پنجشنبه 27 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کواکبيان: انگ انحراف و فتنه به اصلاح‌طلبان مجلس نمی‌چسبد، خودم فارغ از حزبم شرکت می‌کنم، مهر

دبيرکل حزب مردم سالاری با تاکيد بر اينکه امکان دارد، شخصا برای خودم تصميم برای حضور در انتخابات بگيرم، گفت: اما به عنوان يک جريان سياسی و يک حزب فعال اصلاح‌طلب، تا زمانی که احساس نکنيم می‌توانيم يک ليست مورد قبول برای سراسر کشور داشته باشيم، ليستی ارايه نخواهيم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی کواکبيان در مراسم افطاری حزب مردم سالاری با تقدير و تشکر ازحضور کسانی که در اين مراسم حضور يافته بودند، گفت : از نمايندگان مجلس به ويژه همکارانم در فراکسيون خط امام(ره)، مسئولان اجرايی، مديران مسئول مطبوعات، دبيران کل و فعالان احزاب ، اساتيد دانشگاه ، دست اندرکاران تيم فوتبال استيل آذين سمنان و نمايندگان سفارتخانه های ژاپن و پاکستان که زحمت کشيدند و در اين مراسم حضور يافتند کمال تقدير و تشکر رادارم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه قصد تصديع ندارم گفت: لازم می دانم يک نکته را مطرح کنم ، اکنون در آستانه تحول مهم سياسی در سال جاری قرار داريم و آن انتخابات مجلس نهم است.

عضو کميسيون امنيت ملی مجلس با يادآوری اينکه در اردوی تابستانی حزب مردم سالاری اعلام کرده ايم که برای فعال شدن در انتخابات چک سفيد امضا به کسی نخواهيم داد، افزود: امروز نيز بر اين مواضع خود تأکيد می کنيم.

وی با تاکيد بر اينکه امکان دارد من شخصا برای خودم تصميمی بگيرم، گفت: اما به عنوان يک جريان سياسی و يک حزب فعال ، تا زمانی که احساس نکنيم می توانيم يک ليست نسبتا کامل و مورد قبول برای سراسر کشور داشته باشيم، ليستی ارايه نخواهيم داد.

نماينده سمنان و مهديشهر با تاکيد بر اينکه ما به هيچ کس توصيه نمی کنيم که با صندوقهای رای قهر بکند، گفت : ما براساس وصيت نامه حضرت امام(ره) اعتقاد داريم که همه بايد در سرنوشت خودشان شريک باشند و نقش داشته باشند و فعالانه در انتخابات شرکت کنند و لذا شرکت در انتخابات را يک حق خدادادی می دانيم.

وی با اعلام اينکه به عنوان يک جريان سياسی که بتوانيم با ساير دوستان اصلاح طلب ليستی را تهيه کنيم، بايد شرايط لازم برای انتخابات قانونمند،رقابتی و عادلانه محقق شود، گفت : گاهی برخی از آقايان در جريان مقابل اظهاراتی می کنند که قابل تأمل است، چند شب قبل يکی از آقايان در يک مراسم افطاری گفته بود که ما در انتخابات آينده در مقابل دو جبهه هستيم، يکی جبهه انحراف و ديگری درمقابل اصحاب فتنه. بعد بلافاصله می گويد يعنی اصلاح طلبان، و اينقدر هم به فکرشان نرسيده که حداقل اصلاح طلبان مجلس را تفکيک کنند.

کواکبيان با تاکيد بر اينکه ما اعضای فراکسيون خط امام(ره) در مجلس شورای اسلامی معتقد هستيم که هر کس منافع ملی، خط امام و رهبری را ناديده بگيرد بزرگترين اشتباه را مرتکب شده است، گفت: بايد خطاب به آقايان بگويم که ما اصلاح طلبان مجلس در دفاع از ارزشها و اصول قانون اساسی از بسياری ازشماها بيشتر ايستادگی کردهايم. لذا ما حاضر هستيم با آقايان مناظره و تحدی کنيم که چه کسانی فتنه گر هستند. آيا کسانی که هر روز کشور را با بهانه های محتلف به سمتی می کشانند و به جای حل مشکلات اساسی و گرانی و تورم ، همواره موضوعات فرعی را اصلی تلقی ميکنند يا کسانی که جز دلسوزی برای مردم و حراست از حقوق ملت و اصول قانون اساسی و آرمانهای حضرت امام(ره) هيچگونه دغدغه ای ندارند؟

دبير کل حزب مردم سالای با تأکيد بر اينکه ما محکم بر سر مواضع خودمان ايستاده ايم،‏ گفت: بنا داريم تا پايان مهرماه مواضع خودمان را به صراحت اعلام کنيم، اما نتيجه گيری ما بستگی دارد که ببينيم شرايط چگونه می شود.

وی با انتقاد از کسانی که برای دستيابی به اهداف خود، از مقام معظم رهبری هزينه می کنند، گفت : اين دوستان اعلام کرده اند که مقام معظم رهبری در ديدار با نمايندگان گفته اند که از وجود سليقه ها و نحله های مختلف سياسی استقبال می کنند. اصولگرايان بيش از يک ليست واحد داشته باشند البته امکان دارد ايشان صحبتهای بسياری را مطرح کنند، اما قرار نيست که برخی فرمايشات ايشان را برای اهداف سياسی دستاويز قرار دهند، زيرا اين رفتارها نهايت استيصال و درماندگی است.

کواکبيان با اشاره به ديدگاه برخی اصولگرايان گفت : اگر برخی از آقايان اصرار دارند که اصلاح طلبان در انتخابات حضور داشته باشند، به خاطر آن است که می خواهند در مقابل دولتی ها مقابله کنند و لذا مرتب از دخالت و امکانات دولت سخن می گويند.

عضو کميسيون امنيت ملی، با تاکيد بر اينکه ما اعتقاد داريم بدون آن که چشم طمع به آرای اختلافی رقيب داشته باشيم، بايد به آرای مردم اعتقاد داشته باشيم، گفت : مردم آشنايی و شناخت کامل را نسبت به مسائل کشور دارند، به شرط آنکه ما شرايط لازم را فراهم کنيم . لذا همه بايد به رای مردم گردن بنهيم.

وی در پايان تاکيد کرد : در ليالی قدر برای عظمت و پيروزی اسلام و پيروزی مسلمانان در سراسر کشور به خصوص مردم مظلوم بحرين و يمن انشاءالله دعا کنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016