دوشنبه 9 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: جايگزينی برای نظام ولايت فقيه و رهبری معظم انقلاب نمی‌بينم، ايسنا

جمعی از شعرا، نويسندگان و هنرمندان کشوربه مناسبت سالروز درگذشت قيصر امين‌پوربا رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در اين ديدار قيصر امين‌پور را از نسل شاعرانی دانست که بار سنگين انتقال مفاهيم و ارزش‌های انقلابی واسلامی به نسل جوان کشور را با تعهد و مسئوليت به دوش کشيد.

وی نقش حساس شاعران، نويسندگان و هنرمندان انقلابی و مسلمان را در قبل و بعد از انقلاب اسلامی يادآور و با اشاره به حضور اين قشر متعهد و دلسوز در عرصه مبارزه با استبداد و استکبار و به خصوص جنگ تحميلی، تصريح کرد: همان گونه که رزمندگان دلير اسلام در جبهه نظامی مقابل دشمن بعثی و استکبار می‌جنگيدند، قشر فرهيخته هنرمندان و شاعران و نويسندگان نيز به عنوان سرباز عرصه تقابل فرهنگی و تبليغاتی، اين نبرد را به خوبی هدايت و در تهييج روحيه رزمندگان و پشت جبهه نقش بسزايی ايفا کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين‌که فعالان عرصه فرهنگ و هنر تاکنون کمتر نگاه معطوف به قدرت داشته‌اند، گفت: همين خصلت شاعران و نويسندگان متعهد باعث شده است که در آثار خود به ندرت تملّق‌گوی قدرت‌های مستبد بوده‌اند و اغلب هم مورد بی‌مهری قرار گرفته و گوشه‌نشين شده‌اند.

هاشمی رفسنجانی در بخش ديگری از سخنانش در پاسخ به سؤال برخی از حاضران پيرامون وضعيت سياسی، اخلاقی و اعتقادی جامعه و آينده تحولات کشور، بنيان حيات و بالندگی هر جامعه‌ای را در حفظ اعتقادات و ارزش‌های اخلاقی و اسلامی و دوری از خرافات و شعارزدگی خواند و تصريح کرد: برخی عملکردها، رواج برخی خرافه‌گرايی‌ها و عرفان‌های کاذب باعث ايجاد ترديد در اعتقادات مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان می‌شود، لذا در حال حاضر وظيفه همه عقلا و روحانيون دلسوز است که برای جلوگيری از دين‌گريزی جامعه به‌ويژه جوانان تلاش و برنامه‌ريزی بهتری کنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی پيرامون راه‌های برون‌رفت از برخی موانع سياسی تأکيد کرد: مردم نجيب و فداکار ايران به نظام و انقلاب خود علاقمندند و بنده هم در حال حاضر بديل و جايگزينی برای نظام ولايت فقيه و رهبری معظم انقلاب نمی‌بينم و معتقدم تنها ايشان هستند که می‌توانند با تدبير و خردمندی که همواره از خود نشان داده‌اند، مشکلات به وجود آمده را به تدريج حل کنند.

در ابتدای اين ديدار آقايان احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، سهيل محمودی، ساعد باقری، عبدالجبار کاکائی، بيوک ملکی، افشين، ياسمی و جبارزاده اشعاری در رثای ائمه معصومين(ع)، امام راحل(ره)، ارزش‌های انقلابی و اسلامی و نيز مسائل اجتماعی ارائه کردند و سپس به طرح سؤالات خود پيرامون معضلات سياسی، فرهنگی و اجتماعی کشور پرداخته و خواستار مساعدت فکری از سوی رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016