پنجشنبه 17 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه ماهيگير بلوچ توسط نيروی دريايی سپاه کشته شدند، مرکز مطالعات بلوچستان

طبق گزارشات واصله از بلوچستان حداقل سه ماهيگير بلوچ از کراچی و بلوچستان که برای ماهيگيری با لينچ خود بنام ال مريام وارد آبهای ساحلی بلوچستان ايران شده بودند در روز چهارشنبه ۱۶ آذر در نزديکی شهر بندری جيونی کشته شدند. بر طبق اظهارت افسر مرزی بلوچستان پاکستان بنام امام بخش بلوچ، دو لينچ ماهيگيری از منطقه سند و بلوچستان پاکستان در نوار مرز آبی بين پاکستان و ايران مورد حمله نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب ايران قرار گرفتند و از ميان بيست تن خدمه لينچ ها حداقل سه نفر ماهيگير بلوچ پاکستانی کشته و تعدادی نيز مجروح گشته اند. حداقل چند تن از مجروحان در بيمارستان چابهار بستری شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در روز تاسوعای سال گذشته دو بمبگزار انتحاری از مرز دريايی پاکستان وارد ايران شدند، و در مراسم تاسوعای شهر چابهار با انجام عمليات انتحاری باعث کشته شدن قريب به چهل عزادار شيعه و بلوچهای محلی شدند. در دوران تاسوعا و عاشورای امسال مامورين امنيتی و نظامی جمهوری اسلامی با حساسيت بسيار بالايی تدابير امنيتی شديدی را تدارک ديده بودند.

سروان لياقت بلوچ رئيس پليس بندر گوادر بلوچستان پاکستان اين حادثه را تائيد کرده است و اظهار نموده اجساد کشته شدگان در اختيار مقامات ايرانی است و به مامورين پاکستان تحويل داده نشده اند. بيش از بيست نفر ماهيگير نيز توسط مامورين ايرانی بازداشت شده اند که تا کنون از سرنوشت آنها خبری در دست نيست. خبرگزاری های ايرانی تا کنون هيچ خبری را در اين مورد گزارش نکرده اند. بر طبق اظهارات افسر پليس شهر بندر مرزی جيونی در بلوچستان پاکستان اين اولين بار است که نيروی دريايی سپاه بر روی لينچ های ماهيگيران نوار مرزی اينگونه آتش گشوده اند.

تکثير خبر از مرکز مطالعات بلوچستان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016