود اما بستر برای آنها فراهم نشده و اين تصور را داشتند که با اين خدمت‌رسانی، مردم ديگر حقيقت‌ها را نمی‌بينند.

* امام جماعت دفتر رئيس جمهور بودم و مسائل مختلف را متذکر می‌شدم

وی تصريح کرد: بنده حداقل ۴ روز در هفته امام جماعت دفتر رئيس جمهور بودم و هر روز هم صحبت می‌کردم و مسائل، مطالب و انتقادهای لازم تذکر داده ميشد و مبحث حيات بخش موعظه هر روز انجام ميشد.

وی با بيان اينکه اگر بخواهيم بر اساس ولايتمداری و ولايت‌پذيری عمل کنيم بايد گفت اتمام حجت‌ها صورت گرفته است، ‌افزود: تذکرات لازم داده شده است و بايستی با درايت امور مديريت شود. جريان انحرافی نقطه نظرات علماء و فرهيختگان جامعه را می‌داند تذکرات لازم هم از ناحيه متوليان امور فرهنگی عموماً و خاصه رهبری عزيز گرفته است و تا جايی که بنده اطلاع دارم به اندازه کافی تبيين حدود شده است و چيزی ناگفته نمانده و من بعد هر آنچه پيش آيد شاکله فکری اين مجموعه است.

* متولی جريان انحرافی عقبه‌اش صفر است

وی در ادامه متولی جريان انحرافی را فردی با عقبه صفر دانست که تعدادی از اعضای خانواده وی منافق بوده و اعدام شده‌اند.

* نبايد يک فرد بی هويت را بزرگ کرد

دبير هیأت عالی گزينش کل کشور اظهار داشت بر همين مبنا مقام معظم رهبری تاکيد داشتند که مسائل فرعی و اصلی شوند نبايد يک فرد بی‌هويت را بزرگ کرد.

* جريان انحرافی سلول‌های فاسد بنيادی عقل بعضی را شناسايی و آنها را پرورش داد

جريان انحرافی سلول‌های فاسد بنيادی عقل بعضی را شناسايی و آنها را پرورش داد؛ مواضع و برخوردهای دوگانه خود گواه اين قضيه است.

ثمری با تأکيد بر اينکه اين جريان متأسفانه از نعمت صداقت بی بهره است يادآور شد: جريان انحرافی، يک جريان بی‌بته و بی‌ريشه است که يک مشت افراد متملق، چاپلوس و نان به نرخ روز خور را دور خود جمع کرده است.

* چندين ميليارد پول کشور در جشن نوروز دور ريخته شد

وی ادامه داد: بودجه‌ای که برای جشن نوروز امسال خرج شد چندين ميليارد از پول کشور بود که دور ريخته شد؛ اين جريان برای دستيابی به مکتب ايرانی در حالی تلاش می‌کند که کنار تک تک ستون‌های تخت جمشيد ميليون‌ها خون انسانی که مارک برده داشتند مظلومانه ريخته شده آيا اينها امروز بايد مايه افتخار ما شود؟ آيا پذيرفتنی است به گردن سرباز هخامنشی، نماد ۸ سال عزت، افتخار، شجاعت، عشق، وفا و دينداری يعنی چپيه را قرار داد؟

* جريان انحرافی فراتر از سحر و جادو است

دبير هیأت عالی گزينش کل کشور تصريح کرد: بنده کدهايی دارم که می‌توان با قرار دادن آنها در کنار يکديگر به نتيجه رسيد؛ که جريان انحرافی فراتر از سحر و جادو است.

وی تأکيد کرد: بحمدلله با بيداری مردم و فضای به وجود آمده و دستگيری عناصر فريب خورده اميدواريم از اين توهمی که بعضی گرفتار آن شدند و تصورات غلطی که نسبت به مردم پيدا کردند از خواب غفلت بيدار شوند و سبب خوشحالی دشمن داخلی و خارجی را بيش از اين فراهم نکنند و به آغوش امت حزب الله برگردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016