چهارشنبه 2 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانيه: ايران و آژانس درباره نحوه پرداختن به سوالات آژانس گفت‌وگو کردند، ايسنا

سلطانيه گفت: بازديد معاون مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی از تاسيسات هسته‌يی ايران در چارچوب گفت‌وگوها و همکاری‌های سازنده ايران و آژانس انجام شد.

علی‌اصغر سلطانيه ـ نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌يی دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: هفته گذشته هياتی از آژانس بين‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی هرمن ناکارتس ـ معاون مديرکل آژانس در امور پادمان‌ها ـ به همراه معاونانش و به دعوت ايران از تاسيسات هسته‌يی کشورمان بازديد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در پاسخ به اين سوال که اين بازديد در چه چارچوبی انجام شده است؟ اظهار کرد: متعاقب ديدار دکتر فريدون عباسی ـ معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژی اتمی ـ و دکتر علی‌اکبر صالحی ـ وزير خارجه کشورمان ـ با يوکيا آمانو ـ مديرکل آژانس ـ در وين، معاون وی در امور پادمان‌ها و به دعوت ايران از تاسيسات هسته‌يی کشورمان بازديد کرد.

نماينده دائم ايران در آژانس با بيان اين که اين بازديد در هفته گذشته و در پنج روز انجام شد، اظهار کرد: در حاشيه اين بازديد هيات آژانس با رييس سازمان انرژی اتمی ملاقات و گفت‌وگوهايی درباره نحوه پرداختن به برخی از سوالات آژانس داشتند.

وی که هيات آژانس را در سفر به تهران و بازديد از تاسيسات هسته‌يی کشورمان در هفته گذشته همراهی کرده است، ادامه داد: هيات آژانس از تاسيسات غنی‌سازی نطنز، فوردو، نيروگاه اتمی بوشهر، تاسيسات هسته‌يی اصفهان مربوط به تبديل اورانيوم و نيز کارخانه توليد ميله‌های سوخت و نيز رآکتور تحقيقاتی آب سنگين اراک و کارخانه توليد آب سنگين اراک بازديد کردند.

نماينده دائم ايران در آژانس در پاسخ به اين سوال که گزارش مديرکل آژانس تا دو هفته ديگر به طور غيررسمی درباره ايران منتشر خواهد شد آيا اين بازديد و اقدامات ايران و آژانس در گزارش لحاظ خواهد شد؟ گفت: بدون شک در گزارش مديرکل اين بازديد مهم منتشر خواهد شد.

سلطانيه تصريح کرد: اين گام‌های اساسی جمهوری اسلامی ايران نشان از پاکدستی و صلح‌آميز بودن فعاليت‌ها و سياست‌های شفاف هسته‌يی کشورمان و در چارچوب گفت‌وگوهای سازنده آژانس با مقامات ايران صورت می‌گيرد که پيامی روشن برای جامعه بين‌الملل مبنی بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌های هسته‌يی ايران است.

او با اشاره به اين بازديد از سوی معاون آمانو در امور پادمان‌ها گفت: هم‌چنين به درخواست آژانس اجازه بازديد از سايت مربوط به تحقيقات و توسعه سانتريفيوژ‌ها نيز از سوی ايران داده شد که اين بازديد توسط هرمن ناکارتس ـ معاون امور پادمان آژانس ـ نشانگر همکاری‌های کاملا شفاف ايران با آژانس است. معاون آمانو در طول اين بازديد از همکاری و تعامل شفاف ايران با آژانس ابراز خرسندی کرد و پيشرفت‌های علمی و موفقيت‌های کشورمان را ستود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016