جمعه 13 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری روز جمعه: اخراج سمیرا غلامی، دانشجوی بهائی دانشگاه سیرجان

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند

محمد توسلی از اعضای نهضت آزادی ایران بازداشت شد، خانه حقوق بشر ایران

محمد توسلی از اعضای نهضت آزادی ایران به اتهام «تقلب و جعل امضا» در مورد یک بیانیه بازداشت شده است.

سایت های خبری نزدیک به حکومت ایران، دلیل بازداشت آقای توسلی را جعل امضای برخی امضا کنندگان بیانیه ۱۴۳ نفر عنوان کرده‌اند .

۱۴۳ فعال مدنی و سیاسی دو هفته قبل در نامه ای به محمد خاتمی تاکید کرده بودند که حداقل شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه وجود ندارد.

۱۴۳ نفر از فعالان سیاسی و اجتماعی طی نامه‌ای به محمد خاتمی، رییس‌جمهور پیشین ایران اعلام کرده بودند که «چشم‌انداز روشنی برای صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه (در ایران) وجود ندارد.«

این ۱۴۳ در ادامه آورده بودند که «با نفوذ و سلطه روزافزون مقامات نظامی و امنیتی در همه ارکان اجرایی، قضایی و تقنینی، حاکمان وعده برگزاری انتخابات آزاد می‌دهند و انتظار دارند مردمی که امید هر نوع تغییر و بهبود در زندگی خود را از دست داده‌اند، پای صندوق‌های رأی بروند تا آرای‌‌شان در قربانگاه طالبان انحصاری قدرت ذبح شرعی شود.»

علاوه بر بازداشت محمد توسلی، روز چهارشنبه نیز، ابراهیم یزدی که به مدت دو دهه دبیر کلی نهضت آزادی را برعهده داشته، در دادگاه انقلاب محاکمه شد.


احضار و بازداشت سه تن از اعضای جبهه ملی ایران، خانه حقوق بشر ایران

کوروش زعیم، داود هرمیداس باوند و علی رشیدی، سه تن از اعضای جبهه ملی ایران، روز سه شنبه به وزارت اطلاعات ایران احضار شده‌ و یک تن از آن بازداشت شده است.

علی رشیدی از اعضای جبهه ملی ایران پس از احضار و بازجویی توسط ماموران بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شده است. رشیدی، اقتصاد دان و استاد دانشگاه، پس از احضار و چندین ساعت بازجویی، بلافاصله به زندان اوین منتقل شد و کماکان در بازداشت بسر می برد.

در ادامه فشار به اعضای جبهه ملی ایران، آقایان ادیب برومند، رئیس شورای مرکزی، حسین شاه حسینی، دکتر محسن فرشاد، دکتر حسین موسویان، ، قدیانی و نیما نیماوری از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران هم احضار و بازجویی و از تشکیل جلسات شورای مرکزی جبهه ملی ایران منع شدند.

به گزارش تارنمای جبهه ملی ایران، کوروش زعیم، داود هرمیداس باوند نیز پس از احضار و بازجویی چند ساعته آزاد شده‌اند.

جبهه ملی ایران، اخیرا در بیانیه ای تحت عنوان “ملت بزرگ و پرافتخار ایران را با سوء سیاست و مدیریت خود بیش از این تحقیر نکنید”، از اوضاع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و عملکرد دولت انتقاد کرده بود.

رشیدی پس از پیمان عارف، دومین عضو جبهه ملی ایران است که در چند روز اخیر بازداشت شده است.

محکومیت ایران در کمیته حقوق بشر سازمان ملل، خانه حقوق بشر ایران

کمیته حقوق بشر سازمان ملل، ایران را به پیگرد سیستماتیک مخالفان سیاسی، اقلیت‌های مذهبی و دگرباشان جنسی متهم کرده است.

این کمیته می‌گوید که شکنجه، اعدام در ملاء عام و سنگسار اموری معمول در جمهوری اسلامی شده‌اند.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل در روز پنجشنبه سوم نوامبر، از نقض آشکار حقوق بشر در ایران انتقاد کرده است. این کمیته هم‌چنین از دولت ایران خواسته که به تعهدات خود در رعایت موازین حقوق بشر عمل کند و به مسئولیت خود در قبال پیگرد و اعمال فشار بر مخالفان واقف باشد.

به گزارش دویچه وله وظیفه کمیته حقوق بشر سازمان ملل، بررسی منظم و دقیق شرایط حقوق بشر در کشورهایی است که پیمان‌های بین‌المللی حقوق سیاسی و شهروندی را امضا‌ء کرده‌اند. ایران از سال ۱۹۷۵ به کنوانسیون جهانی حقوق بشر پیوسته است.

کمیته یاد شده در ژنو، اعلام کرده که روزانه بسیار افراد در ایران اعدام می‌شوند و شمار محکومان به اعدام در سال گذشته رو به فزونی بوده است. این کمیته تاکید کرده که ابهامات بسیاری در احکام اعدام صادره در ایران به چشم می‌خورند. مقامات ایرانی می‌گویند که سوداگران مواد مخدر و جنایتکاران را اعدام می‌کنند در حالی‌که برخی از به دار آویخته شدگان، عضو اپوزیسیون هستند.

طبق برآورد سازمان عفو بین‌الملل (امنستی اینترنشنال)، دستکم ۵۰۰ نفر در سال ۲۰۱۰ در ایران اعدام شده‌اند.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل هم‌چنین آزار و شکنجه مداوم زندانیان در ایران را محکوم کرده و یادآور شده که در بسیاری موارد، این شکنجه‌ها به مرگ زندانی انجامیده‌اند.

پیگرد اقلیت‌های مذهبی

این کمیته از تبعیض دینی در جمهوری اسلامی و پیگرد مستمر اقلیت‌های مذهبی چون نوکیشان مسیحی نیز انتقاد کرده و با اشاره به ممنوعیت آیین‌های عبادی نزد این گروه و مجازات مسلمانانی که به دین مسیح گرویده‌اند، تهدید به اعدام آنها را نگران‌کننده و بیم‌آور خوانده است.

آزار و تعقیب دگرباشان جنسی

کمیته یاد شده از رفتار دولت جمهوری اسلامی با هم‌جنس‌خواهان نیز انتقاد جدی کرده و افزوده که زنان و مردان هم‌جنس‌گرای ایرانی در معرض خطر اعدام قرار دارند. قتل زنان به دست همسران خود در سایه قوانین ایران و به بهانه خیانت در پیمان زناشویی نیز از سوی این کمیته محکوم شده است. طبق قوانین ایران، کشتن زن “خیانتکار” توسط شوهر، دفاع از ناموس تلقی می‌شود و مجازاتی در بر ندارد.


برگزاری دادگاه دستگیر شده‌گان مراسم افطاری در تبریز، خانه حقوق بشر ایران

دادگاه ۱۲نفر از دستگیر شده گان مراسم افطاری در تبریز امروز در شعبه ی اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی یوسفی برگزار شد.

در این دادگاه دستگیر شده‌گان مراسم افطاری در تبریز به تجمع و تبانی جهت برهم زدن امنیت کشور متهم شدند.

بر پایه گزارش ارسالی به «خانه حقوق بشر ایران» عده‌ای دیگر نیز متهم به عضویت در گروه‌های غیر قانونی و تشکیل گرو های غیر قانونی شدند.

موسی برزین، تقی سلحشور، مصطفی عوض پور، مهدی نوری و مهدی حمیدی با رد اتهامات وارده، به نحوه‌ی دستگیری و اعمال شکنجه در دوران بازداشت در وزارت اطلاعات نیز اعتراض کردند. آنان اتهام تجمع را رد کرده و اعلام داشتند برای همفکری جهت اقدام قانونی و مراجعه به نمایندگان مجلس و سایر مقامات قانونی استان جمع شده بودند و قصد هیچگونه عمل غیر قانونی را نداشتند.

به دلیل پایان یافتن وقت اداری ادامه ی رسیدگی به اتهامات متهمین به ۲۲آبان ماه موکول شد.

در حاشیه ی این دادگاه تعدادی زیادی از خانواده ها و نیز فعالین مدنی آذربایجان در محل دادگاه انقلاب تبریز حضور یافته بودند.

در پایان دادگاه هنگام خروج ۱۲ نفر فوق که به همدیگر دستبند زده شده بودند در مقابل خانواده‌ها و سایر حاضرین در دادگاه تعظیم کردند که با تشویق ممتد آنان مواجه شدند و قاضی و حراست دادگاه شدیدا به این عمل خانواده ها و حضار اعتراض کردند.


بازداشت پریسا بابایی شهروند بهایی ساکن قائمشهر، خانه حقوق بشر ایران

پریسا بابایی شهروند بهایی ساکن قائمشهر صبح امروز بازداشت و به اداره اطلاعات ساری منتقل شد.

پریسا بابایی شهروند بهایی ساکن قائمشهر که جهت ادای برخی توضیحات به اداره‌ی اطلاعات این شهر احضار شده بود، ظهر امروز ۱۲ آبان بازداشت شد.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران»، روز گذشته مامورین امنیتی با حضور در منزل پریسا بابایی از او خواستند که ساعت ۸ صبح امروز ۱۲ آبان جهت پاره‌ای توضیحات در اداره‌ی اطلاعات قائمشهر حاضر شود. زمانی‌که وی به این اداره مراجعه می‌کند، در اقدامی خلاف قانون، او را بازداشت و به اداره اطلاعات ساری منتقل می‌کنند.

لازم به ذکر است که پیش از این منزل پریسا بابایی توسط مامورین وزرات اطلاعات مورد تفتیش قرار گرفته و علت احضار او به اداره اطلاعات قائمشهر نیز در ارتباط با همین موضوع بوده که در ادامه‌، وی را بازداشت و به ساری منتقل می‌کنند.


وضعیت نامناسب کیوان صمیمی در زندان رجایی‌شهر، خانه حقوق بشر ایران

وضعیت نامناسب جسمانی کیوان صمیمی، روزنامه نگار زندانی و بی توجهی مسوولان زندان رجایی شهر به این وضعیت موجب نگرانی فرزندان این وی شده است.

چندی پیش فرزندان کیوان صمیمی اعلام کرده بودند که طبق گفته پزشکان زندان، غده‌ای در کبد پدرشان دیده شده و او باید هر چه زودتر تحت عمل جراحی و مراقبت های ویژه قرار گیرد اما تاکنون مسوولان هیچ توجهی به این موضوع نشان نداده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها خانواده صمیمی خواستار آن شده‌اند که این صمیمی هر چه زودتر برای درمان به بیمارستان منتقل شود.

فرزندان صمیمی چندی پیش در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار اعطای مرخصی به پدر زندانی و بیمار خود شدند اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت‌ نکرده‌اند.

کیوان صمیمی، روزنامه نگار زندانی، هشتم آذر ماه سال ۸۹ از زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شد. او تاکنون در طول مدت بازداشتش بارها دست به اعتصاب غذا زده است. او یک بار آن هم در بهار سال ۸۹ از مرخصی استفاده کرد، اما بعد از آن از هرگونه مرخصی محروم بوده است.

کیوان صمیمی، مدیرمسئول روزنامه توقیف شده ی نامه و عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات است. او همچنین عضویت در کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه و دفاع از حق تحصیل را در پرونده کاری خود دارد.

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت زندانیان بیمار از مهم‌ترین موارد مورد اعتراض فعالان حقوق بشر و خانواده‌های زندانیان است. بسیاری از زندانیان همچون حسین رونقی ملکی، مهدی محمودیان، عبدالله مومنی و… علی‌رغم داشتن بیماری همچنان در زندان به سر می‌برند و اجازه استفاده از مرخصی استعلاجی نیز به آنان داده نمی‌شود.

اخراج سمیرا غلامی، دانشجوی بهائی دانشگاه سراسری سیرجان

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی – سمیرا غلامی، دانشجوی ورودی سال ۸۹ رشته مهندسی مکانیک دانشگاه سراسری سیرجان از دانشگاه اخراج شد.

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، این دانشجوی ترم سوم، روز یکشنبه ۸ آبان ماه به دلیل "اعتقاد به آئین بهائی" از دانشگاه اخراج شده است.

چند روز قبل از اخراج سمیرا غلامی، مسئولان دانشگاه وی را احضار کرده و او را مورد سوال و جواب در مورد اعتقاداتش قرار دادند.

اخراج این دانشجو در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: «بهایی‌ها در ایران مانند هر شهروند دیگر ایرانی از حقوق شهروندی برخوردارند اما درست مانند سایر شهروندان اگر مرتکب جرمی شوند به طور طبیعی دستگاه قضایی با آنها برخورد می‌ کند»

در چند ماهه اخیر بیش از ۱۰ دانش‌جوی بهائی به نامهای روح‌الله تشکر، بشیر تشکر، البرز نورانی، آوا توکل، مونا مومنی، ارکیده آقایی، حنانه کنعانی، هومن رحمانیان، ملیکا وزیرزاده و فرنود جهانگیری از دانشگاه اخراج شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وریا خسروی یکی از فعالان مدنی ومحیط زیستی در شهر سنندج بازداشت شد

خبرگزاری کمپین : یکی از فعالان مدنی و محیط زیستی شهر سنندج به نام وریا خسروی توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

بنا به گزارش اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، روز یکشنبه 1آبان ماه ساعت 5 بامداد در پی یورش ماموران امنیتی وریا خسروی یکی از فعالان زیست محیطی وعضو جمعیت سبزکردستان دستگیر .وطبق گزارشات رسیده هم اکنون در اداره اطلاعات شهر سنندج نگهداری میشود لازم به ذکر است ماموران امنیتی کامپیوتر ووسایل شخصی نامبرده را ضبط وبه اداره اطلاعات منتقل نمودند.

بازداشت یک شهروند در اشنویه

یک شهروند اهل اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بر اساس گزارش رسیده به سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، یک شهروند اهل روستای علی آباد (آلیاوی) از توابع شهر اشنویه در استان آذربایجان غربی به نام عثمان امینی روز هشتم آبان ماه توسط نیروهای امنیتی این شهر دستگیرو روانه زندان شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهاماتی که منجر به بازداشت این شهروند شده است، اطلاعی در دست نیست.

اسعد باقری در بازداشت اداره اطلاعات سنندج

خبرگزاری هرانا - اسعد باقری، دبیر پیشین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان و یکی از اعضای اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد پس از دستگیری به بازداشتگاه اطلاعات شهر سنندج منتقل شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، اسعد باقری، دانشجوی بازداشتی در تماس تلفنی کوتاهی که با خانوادهٔ خود داشته از بازداشت خود در ستاد خبری سنندج و به سر بردن خود در بازداشتگاه ستاد خبری این شهر خبر داده است.

وی روز هشتم آبان ماه در پی احضار به ادارهٔ اطلاعات سنندج از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

اسعد باقری، دبیر پیشین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان و یکی از اعضای اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد، در طی چند سال گذشته چندین بار احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

اخراج صهبا متحدین، دانشجوی بهائی دانشگاه قزوین

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی - صهبا متحدین دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه قزوین از دانشگاه اخراج شد.

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، مسئولان دانشگاه قزوین از ثبت‌ نام این دانشجو که برای ثبت نام در ترم جدید به این دانشگاه مراجعه کرده بود؛ به دلیل "اعتقاد به آئین بهائی"، خودداری کردند.

صهبا متحدین در همین راستا یادداشتی نیز نوشته است، که متن آن به شرح زیر است:

در گذر از روزهائی بودم که میدانستم چند روز بیشتر باقی‌ نمانده برای شروع تحصیلات

این بار در یکی‌ از دانشگاه‌های قزوین!رشته ی مهندسی‌ صنایع که به حق روز به روز وابستگی‌‌ام به آن بیشتر می‌‌شد

رویاهایم را زیباتر می‌‌بافتم!و آینده‌ام را چه نزدیک به چشم می‌‌دیدم

صبح روز ۲۸ شهریور ماه ۹۰ بود!هنوز آسمانش تاریک بود که از خواب بیدار می‌‌شدم

بعد از راهی‌ نسبتا طولانی‌ که خالی‌ نبود از نیایش و ستایش حضرت دوست و مملو بود از امید و توکل به او که هر چه دارم از اوست...به مقصدی رسیدیم که تنها تصاویرش را در دنیای مجازی دیده بودم

دنیای کوچکی که قرار بر این بود روزهایی از زندگی‌‌ام را در آن سپری کنم

با گرفتن فرم‌هایی‌ جهت تکمیل پرونده دقایقی را مشغول پر کردن آنها بودیم

نام...نام خانوادگی...شماره شناسنامه...نام پدر...مذهب...و

اطلاعاتی‌ که تقریباً در همه ی برگه‌ها باید داده می‌‌شد

بعد از گذراندن ۱۶ مرحله ثبت نام همراه با همکاری صمیمانه ی خانواده و هیجان و اضطرابی دیدنی‌ بر چهره ی پدر و مادری که فرزند خود را در این موقعیت می‌‌دیدند،که حدودا ۴ساعت و کمی‌ بیشتر را جزوی از خاطره‌ام کرد!من دانشجوئی شدم در دانشگاه قزوین با شماره دانشجویی .........۹ که باید کمتر از ۱هفته ی دیگر برای اولین کلاس در آنجا حاضر می‌‌شدم!هم چنان در انتظار گرفتن کارت سرویس بودم در محوطه ی دانشگاه که تلفن زنگ خورد و من احضار شدم!در پشت میز‌های کارشان...محکوم شدم به نوشتن یک حقیقت

بر خلاف انتظارم که درس خواندن در کنار دوستان ایرانی‌‌ام را یکی‌ از حقوق خود می‌‌دانستم!محروم شدم از این حق...و شدم دانشجوی اخراجی سال ۹۰

تجربه یی بود در مسیر هموار و ناهموار زندگی‌...و نمی‌‌دانم پاسخ این محرومیت را باید از چه کسی‌ دریافت کنم؟

اما ...زندگی‌ چون رود هم چنان جاریست

و من گام برمی‌ دارم ...برای رسیدن به یک آرزوی سبز...جلوه ی آرزو ی عالم انسانی‌ شدن...نه فقط به وسیله ی تحصیل در دانشگاه بلکه در کنار تحصیل همراه با انسانیت

الطاف بی‌ انتهایش شامل کل

صهبا متحدین

وثیقه براي آزداي پيمان عارف از سوي دادسرا رد شد

پیمان عارف که روز گذشته به دستور شعبه شش دادسرای اوین بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود، امروز و پس از تلاش همسر وی برای تودیع وثیقه، دادسرای اوین از پذیرش وثیقه وی و حتی از ورود همسر او به دادسرای اوین ممانعت خودداری کرد. سمیرا جمشیدی همسر عارف نیز از سوی ماموران نیروی انتظامی مستقر در روبروی در دادسرای اوین مورد حمله قرار گرفته که با دخالت افراد حاضر و دیگر ماموران از برخورد آن ها با همسر پیمان عارف جلوگیری می شود.

پیمان عارف روز ۱۷ مهرماه و پس از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق که به اتهام توهین به ریاست جمهوری انجام شد با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شده بود. او روز یکشنبه گذشته و پس از مراسم ختم مادر آرش صادقی به همراه دو تن دیگر از دوستانش ه بر سر مزار ندا آقا سلطان و دیگر شهدای قطعه ۲۵۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به پلیس امنیت شهر ری منتقل شد که روز دوشنبه گذشته به قید التزام آزاد شده و هنگامی که روز سه شنبه گذشته جهت تکمیل پرونده به دادسرای اوین مراجعه کرده بود به دستور دادسرای اوین بازداشت به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

دادگاه ۱۵ تن از فعالین سیاسی و مدنی در تبریز برگزار شد، هرانا

خبرگزاری هرانا – صبح امروز دادگاه گروه دوم بازداشت شدگان محله قوم تپه تبریز در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبهٔ اول دادگاه انقلاب تبریز امروز صبح به اتهامات تعدادی از دستگیر شده گان ۲شهریور مراسم افطاری در تبریز رسیدگی کرد.

دادگاه انقلاب گروهی از بازداشت شدگان را به اتهام تجمع و تبانی علیه امنیت کشور و هم چنین تعدادی از این افراد نیز متهم به عضویت در گرو‌های غیر قانونی و تشکیل گروه‌های غیر قانونی شدند.

آقایان موسی برزین، حسن ارک، مصطفی عوض‌پور، مهدی نوری، تقی سلحشور و مهدی حمیدی به دفاع از خود پرداخته و اتهام تجمع و تبانی را رد کردند.

همچنین به دلیل پایان یافتن وقت ادامه رسیدگی به اتهامات این افراد به جلسهٔ بعدی در ۲۲آبان موکول شد.

دستگیر شده گان در این دادگاه ضمن ارائهٔ توضیحاتی دربارهٔ نحوهٔ دستگیری خود از اعمال شکنجه و توهین و بد رفتاری در حین بازداشت در اطلاعات نیز صحبت کردند.

از سوی دیگر علی رغم موافقت دادسرای تبریز با آزادی مشروط ۱۵ دیگر از بازداشت شدگان مراسم افطاری در تبریز دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی، قاضی امن‌زاده با آن مخالفت کرده است.

چهل و یکمین اعدام در ملاء عام در سال جاری امروز در لرستان انجام شد، خانه حقوق بشر ایران

شخصی که قاتل سه نفر از اعضای خانواده دختر مورد علاقه‌اش را به قتل رسانده بود صبح امروز در لرستان در ملاء عام اعدام شد.

خبرگزاری مهر گزارش داده است که فردی که کم‌تر از دو ماه قبل سه تن از اعضای خانواده‌ی دختر مورد علاقه‌اش را در شهر نورآباد دلفان واقع در استان لرستان به قتل رسانده بود، بامداد امروز در شهر نورآباد و در برابر انظار عمومی اعدام شده است.

در این گزارش آمده است که نیروی انتظامی «پس از دستگیری خواستگار قاتل برای تسکین افکار عمومی که در پی این حادثه جریحه‌دار شده بود قاتل جوان در خیابان های شهر گردانده شد تا مردم از سرعت عمل نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان دلفان تقدیر و تشکر کنند.»

پس از گذشت ۴۸ روز مراحل قضایی پرونده خواستگار قاتل به اتمام رسید و مطابق حکم دستگاه قضایی اجرای حکم اعدام در ملاعام صورت گرفت. بر این اساس بامداد امروز پنج شنبه راس ساعت شش و ۵۵ دقیقه «ز. ک» در محل میدان امام شهر نورآباد اعدام شد.

در ادامه این گزار ش آمده است که «در این مراسم که جمع زیادی از مردم و مسئولان شهرستان دلفان حضور داشتند مردم با سر دادن فریاد «تشکر تشکر» از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تقدیر کردند.»

«مراسم اعدام مرد جوان توسط دختر محبوبش انجام شد به طوریکه دختر جوان که داغدار سه عضو خانواده خود بود اقدام به انداختن حلقه دار بر گردن خواستگارش کرد و مانع را نیز از زیر پای وی انداخت تا به مجازات عملش برسد.»

نصیری پور فرماندار شهرستان دلفان که در این مراسم حضور داشت، بازخورد اجرای این حکم در ملاعام را مطلوب عنوان کرده و گفت: این حادثه درس عبرتی برای کسانی خواهد بود که به دنبال ایجاد ناامنی در سطح جامعه هستند.

بر اساس گزارش‌های منابع رسمی جمهوری اسلامی که در کمیته ضد اعدام و مجازات مرگ ثبت شده است، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۴ اعدام شده‌اند که از این تعداد ۱۷ نفر به جرم قتل اعدام شده‌اند. همچنین از این تعداد ۴۱ نفر در ملاء عام اعدام شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016